EXCLUSIV DOCUMENT Motivele pentru care Clotilde Armand cere ridicarea licenței Romprest

Clotilde Armand Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Solicitarea de ridicare a licenței Romprest, trimisă de primarul Sectorului 1 Clotilde Armand către autoritatea care are această atribuție, arată că Primăria a plătit 168 de milioane de lei către companie, în perioada iulie 2020 – mai 2021, pentru serviciile de salubritate, însă Romprest nu și-a plătit mai departe subcontractorii, ceea ce a dus la periclitarea serviciului de salubrizare și a sănătății populației din sector.

Primarul sectorului 1, Clotilde Armand, a declarat, miercuri, că a făcut solicitare către Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (ANRSC)  pentru ridicarea licenței Romprest, pe care l-a numit „operator șantajist”.

Documentul obținut de Economedia arată care sunt motivele pentru care Clotilde Armand solicită ridicarea licenței.

Astfel, primarul Sectorului 1 afirmă că, după ce Primăria a delegat către Romprest gestiunea prestării serviciilor de salubritate pe raza Sectorului, compania a delegat contracte de prestări servicii de sortare/tratare a deșeurilor cu trei operatori, respectiv Rom Waste Solutions, Iridex Group și 3R Green. Aceste companii facturează serviciile către Romprest, iar Romprest facturează la rândul ei către Sectorul 1.

Clotilde Armand afirmă că a achitat 168 de milioane de lei către Romprest, în perioada iulie 2020 – mai 2021, sumă care include și contravaloarea acestor servicii de sortare/tratare, pe lângă serviciile prestate de Romprest.

Cu toate acestea, primarul Sectorului 1 afirmă că sumele nu au fost plătite mai departe către cele trei companii „din culpa și atitudinea neloială a companiei Romprest”.

Astfel, Clotilde Armand susține că a fost pericilitată „continuitatea serviciului de salubrizare și, în consecință sănătatea populației”.

Primarul amintește faptul că, din punct de vedere juridic, ANRSC poate decide suspendarea licenței unei companii „în cazul unor grave greșeli profesionale care puteau afecta viața și sănătatea publică”.

Primăria refuză totuși să plătească către Romprest o serie de facturi, pe motiv că acestea sunt umflate sau că unele servicii nu au fost prestate.

Economedia a scris, marți, că serviciile de salubritate prestate de Romprest în Sectorul 1 al Capitalei vor costa 239 de milioane de lei în acest an, potrivit bugetului companiei pe 2021. Dacă adunăm și facturile neplătite din trecut, sumele datorate companiei se ridică la un sfert din bugetul total al primăriei de sector, care estimează venituri totale de 1,12 miliarde lei în acest an. Salubritatea din Sectorul 1 costă de aproape cinci ori mai mult decât cea din Oradea, un oraș similar din punct de vedere al numărului de locuitori.

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *