G4Media.ro

Cum a accelerat pandemia transformarea digitală a companiilor de utilități: Enel și…

Cum a accelerat pandemia transformarea digitală a companiilor de utilități: Enel și E.ON investesc masiv în softuri pentru limita utilizarea oamenilor în coordonarea infrastructurii vitale

Ca şi firmele din alte sectoare, companiile europene de utilităţi trebuie să accelereze adoptarea noilor tehnologii deoarece criza provocată de pandemia de coronavirus (COVID-19) le forţează să folosească software, şi nu oameni, pentru a coordona infrastructura vitală, inclusiv centralele şi reţelele, se arată într-o analiză a Reuters, citată de Agerpres.

Când Italia a adoptat măsuri de izolare impuse pentru a opri răspândirea pandemiei, a trebuit să fie luată o decizie în privinţa centralei Verampio. Camera de comandă, care coordona activitatea centralelor hidroelectrice din regiunea Piemont, afectată sever de pandemie, trebuia să poată funcţiona fără probleme.

Operatorul Enel SpA, cea mai mare companie europeană de utilităţi, s-a mişcat rapid şi a creat o cameră de comandă paralelă de rezervă, la o unitate mai mică situată la aproximativ 30 km, iar unii angajaţi specializaţi în baze de date au lucrat de acasă, pentru a ţine situaţia sub control.

„Nu am mai făcut aşa ceva dar a funcţionat imediat. Pentru a răspunde adecvat la dificultăţile provocate de pandemie, am extins digitalizarea în ansamblu”, a explicat Giuseppe Serrecchia, director în cadrul Enel.

Consultanţii au apreciat că măsura trebuia pusă în practică de mult timp.

Grupul spaniol Iberdrola a realizat un procedeu similar ca Enel.

„Companiile de utilităţi care au început înaintea crizei programele digitale s-au descurcat mai bine, au fost mai reziliente. Într-o lume post-COVID 19, mulţi vor trebui să-şi reconsidere priorităţile din domeniul tehnologiei. Folosind supervizarea la distanţă operatorii reţelelor pot minimaliza riscurile cu care se confruntă forţa lor de muncă şi pot simplifica operaţiunile”, apreciază analiştii firmei de consultanţă McKinsey.

La grupul german E.ON, cel mai mare operator din Europa, cu o reţea de conducte de gaz şi reţele electrice de 1,56 milioane km, mesajul a avut de asemenea efect. Compania a eliberat încă 500 de milioane de euro din totalul de 13 miliarde de euro alocat pentru investiţii în următorii ani, majoritatea pentru modernizarea infrastructurii sale de energie.

E.ON a majorat folosirea dronelor cu 50% şi se bazează mai mult pe softul de recunoaştere automată a imaginilor pentru inspectarea liniilor de înaltă tensiune pentru transportul energiei electrice, în urma efectelor pandemiei, au declarat oficialii firmei pentru Reuters.

E.ON se bazează şi pe realitatea virtuală. La subsidiara Bayernwerk, care operează reţele de distribuţie în landul german Bavaria, E.ON a recreat virtual substaţiile pentru a pregăti angajaţii să lucreze de acasă şi pentru a oferi acces firmelor partenere fără a fi nevoie să trimită angajaţi la faţa locului.

„În timpul crizei provocate de pandemie, clienţii şi angajaţii noştri au învăţat să aprecieze din nou avantajele digitalizării. Grupul va accelera procesul de digitalizare”, a dat asigurări directorul general al E.ON, Johannes Teyssen.

Companiile investesc miliarde de euro pentru a avea infrastructura de date necesară care să le permită nu doar să gestioneze eficient şi rapid centralele şi reţelele, ci şi să lanseze noi servicii.

Aceste investiţii ar putea fi sprijinite de planul de relansare de 750 miliarde de euro al Uniunii Europene, care pune accent pe tranziţia digitală şi protejarea mediului.

În ultimii trei ani, Enel a cheltuit 4,5 miliarde de euro pe digitalizare şi intenţionează să investească încă 2,5 miliarde de euro în perioada 2020-2022.

Enel şi E.ON au o prezenţă importantă pe piaţa din România.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

4 comentarii

  1. De preferat, sa dea update la contoare ca au soft-uri vechi(beta chiar) de 14 ani. Si daca tot o fac, sa extraga datele despre consum direct de la centru, nu sa mai trimita toti maimutoii cu aparate sa faca poza. Ca au spalat si astia bani de ii stie DNA-ul …

  2. Degeaba au cheltuit banii dacă aplicația lor de doua săptămâni este varza.Nu se poate plăti, nu se poate transmite indexul, autentificarea durează o veșnicie.

  3. E-on Romania este o rusine! Nu au răspuns nici la telefon nici la email pe toată durata lockdown. Termene de execuție enorme, de 200 de zile, parca fac lucrări pe Luna. Toti se prevalează de starea de urgență pt a amâna termenele, dar fac pariu ca salariile au fost încasate în întregime.

  4. Pe scurt eliminarea joburilor bune(platite), sub pretextul epidemiei.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.