
Directorul creativ Sabato De Sarno pleacă de la Gucci după doi ani: viitor incert pentru brandul italian de lux
Sabato De Sarno pleacă de la Gucci la doi ani după ce a fost numit director creativ al mega-brandului italian. Show-ul de modă Gucci din 25 februarie va fi realizat de studioul de design al brandului, a anunțat compania joi, conform BoF.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Anterior director de design la Valentino sub conducerea lui Pierpaolo Piccioli, De Sarno s-a alăturat Gucci în 2023 cu misiunea de a sublinia calitățile mai universale și iconice ale brandului. O perioadă de vânzări în creștere sub estetica maximalistă și nostalgică a predecesorului său, Alessandro Michele, s-a diminuat în timpul pandemiei, ducând la mai mulți ani de stagnare a vânzărilor.
De Sarno a debutat cu o estetică mai reținută și elegantă, combinând piese croite impecabil cu stilizări tinerești și îndrăznețe.
Deși eficientă ca o resetare vizuală, noua direcție a brandului a fost lipsită de elemente conversaționale care să reînvie entuziasmul în modă și să atragă mai mulți clienți în magazine.
Eforturile de a consolida viziunea lui De Sarno au fost împiedicate de o încetinire generală a cererii pentru produse de lux, brandurile mai accesibile și orientate spre modă, precum Gucci, fiind afectate mai puternic decât altele.
Brandul a încercat să reducă dependența de retailul de călătorii, outleturi și produse de bază, precum sneakers, hanorace și mini-genți, dar nu a reușit să-și întărească suficient de rapid relația cu clienții bogați pentru a compensa declinul în alte segmente ale afacerii.
Gucci a raportat o scădere de 21% a vânzărilor în primele nouă luni din 2024. Proprietarul său, Kering, va publica rezultatele anuale pe 11 februarie.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank