G4Media.ro

Diesel sau benzină? Cuplu sau cai putere? Consum mic sau întreținere ieftină?…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

24 comentarii

  1. Diesel e o tehnologie depasita; nu mai promovati degeaba motoare poluante si depasite, induceti lumea in eroare. In toate orasele civilizate diesel-ul e incet incet scos din uz.
    Electricele sunt viitorul. Nu o spun eu, o spun toti producatorii mari auto.

    • electricele vor fi viitorul cand poluarea cu producerea bateriilor va fi ZERO, daca toti se dau verzi si eco.

    • Hai lasa ca nu face nimeni fabrici de baterii in romania. Iar altii au grija de tara lor. Deci sa nu o dam de pereti.

  2. Diesel e viitorul

  3. Diezel polueaza de pana la 30 de ori mai mult in privinta particulelor foarte periculoase decat motorul pe benzina…

  4. Si motoarele pe benzina emana NOx, ba chiar emisia este maxima la amestecul stoichiometric tipic, dar este redus prin catalizatorul in 3 cai. La diesel insa, din cauza arderii sarace, oxigenul nears prezent in gazul de evacuare impiedica reducerea NOx. Iar pentru asta iti trebuie ori un LNT, ori un SCR. Si nu DPF.

  5. Un articol si despre motoarele cu GPL? (din fabrica sau adaugat ulterior)

  6. Disperare!
    Se sfârșește lumea. Combustiei interne.
    In anul 2020 numai un struț ar fi capabil să compare tipuri de propulsoare fără să pună pe listă electricele.
    Ar trebui marcate mai clar „articolele” care sunt de fapt publicitate.

  7. Bicicleta poate fi o obtiune de actualitate in localitate iar pe viitor o retea de trenuri de mare viteza ( aici este de discutat asupra proiectiei de timp ).

  8. Când va aud cu electricele, îmi vine sa ma dau cu capul de pereți. Ce dracului faci în România cu electrica?! Și -a luat un prieten de-ai mei ca să fie și el cool, și acum se plânge că nu găsește cumpărător să scape de ea. A stat mai mult prin benzinării să încarce, decât la volan, și murea de cald în ea, că nu-și permitea să țină AC pornit. Electrică în România poate peste 20 de ani.

    • Trebuie sa te organizezi puțin. Dacă nu ai priza acasă și nici un punct de încărcare în apropierea casei atunci da, trebuie sa mai aștepți cu electrica.
      Dar dacă le ai, nu ai motiv sa nu-ți iei electrica.
      AC ma lasă rece la figurat, nu la propriu. Urăsc sa-l folosesc știind ce face climatului, mai degrabă pornesc doar un ventilator.

    • Cum faci o vacanta cu o electrica? In cate zile faci cu electrica sa zicem Bucuresti-Wien?
      Cu electrica zici ca mergi cu postalionu’! Si cu ala cred ca ajungi mai repede ca trebuie sa schimbi doar caii!
      Daca electricele erau o varianta castigatoare dezvoltarea lor incepea de acu’ mai bine de 100 de ani cand le inventă nenea Porsche.

    • Am electrica de un an si jumatate. Am facut 12600 km cu ea. Am mers cu ea din Romania pana in Belgia si din Belgia pana in sudul Frantei. In principiu fac dublu ca timp, dar asta imi permite sa descopar locuri, orase, sa ma bucur si de drum nu doar de destinatie. E o alegere, slow travel. Nu gonesc pe autostrazi, mananc si beau cafeaua relaxat, nu ma iau la intoarcere cu bombardierii si nu poluez planeta. Desi pare ca pierd mai mult timp pe drum, sper sa traiesc ceva mai mult si sa recuperez.
      In acelasi timp masina mea (Zoe) e o generatie ceva mai veche, se incarca greu, (cam 2.5-3 ore pt un ‘plin’). Daca mai stateam un an si cumparam noul Zoe la aceiasi bani, se incarca sensibil mai rapid. Ca si la telefoane, tehnologia bateriilor si timpii de incarcare se imbunatatesc constant. Stau la bloc, nu am garaj si nu incarc masina decat la supermarket sau mai rar la borne publice.

      Nu regret nicio secunda ca am luat masina, vad din ce in ce mai multe biciclete electrice, scutere, etc. Electricele sunt deja prezentul, o certitudine, nu viitorul. E o chestie de timp pana diesel-ul va disparea – cel putin la masinile mici. Diesel-ul a fost de la inceput pt tractoare, locomotive, tiruri, vapoare, etc. Sper sa se gaseasca solutii chiar si pt transportul de mare tonaj sa dispara de tot motoarele diesel si in timp toate motoarele ICE.

  9. Dacă articolul apărea acum 10-15 ani mai mergea, dar acum e de râs. Mașinile cu motoare diesel sunt deja interzise în multe zone ale orașelor vest-europene , dieselul e pe ducă. Faptul că în România se aduc pe bandă rulantă tigăi (în special beemveuri) din Vest pe motorină nu înseamnă că nu s-a terminat cu dieselul. Benzină (încă o perioadă), hibride și electrice…

  10. Dezamagitor. Cum se poate ca in 2020 voi sa nu treceti macar in revista optiunile de motorizarea electrica? Ce sa mai spui de hibrid…
    E firesc sa scrieti articole pentru clienti dar adaptati aceste subiecte la realitatea lui 2020.
    Fie ca ne place unora sau nu masinile electrice sunt viitorul.
    Succes.

    • Ia vezi ce investiții trebuie în viitor că tu și gașca de prieteni, când mergeți la o cabană la munte cu electricele, sa5le puteți încărca, toți, peste noapte 🙂
      Tehnologia viitorului este electrică, dar se numește fuel cell, nu baterie.

    • Exact Miki, toate cabanele la munte au stație de hidrogen pentru fuel cell, pe când prize electrice de unde?

  11. Pt. Romania, bicicleta e cea ma sfanta solutie. 🙂

  12. Diesel e de departe cea mai buna alegere! Consum redus ,cuplu mare, fiabilitate mare ,intretinere ieftina!

  13. Deocamdată mașinile electrice sunt doar o alternativă valabilă doar pentru o minoritate minusculă de verzi. De îndată ce o transpui la utilizare de masă se prăbușește: trebuie mărită enorm puterea instalată disponibilă pe timp de noapte a centralelor electrice; trebuie refăcută toată rețeaua de distribuție casnică pentru a face față unor puteri mult mai mari. Exemplele pot continua. Nimic din asta nu e eco.
    Vreți eco? Mersul pe jos, bicicleta, căruța, barca cu vâsle, parapanta.

  14. Ati uitat de masinile elctrice si hibride.

  15. va sugerez subiect nou: nemteasca second hand sau logan nou? ndestul de original, nu?