Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Doi pasageri, un cuplu de italieni, au încercat să călătorească de la Milano la New York în scaune confortabile de clasa business – care costă mii de euro – arătând însoțitorilor de zbor bilete de îmbarcare care fuseseră modificate pe computer, scrie Corriere della Sera.
Cu toate acestea, au fost prinși în câteva momente, dați jos din avion și adăugați pe lista neagră a companiei aeriene. Incidentul, care are puține precedente la nivel mondial, a avut loc în dimineața zilei de marți, 18 noiembrie, la Aeroportul Malpensa, potrivit informațiilor obținute de Corriere.
Cei doi, identificați ca „cetățeni italieni”, s-au îmbarcat fără probleme pe zborul United Airlines 18 către Newark, unul dintre principalele aeroporturi din New York. Aveau bilete autentice la clasa economică.
Cu toate acestea, după ce au trecut de controlul de securitate la poarta de îmbarcare, odată ce au fost întâmpinați de însoțitorii de zbor la bord, s-au așezat în două locuri la clasa Business, care costă nu mai puțin de 3.080 de euro de persoană pe segment și pot dubla prețul pe măsură ce cabina se umple.
La bord se aflau în total 191 de pasageri și 13 membri ai echipajului, așadar avionul nu era plin.
Articolul continuă mai jos
Dar cei doi s-au confruntat cu o dublă problemă. Prima: însoțitorii de zbor știu întotdeauna câte persoane trebuie să îngrijească, mai ales în clasa Business, unde serviciile sunt de lux. Astfel că dacă nu observă problema imediat, o vor observa cu siguranță mai târziu, chiar înainte de decolare. „Nu poți să te strecori pur și simplu, deoarece discrepanța va apărea pe tabletele furnizate”, confirmă trei însoțitori de zbor de la trei companii aeriene diferite.
A doua problemă: pe Boeing 777-200 al companiei United, conform informațiilor culese din documentele de îmbarcare, toate cele 49 (din 50) locuri din clasa Business disponibile pentru vânzare erau ocupate (datorită, în parte, celor cinci „upgrade-uri”, adică pasagerilor care s-au mutat din clase inferioare în clase superioare). Au rămas 5 locuri în clasa Premium Economy și 57 în clasa Economy, care au devenit 59 după ce cele două au fost eliminate.
Pe scurt: cei doi nu puteau sta într-o cabină care nu mai avea locuri libere. Odată ce problema a devenit evidentă, surse spun că cei doi călători au încercat să convingă însoțitorii de zbor de validitatea biletelor lor modificate (pe telefoanele mobile). Dar personalul a verificat pur și simplu numele de pe documentele oficiale și a descoperit înșelăciunea.
În acel moment, i s-a cerut să-și strângă lucrurile personale și să coboare din avion. Nici măcar nu i s-a dat ocazia să se așeze în clasa economică.
Într-un e-mail, United nu a intrat în detalii și a explicat pentru Corriere că „în timpul îmbarcării la zborul UA18 de la Milano la Newark, doi pasageri au fost dați jos pentru a rezolva o problemă legată de bilete. După ce au fost dați jos, zborul a plecat conform programului”.