G4Media.ro

Cum arată digitalizarea la Ministerul Culturii în 2020: Dosar cu șină cerut…

Cum arată digitalizarea la Ministerul Culturii în 2020: Dosar cu șină cerut pentru finanțarea revistelor culturale

Ministerul Culturii le cere revistelor și publicațiilor culturale care vor să obțină finanțare de l bugetul statului să depună dosarul de finanţare în format fizic, cu specificația expresă că e nevoie de dosar ”în format clasic, cu şină”.

Precizările apar pe site-ul Ministerului Culturii, condus de ministrul Bogdan Gheorghiu, într-un anunț public ”privind procedura de selecţie şi finanţare a revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele propuse de Uniunile de Creatori din România, membre ale Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori, pentru anul 2020”.

De remarcat că, în cazul publicațiilor online, Ministerul Culturii cere ca la dosar să fie depuse copii pe hârtie ale unor articole reprezentative.

Cererea de furnizare a celebrului dosar cu șină vine pe fondul promisiunilor constante ale guvernului Orban privind accelerarea procesului de digitalizare a administrației centrale, mai ales după apariția pandemiei de Covid-19.

”Digitalizarea reprezintă un obiectiv fundamental pentru guvernul pe care îl conduc”, declara premierul Ludovic Orban pe 18 iunie, la ceremonia de semnare online a unui contract de finanțare din fonduri europene.

Premierul a dedicat digitalizării un capitol întreg în Planul de relansare economică și a spus într-un interviu la Digi24 pe 4 iulie că informatizarea administrației va duce la dispariția unor angajați care nu au alt rol decât să plimbe hârtii.

Foto: Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu (InquamPhotos / Ilona Andrei)

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

19 comentarii

  1. E România lui PNL. Votaţi partidele vechi, să nu se schimbe nimic, inteligenţilor.

    • votam PNL ca sa nu mai fure tot PSD, gura PNL nu ar mai manca ceva mai ales ca le e foame dupa atata stat pe bara de cand erau in USL

  2. Bucureştenii, care au făcut Revoluţia, aşteptau de la miniştri culturii o Operă ca la Sydney pe insula din Lacul Morii şi un Muzeu de Artă Contemporană pe Calea Victoriei, vizavi de Palatul Academiei, cu o Columnă Traian între ele. Sau măcar să nu cază de pe net, chiar în anul Centenarului, Biblioteca Digitală a Bucureştiului atât de utilă Diasporei intelectuale.

  3. Faceti dumneavoastra o cerere….si apoi o depuneti on -line la etajul doi.

  4. Un exemplu concret:
    Toate teatrele din tară pot tine spectacole în cutea și/sau parcurile localităților.
    Dece să o facă dacă sunt bugetari și primesc oricum salariu.

  5. Pai, a crezut careva povestea cu Digitalizarea, cu care se umflau PNLeii in pene in vremea pandemiei, am si scris ca DUPA relaxare vor reveni imediat la celebrul Dosar cu sina!
    Atata digitalizare au facut, ca Numarul bugetarilor a CRESCUT constant, Luna de Luna, dupa venirea PNL la guvernare!
    Am intrebat mereu cu CAT a scazut numarul bugetarilor de la venirea PNL la guvernare, dupa atata digitalizare!
    NU exista, evident, nici o Infiormatie publica, PNL nu se lauda cu asa ceva!!
    In 14 Aprilie 2020, Minsitrul Muncii declara senina nevoie mare, ca NU stie cati Angajati sunt Platiti din BANI publici!
    „Ministrul Muncii își propune să AFLE câți Bugetari sunt în România.
    14 aprilie 2020.
    Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a anunțat demararea procedurilor pentru unificarea tuturor registrelor de evidență a bugetarilor, astfel încât toate datele în privința acestor angajați să se regăsească într-o singură sursă.
    Oficialul precizează că la momentul actual NU se cunoaște cu exactitate Numărul TOTAL al bugetarilor.
    „România nu știe, cu certitudine, cine e angajat și mai ales CATE persoane plătim din Bani Publici. Trebuie muncit și pus la punct un unic punct – sursă pentru toate date despre forța de muncă din România. M-am decis să mă apuc de treabă.”
    Potrivit Violetei Alexandru, datele privind numărul de salariați plătiți din fonduri publice de la Ministerul Muncii și Ministerul Finanțelor NU sunt în concordanță.(!!!)
    „Acum în Revisal (n.r. – Registrul de Evidență a Salariaților) sunt 1,4 milioane de angajați contractuali (prin contract de muncă) la entități ”de stat”.
    “De stat”= instituții publice sau entități private controlate de stat. Revisal/Reges + ANFP + Militarizate, ar da 1.700.000. La Ministerul Finanțelor este o situație foarte utilă: Posturi ocupate în sectorul bugetar(acolo sunt peste 1.200.000). Toate aceste date sunt utile dar trebuie să avem o singură sursă, interogabilă și actualizată constant cu toate informațiile necesare care să ne dea imaginea totală a celor care muncesc. (…) În REVISAL/REGES nu se regăsesc structurile ”militare”, MAI (despre care nu spunem, totuși, că e structură militară), MAPN, STS, SPP și serviciile secrete. Nici persoanele angajate prin contract de management prin și mandat de reprezentare și, personal, nu văd de ce nu ar fi.”
    https://mainnews.ro/ministrul-muncii-isi-propune-sa-afle-cati-bugetari-sunt-in-romania/?cn-reloaded=1

    Poftim digitalizare, marca Romania!!!

  6. Am auzit ca este un nou OG care accepta si aplicatii digitale. Toate documentatia se poate face in format digital, salvat de preferinta pe un Laptop sau tableta (specificatiile tehnice in OG). Atentie, respectivele instrumente de lucru trebuie sa vina si cu instructiuni de folosire in dosar cu sina si nu for fi returnate

  7. Cand un Minister e condus de-un Sobolan, n-ai ce sa ceri.

  8. Nici chiar asa.
    Digitalizarea nu inseamna renuntarea 100% la documentele clasice, semnate.
    Dar hai sa facem pe desteptii!

  9. Chiar „dosar cu sina”???!!1 Cum este posibil sa ii puna pe ghiorlaitori la asemenea incercari. In vremea asta, inculturistii sunt lasati liberi sa imprastie covrig, ba dansand sarba la Eforie, ba recoltand spaaranghelul la Dingolfing-Landau.

  10. Pentru PNL-isti digitalizarea inseamna umezirea degetelor ca sa poti rasfoi mai bine foile din dosarul cu sina!

  11. Din ciclul cum mi-am petrecut vacanța de vară, apropo de digitalizare…
    Fiul meu a susținut anul acesta examenul de Evaluare națională și s-a înscris și pentru admitere la Liceul de arte din București..mă rog, nu a fost admis la arte și s-a înscris pentru repartizarea computerizată.
    Dar ce vreau să povestesc aici este bătaia de joc pe care au trebuit să o suporte părinții, referitor la “marea digitalizare” a Ministerului Educației și Cercetării
    Faza 1 – încheierea semestrului și a mediilor copiilor – ONLINE
    Faza 2 – înscrierea elevilor în aplicația informatică pentru Evaluarea Națională – ONLINE – făcută direct de școală
    Faza 3 – trimitere portofoliu și dosar de examen (cu adeverințe eliberate de școală, etc) către Lic. De arte – ONLINE.
    Începe bâlciul…
    După care aflu că trebuie să aduc totuși o adeverință pe HÂRTIE de la școală, care să o depun la secretariat până a doua zi !!! Alerg înnebunită la școala gimnazială, iau adeverința, alerg iar către Liceu – depun adeverința și aștept nr. de înregistrare care mi se va comunica pe email a doua zi.
    După nenumărate telefoane date la Lic. De arte să-mi confirme primirea și înregistrarea dosarului, primesc într-un final un nr. de înregistrare dosar ceva de genul 1234/234/23.08.2018 (!!!)
    Nu am reușit să mai prind liceul la telefon să întreb de ce dosarul copilului meu are nr. din 2018 când el dă examen în 2020
    Faza 4 – Copilul nu este declarat admis la Lic. De arte:
    Iar drum la Liceu să iau dosarul, de data aceasta în format fizic, deși eu inițial l-am depus online (!). Întreb secretara de ce să îl iau fizic și nu îl trimite liceul înapoi la școală cu completarea faptului că elevul nu a fost admis și primesc răspuns că secretarele liceului (!) sunt foarte ocupate și nu au timp să trimită e-mailuri către școlile de proveniență ale candidaților.
    Bineeeee, mă duc iar la liceu să ridic dosarul fizic și aflu cu stupoare că trebuie să mai fac un drum dimineața următoare că trebuie să mi se mai elibereze o adeverință care să ateste și aceea că elevul a luat nota X la examen, dar nu o pot ridica pe loc întrucât nu este domnul director să semneze adeverințele copiilor și a plecat și cu ștampila (!!!).
    BIneee, ridic dosarul și a doua zi mă prezint iar la liceu să iau adeverința tot în format fizic (!), adeverință care mă aștepta și care atesta că elevul a susșinut examenul în anul școlar 2020-20281 (!!!). O las așa, că nu mai am timp și trebuie să depun repede dosarul ca să poată intra copilul la repartizarea computerizată.
    Faza 5 – Are loc repartizarea computerizată și mă duc la școală să ridic și alte adeverințe în format fizic să le duc, alături de alte documente personale, la liceu. Ajung la liceu, depun dosarul (nu primesc nici un nr de înregistrare!)
    Faza 6-Liceul unde a fost repartizat copilul este extraordinar de departe, dar încep să mă resemnez că la sfârșitul semestrului îl voi muta undeva mai aprope. Spre norocul copilului, aflu chiar în ultima zi într-un feed pe google că la ISMB se pot depune cereri de mutare/transfer a copilului la un liceu mai aproape de casă, dacă are media corespunzătoare. Pentru acest lucru, este necesar să trimit un dosar ONLINE la o adresa și să aștept decizia ISMB, evident fără a primi nr. de înregistrare (!).
    Faza 7 – Se afișează rezultatele, ISMB aprobă transferarea copilului la noul liceu, cu precizarea următoare “în termen de 5 zile dosarul se va depune la liceul unde a fost repartizat” (!) Se va depune el de la sine putere, va pleca de liceul inițial și se va duce la celălalt liceu???
    A doua zi , după îndelungi frământări, că nu știam exact de unde să încep chestia asta (o fi nevoie de o decizie de la ISMB că s-a aprobat transferul, o fi nevoie de vreun accept de la noul liceu ca să-l prezint la vechiul liceu să pot primi dosarul copilului, o fi nevoie să mă duc direct la liceul vechi și să cer dosarul așa, tam-nisam?). Într-un final, la prima oră am sunat la noul liceu să mă îndrume de unde să încep și mi-au spus că nu am nevoie de nimic, să merg direct la vechiul liceu și să cer dosarul, ceea ce am și făcut. Vreau să menționez că la vechiul liceu secretariatul NU m-a legitimat când am cerut dosarul sau am făcut cerere (puteam fi oricine care cere dosarul unui copil), am primit dosarul fizic și am fugit repede către noul liceu unde am reușit, după nenumărtate alte hârtii completate, să depun dosarul. URAAAA, copilul este înscris la liceu!
    Mai are sens să întreb care ar fi fost procedura și cât ar fi durat toată această nebunie dacă toată această corespondență s-ar fi realizat ONLINE, între școli?
    Nu mai are sens, dar ce vreau să spun este că am trăit acest momente, care ar fi trebuie să fie de bucurie că mi-a intrat odorul la liceu, într-o spaimă și frustrare cumplită, că nu eram sigură dacă am toate documentele, dacă cineva undeva nu a uitat să pună vreo ștampilă, totul contratimp, alături de alți părinți și ei contratimp, epuizați de căldură și de nervi, cu senzația că noi părinții am greșit undeva și cineva ne pedepsește…
    Urați-mi succes, că peste 3 ani o iau de la capăt cu cel mic…

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.