G4Media.ro

Dezvăluiri din documentele FinCEN: Transnistrenii de la Sheriff, companie înființată de doi…

Sursa: Flickr

Dezvăluiri din documentele FinCEN: Transnistrenii de la Sheriff, companie înființată de doi foști ofițeri KGB, au importat combustibil din UE în valoare de 100 de milioane de dolari fără să plătească accize și impozite în Republica Moldova

Milioane de dolari au fost transferați între cea mai mare companie lituaniană Orlen Lietuva și Sheriff, care controlează viața economică și politică a regiunii transnistrene separatiste din Moldova, scrie timpul.md

Mai mult, discrepanțele din statisticile comerțului internațional sugerează că o parte a acestui comerț ar fi putut avea loc prin ocolirea controalelor la frontierele Moldovei – și fără plata accizelor, informează publicația lituaniană siena.lt, cu referire la documentele dezvăluite de FinCenFiles.

Orlen Lietuva a declarat că nu poate comenta relațiile cu anumiți clienți. Cu toate acestea, compania a confirmat că a exportat de mai multe ori mai mult combustibil în Moldova decât a declarat Moldova însăși. Orlen Lietuva susține că vânzările către Moldova au scăzut recent din cauza creșterii cererii în Polonia. Cu toate acestea, statisticile comerțului internațional arată tendința opusă.

Compania Sheriff a fost înființată de doi foști oficiali KGB în Transnistria și controlează finanțele, benzinăriile, mass-media, comerțul și chiar un club de fotbal local care domină campionatul din Moldova.

De mulți ani, amplasarea geografică a Transnistriei a permis regiunii separatiste să fie aprovizionată cu mărfuri prin sustragerea de de la plata accizelor și taxelor vamale la mărfurile care intră în Moldova. Transnistria se află în nord-estul Moldovei, singura frontieră externă a unui stat nerecunoscut cu Ucraina. Și, deși Transnistria nu este recunoscută ca stat, granița cu Ucraina a fost controlată de separatiști de mult timp și cu succes.

Potrivit lui L. Jonavičius, serviciile moldovenești de la frontiera transnistreană-ucraineană sunt de multă vreme neputincioase și nu au avut nicio posibilitate de a efectua controale la frontieră sau, cu atât mai mult, de a colecta impozite pe mărfurile importate.

„A fost considerată multă vreme o gaură neagră în mijlocul Europei, de care au beneficiat multe din lumea criminală, lumea politică și economică asociată cu lumea criminală … toată lumea știa cu adevărat problema, dar niciunul dintre cei care o doreau de aici ”, a spus L. Jonavičius.

Orlen Lietuva a oferit date oficiale pentru perioada 2011-2019 privind exporturile de produse petroliere către Moldova. Cea mai mare companie lituaniană a indicat că a exportat 164,5 mii de tone e benzină și motorină către una dintre cele mai sărace țări europene tone. Acest lucru corespunde aproape ideal statisticilor oficiale lituaniene privind comerțul exterior. Și nu este deloc în conformitate cu ceea ce declară însăși Moldova.

Cifrele oficiale ale Lituaniei arată că volumul exporturilor și importurilor în dolari SUA. Moldova indică faptul că în ultimii 9 ani a importat combustibil din Lituania pentru 37,38 milioane. dolari. Rezultatul Lituaniei este de 131,37 milioane. dolari.

Potrivit politologului L. Jonavičius, aproape 94 de milioane diferența de dolari poate fi explicată prin prisma „găurii negre” care străbate granița moldo-transnistreană de zeci de ani.

Sursa: Timpul

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...