G4Media.ro

Comercianţii chinezi fac cursuri de TikTok pentru a ajunge mai bine la…

Sursa foto: Unsplash / Solen Feyissa

Comercianţii chinezi fac cursuri de TikTok pentru a ajunge mai bine la cumpărătorii de peste hotare

Îmbrăcate cu hijaburi şi abaya, două studente de la o şcoală de e-commerce din Guangzhou (sudul Chinei) se filmează cu telefonul şi învaţă cum să vândă haine utilizatorilor aplicaţiei TikTok din străinătate, informează AFP, transmite Agerpres.

Este ultima zi a unui curs de două săptămâni dedicat vânzării de produse în străinătate via aplicaţia TikTok cunoscută la nivel mondial. Chiar dacă oficial este blocată în China, aplicaţia TikTok este o platformă spre care se îndreaptă din ce în ce mai mulţi comercianţi chinezi.

Însă succesul comercial pe TikTok necesită competenţe multiple, mergând de la ocolirea cenzurii impuse de autorităţile chineze, şi până la competenţe de limbi străine, ceea ce a dus la înmulţirea cursurilor şi serviciilor de consiliere pe acest segment în China.

La o şcoală din Guangzhou, în provincia Guangdong din sudul Chinei, o profesoară filmează hijaburi şi abaya, articole de îmbrăcăminte specifice Orientului Mijlociu, cu intenţia de a-i cuceri pe cumpărătorii musulmani din Marea Britanie, oferindu-le detalii cu privire la preţuri şi mărimi. „Este muselină, un material care respiră”, exclamă profesoara în limba engleză în timp ce cursanta ei prezintă articolele în faţa telefonului.

„Îi învăţăm pe cursanţi care sunt produsele care se vând cel mai bine, care sunt pieţele cele mai potrivite pentru ei”, spune şi Wang Yaxuan, o altă instructoare de la aceaşi şcoală.

La Guangdong există mii de uzine care produc o varietate de produse, de la abaya până la espressoare de cafea şi peruci. După decenii în care au produs bunuri destinate exportului, companiile chineze caută din ce în ce mai mult să elimine intermediarii şi să vândă direct consumatorilor din străinătate, la preţuri şi mai mici.

Shein, un gigant chinez din sectorul de fast-fashion, a reuşit să cucerească piaţa occidentală graţie acestei strategii, utilizând forţa aplicaţiei TikTok.

Însă având în vedere că, oficial, aplicaţia TikTok nu este disponibilă în China, micile companii sunt dezavantajate. Aici intervin cursuri precum cele oferite de şcoala de comerţ electronic Mede Education Technology care le ajută să înveţe elementele de bază, precum crearea unui cont pe reţeaua socială, dar şi noţiuni mai avansate precum gestionarea livrărilor şi analiza datelor de vânzări.

Tariful pentru un curs de şase zile de formare la Mede Education Technology este de minimum 9.000 de yuani (aproximativ 1.160 de euro).

Unul dintre cursanţi, Qiu Zhouwen, în vârstă de 30 de ani, lucrează pentru o companie de cosmetice din Guangzhou. Acesta spune că firma l-a înscris la acest curs în speranţa că va reuşi să îşi vândă produsele pe TikTok. „Informaţia este acum o parte din costul afacerilor şi dacă nu ai informaţia adecvată pieţei, costurile tale vor fi mult prea mari”, spune Qiu .

Şcoala Mede este doar una din multele organizaţii care oferă cursuri de TikTok, în timp ce la Guangdong autorităţile au pus bannere pentru a promova comerţul internaţional pe internet.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Cel mai bine să ajungă la cumpărătorii din Africa de Sud si Maldive care-i pupa-n pe maini, UE si SUA ar trebui să interzică tic toc la fel cum China interzice aplicațiile occidentale in China.