G4Media.ro

Dispare un celebru logo: Compania austriacă Meinl renunță la imaginea stilizată a…

Foto: Compania Julius Meinl

Dispare un celebru logo: Compania austriacă Meinl renunță la imaginea stilizată a capului unui otoman cu fes pentru că o consideră rasistă

Meinl, celebra companie furnizoare de cafea şi ceai premium cu sediul central în Austria, a anunţat joi că renunţă la logo-ul care reprezintă capul unui tânăr otoman cu un fes din pânză roşie, pe motiv că ar promova stereotipuri rasiste, informează AFP, citată de Agerpres.

„Acest simbol nu mai este în spiritul timpului”, a justificat în faţa presei Herbert Vlasaty, co-director al Julius Meinl am Graben, cu ocazia redeschiderii magazinului său istoric după mai multe luni de renovare.

Noua identitate a mărcii se sprijină de acum doar pe fes, în condiţiile în care acest logo a evoluat de-a lungul anilor.

Atunci când a fost creat în anii 1920, el era reprezentat împreună cu o ceaşcă de cafea, o aluzie la faptul că boabele de cafea au ajuns la Viena prin intermediul turcilor.

Fost furnizor al Curţii imperiale a Habsburgilor, Julius Meinl a fondat acest magazin de lux în 1862, la prestigioasă adresă vieneză Am Graben. La ora actuală, această afacere de familie este prezentă în 70 de ţări şi are o mie de angajaţi, potrivit site-ului său.

În 2007, militanţi antirasişti au lansat o campanie împotriva Meinl, acuzând marca de faptul că perpetuează imaginea de supunere a servitorilor de produse exotice, cum existau cândva la curtea imperială. Grupul a respins aceste acuzaţii, invocând o „interpretare greşită”, potrivit Agerpres.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

17 comentarii

  1. bateti-va joc de rasa sparanghelista

  2. Neaparat refugiat din Siria sau Afganistan, doctor sau arhitect ceva ctitor de universități… sa nu se confunde cu rasa alba de instalatori și spălători de latrine, acești neevoluați creștini care au distrus Europa…

  3. Doamne, ce tâmpenii…

  4. Ce idioți! Cafeaua la ibric și nisip e brand de țară pentru Turcia. Nici un om normal nu s-a gândit la simbol musulman.

  5. Csf? Ncsf!
    Politic corect ne va mânca zilele!
    Maaaaars mă!
    Auzi tu, cotropitorul otoman!
    Da de fanarioții noștri, nimic? 😜😁
    Mai beți voi cafeaua voastră!
    Rușine!

  6. Otomanii sunt o rasa?
    Rasa masii de inteligenta!

  7. Rusine G4!
    De ce afisati simboluri rasiste precum acest logo la voi pe site??

  8. Din seria sa radem si noi decat sa plangem ca au luato razna rau astia.

  9. orice e rasist azi. maine o sa facem pe noi ca e rasist sa ne ducem la wc. sunteti penibili!!

    • Stai in picioare cand faci nr.1? e discriminatoriu si ofensator.

    • Plus ca mai toate toaletele sunt albe … 😈

  10. S-a damblagit lumea de tot. Unii care nu sunt in stare de nimic, dar absolut nimic, au activitate din a reclama ca totul e rasism, discriminare, etc. Nu stiu cum de au ajuns sa fie luati in serios, asta nu-mi explic.

  11. Ca să citez din spusele altuia: Sper să trăiesc suficient de mult pentru a-i vedea pe corecții politic de azi mâncați de propria ideologie peste 10-15 ani, când vor fi acuzați că nu au fost suficient de corecți.

  12. Multă prostie in lume! Ne este frica si de umbra noastră.

  13. Nu-i nimic, nu mai bem cafeaua aia. Dar trebuie sa fim informati, sa stim care-i cioaca.
    Să vedem comunicatul oficial al firmei, sa nu fie vreo campanie a vreunei firme competitoare, menita sa-i discrediteze pe producatorii Meinl.

  14. Vai mama! Ce ma doare-n p**a, asta e știre? Pe cine interesa? Serios acum? E doar pentru trafic? Sa pună și un black transgender rusofil musulman drept logo ca tot in pl m ar durea.