G4Media.ro

Corina Crețu: Veștile pentru transportatorii români nu sunt îmbucurătoare/ Toate demersurile europarlamentarilor…

Corina Crețu: Veștile pentru transportatorii români nu sunt îmbucurătoare/ Toate demersurile europarlamentarilor din Europa de Est s-au lovit de o lipsă de înțelegere greu de imaginat din partea celor din țările occidentale

Europarlamentarul Pro România, Corina Crețu, anunță, într-o postare pe Facebook, că noile reguli pentru transportatori, așa numit Pachet Mobilitate, va fi votat foarte probabil în sesiunea plenară din 8 – 10 iulie a Parlamentului European. Crețu susține că noile reguli propuse de Comisia Europeană va afecta grav transportatorii din Estul Europei și că toate încercările europarlamentarilor din Est de a corecta Pachetul Mobilitate ”s-au lovit de o lipsă de înțelegere greu de imaginat din partea europarlamentarilor din țările occidentale”. Europarlamentarul Pro România mai spune că au fost depuse zeci de amendamente, dar că șansele ca aceastea să treacă de votul final sunt foarte mici.

Redăm mai jos integral postarea europarlamentarului Corina Crețu:

”Parlamentul European votează miercuri situația transportatorilor din Uniunea Europeană, iar din păcate forma propusă de Comisia Europeană va afecta grav transportatorii din Est ‼️

În ciuda tuturor eforturilor noastre de la Bruxelles, veștile pentru transportatorii români nu sunt îmbucurătoare.

Încă din luna ianuarie am atras atenția asupra faptului că Guvernul României trebuie să depună toate eforturile pentru a evita situația la care s-ar putea să fim martori săptămâna aceasta. / https://bit.ly/2O0gs2F

Parlamentul European urmează să voteze așa-numitul Pachet de Mobilitate – înaintat Parlamentului European de către Comisia Europeană, care ar putea dăuna grav tuturor transportatorilor din Europa de Est. Doar în România, mii de lucrători din acest domeniu și-ar putea pierde locul de muncă. / https://bit.ly/3iA4cEd

Toate demersurile noastre, ale Membrilor Parlamentului European din Europa de Est, s-au lovit de o lipsă de înțelegere greu de imaginat din partea europarlamentarilor din țările occidentale. Au fost depuse zeci de amendamente în favoarea transportatorilor – pe care le-am cosemnat și eu – de către colegii din Europa de Est (nouă țări din Est și cele periferice), dar strict matematic șansele ca acestea să treacă sunt foarte mici. Printre amendamente se numără și prevederi care încearcă dacă nu să oprească acest Pachet, măcar să întârzie intrarea sa în vigoare. Mai mult decât atât, din păcate Comisia pentru Transporturi din Parlamentul European propune ca Pachetul să fie votat fără amendamente, ceea ce ar reduce și mai mult șansele adoptării acestor amendamente.

Reiterez faptul că, în actuala formulă, Pachetul de Mobilitate impune tuturor firmelor de transporturi de pe teritoriul Uniunii Europene să se asigure că, la fiecare opt săptămâni, camioanele lor se întorc la centrul operațional din țară – ceea ce înseamnă o creștere exponențială a costurilor. Mai mult, unele măsuri sunt chiar neavenite în contextul actualei pandemii, pentru că nu permit distanțarea socială – cum e cazul interzicerii petrecerii perioadei de odihnă obligatorii în cabina camionului.

Cred că astfel de momente ne demonstrează cât de multă nevoie e de o Uniune Europeană și mai solidă, sensibilă la probleme de acest fel. Și demonstrează fără îndoială cât de importantă e implicarea guvernelor naționale în politica europeană. Or din păcate, Guvernul de la București e de cele mai multe ori absent de la dezbateri – și mai grav e că absența aceasta se traduce în drame pentru cetățeni.”

Context

Parlamentul European va susține ultimul vot privind reformele menite să îmbunătățească condițiile de muncă ale șoferilor, să clarifice prevederile legate de detașarea acestora și să combată practicile ilegale.

Eurodeputații se vor pronunța miercuri cu privire la schimbările aduse normelor revizuite privind detașarea șoferilor, perioadele de repaus ale acestora și o mai bună aplicare a normelor în materie de cabotaj (și anume, transportul de mărfuri efectuat cu titlu temporar de către transportatori nerezidenți). Reforma va contribui, printre altele, la asigurarea unei remunerații echitabile pentru șoferi, la prevenirea cabotajului sistematic și la combaterea societăților de tip „cutie poștală”, se arată într-un comunicat al Parlamentului European.

Miniştrii Transporturilor din nouă ţări UE au făcut apel, săptămâna trecută, la Parlamentul European să aducă modificări la primul Pachet al Mobilităţii, care să ţină cont de competiţia echitabilă, de obiectivele UE în politica de mediu şi de piaţa unică, precum şi de noile realităţi socio-economice post-Covid-19.

Majoritatea ţărilor membre ale UE au fost de acord în decembrie să reformeze sectorul rutier al blocului comunitar, inclusiv să dea dreptul şoferilor de camioane care lucrează în străinătate să revină acasă la fiecare trei-patru săptămâni și să oblige camioanele implicate în transportul internaţional să revină la sediile centrale ale companiei lor la fiecare opt săptămâni.

Bulgaria, Polonia, Estonia, Lituania, Letonia, Malta, Ungaria, Cipru și România au aceste reglementări și au votat împotrivă, iar Maria Britanie și Belgia s-au abținut la vot.

Revizuirea reglementărilor rutiere este promovată de statele UE mai bogate, inclusiv Franţa şi Olanda, iar disputa ameninţă să adâncească diviziunile dintre flancul estic şi cel vestic al UE, subminând unitatea blocului comunitar, afectată și așa de Brexit.

Ţările UE mai sărace din Europa de Est vor să câştige oferind servicii la preţuri mai scăzute pentru a-şi dezvolta economiile şi a prinde din urmă statele mai bogate. În timp ce camioanele şi şoferii lor traversează UE, Franţa şi alte state sunt îngrijorate că aceste practici îi afectează pe proprii lor lucrători.

Citește și

Patru teme grele pe agenda Parlamentului European: Bugetul UE, noile reguli pentru transportatori, prioritățile președinției germane a Uniunii Europene și condiționarea fondurilor europene de respectarea statului de drept

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

15 comentarii

  1. Cine e comisar la Transporturi? Imi scapa numele acuma….Adina, Adina Valean parca. De unde e ? Din Romania cica!!! De la ce partid? De la PNL!!!! Sa vina PNL-ul si sa le spuna soferilor de tir ca o sa-si piarda jobul ca asa vrea Adina!!!!

    • Grasa aia e in post de un an, dar ghici cine era comisar european roman inaintea ei? CIne umbla cu #coruptia din Romania in gura la bruxelles, in fiecare zi? Le-a dat argumentele, si acum constata ca aia le-au confiscat.

      Macar sper ca e multumita. Partidul ei de buzunar l-a rezolvat pe Dragnia. Nu parchetul, ci marii vizionari Ponta + nevasta + Colin Powell.

    • inca o buna dovada ca ueSS nu este un .”stat” capitalist

      unde e ideea ca e nevoie de concurenta pt a avea progres ?!

      # kondensatorilor, sunteti atat de „naivi” (ca sa nu va jignesc cu un alt apelativ) incat nici acum in ceasul al.12-lea (cand aveti preshul pe care l a vrut merkelina, aveti guwernerul pe care l a vrut kwj) nu va dati seama de REALITATE.

      tot draknea e de.vina ?! ha ha !!

      cand o sa „aveti” si parlamentul vostru si va fi si mai greu pe cine o sa mai dati vina ?!

      vai de „capul” vostru de strut … bagat adanc in nisip

  2. Păi până la norma asta câștigau doar patronii, șoferii angajați nu prea dacă nu faceau curse, ore etc,poate acum șoferii vor câștiga mai mult.. Oricum norma e mai mult pt firmele căsuța poștală adică plateau Românul cu 700euro și patronul lua pe el 3000euro pe contracte in vest, altă formă de îmbogățire rapidă pe spatele sistemului(oamenilor)

    • „Romanul” ia intre 2100 si 2500 euro/ luna, nu 700 euro. Soferul care accepta un astfel de salariu, e un dobitoc si isi merita soarta!

  3. guvernul nu da doi bani pe oameni, guvernul lucreaza numai pentru sine

  4. Veniți de luați … fonduri europene, ele stau frumos împachetate, cu fundiță, așteaptă numai să veniți să le luați și să le duceți acasă. Trebuie numai să respectați câteva condiții minore cum ar fi: nu măriți cu nici un chip veniturile românilor de nici un fel, nici activi, nici retrași la pensie, avem noi nevoie de mână de lucru ieftină; nu ne mai concurați la transportul rutier cu șoferii voștri stahanoviști; marile proiecte de investiții cu bani europeni le veți realiza numai cu firmele agreate de noi și alte astfel de mici concesii minore.

  5. „Ţările UE mai sărace din Europa de Est vor să câştige oferind servicii la preţuri mai scăzute pentru a-şi dezvolta economiile”

    Asta e o gluma? Marea majoritate a firmelor de transport romanesti sunt in zona gri a economiei, in cel mai bun caz. Soferul este platit cu salariul minim pe economie + diurna, pentru care nu se plateste niciun impozit. Camioanele oricum vin acasa, doamna Cretu, fiindca reparatiile si piesele sunt mult mai scumpe in vest. Vin acasa si reparatiile le face Dorel la coltul strazii si hopp inapoi in portul Anvers.

    Asadar Franta si Olanda se ingrijoreaza, pe buna dreptate, din cauza unei concurente neloiale din partea tarilor din est.

    • Interesant ce de Dorei calificati de-ti repara un camion (o chestie cu peste 10.000 de repere si o gramade sisteme complexe pe langa colacul ala de-i zice volan) crezi domnia ta ca sunt prin Romania!
      Da, reparatiile se fac acasa, in Ro, dar nu la coltul strazii ca nu te primeste nimeni in vest cu TIR-ul carpit (te contrileaza austriacul si neamtul express ca sa gaseasca ceva usor stramb, sa vezi atunci amenzi)!

      Franta, Olanda etc. ingrijorate? serios, umbla vorba print targ ca taman firmele Olandeze, Franceze, Belgiene etc. au cate o casuta postala in Romania si soferi exclusiv estici ce lucreaza exclusiv in Vest, doar pentru a nu plati taxe salariale la ei in tara!!! Daca ai cauta un pic ai gasi nu putine anchete in tarile respective pe aceasta tema.
      Ca de obicei, tarile bogata se razbuna aiurea pentru lipsa capacitatii de a-si controla propriile firme – si nu de azi, de ieri, ca doar nici paradisurile fiscale, tax rulling, consultanta financiara etc. nu au venit in vest dinspre estul europei.
      Eu as fi de acord cu ce vor ei dar atunci – nema circulatie libera a capitalului, bancile lor sa fie controlate la sange pentru reducerea masei impozabile in Romania, firmele lor sa nu mai poata zburda pe taralaua nationala ca la ele in curte, cumparand, inchizand (Ia uite ce facu Lactalis deunazi cu LaDorna – o sa bem LaDorna din Alba, precum Ursus de la Buzau, ca doar pentru ei e totuna)! fabrici de azi pe maine (incearca asta in franta…) pentru imobiliare sau pur si simplu pentru a-si omora concurenta!
      Ce zici, te bagi?

  6. ai dreptate alex. Comisarul liberal de la transporturi este adina valean, adica viirica dancila 2. Sta in parlamentul european, nu face nimic, nu o cunoaste nimeni. Idiotul de orban putea sa o nominalizeze pe corina cretu, ce daca e in pro romania, un partid de 2 bani, era cunoscuta la bruxells, avea relatii, avea curaj…la fel la justitie, l a pus pe limbutul ala de predoiu, care n a rezolvat nimic din promisiuni…daca avea cojones o nominaliza pe ana birchall, ce daca venea din psd, a avut atitudine, a demonstrat forta, avea relatii f bune cu sua,a fost data afara din psd…ptr orban conteaza sa puna in functii liberali, nu conteaza daca stii sau daca faci ceva.

  7. Europa este doar o organizatie condusa de tarile bogate vest care profita de tarile sarace din est incepind imediat dupa cadera comunismului furind tot cu promisiunea ca osa ne fie bine daca suntem ascultatori si facem tot ce vor ei

    • Explică-mi și mie cum țările bogate profită prin legea asta? Eu deduc că prin legea asta cărăușii din Est vor deveni mai scumpi, ceea ce înseamnă că automat transportul de marfă al celor din VEST se va scumpi – adică VEST-ul va plăți mai mult ca cărăușii EST-ici să aibe condiții mai decente.

  8. Tarile occidentale trebuie date afara dă la noi din Ue!

  9. Io unu’n-am bai ca vesticii pun „pesmet” în cârnați, da o tzara dye fum n-ar strica :-)! ShÎ nyeshte prună în pălinca aia slaba de-i zic ei whisky!

  10. inca o buna dovada ca ueSS nu este un .”stat” capitalist

    unde e ideea ca e nevoie de concurenta pt a avea progres ?!

    # kondensatorilor, sunteti atat de „naivi” (ca sa nu va jignesc cu un alt apelativ) incat nici acum in ceasul al.12-lea (cand aveti preshul pe care l a vrut merkelina, aveti guwernerul pe care l a vrut kwj) nu va dati seama de REALITATE.

    tot draknea e de.vina ?! ha ha !!

    cand o sa „aveti” si parlamentul vostru si va fi si mai greu pe cine o sa mai dati vina ?!

    vai de „capul” vostru de strut … bagat adanc in nisip

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.