G4Media.ro

Cinci întrebări-cheie când cumperi o mașină electrică

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

15 comentarii

  1. Realitatea de la punctul 1: In Romania scolile profesionale si scolile de meserii sunt la pamant.
    Intrebarea 1: Daca mi se defecteaza masina ce fa cu ea?
    Intrebarea 2: o arunc?
    Intrebarea 3: o dau la ,,rabla”?
    Intrebarea 4: o bag in service?
    Intrebarea 5: daca o bag in service cine o repara avand in vedere realitatea de la punctul 1?

    • La Golfuri se gasesc piese de schimb pe toate drumurile.
      Le electrice se uita ala de la service ca la OZN-uri. Nici nu stie ce sa-i faca.
      In Romania in viitorii 10ani tot ce exista va circula.

    • Pregatire de specialitate nu s-a facut nicodata in scoala pentru produsele lansate pe piata de putin timp.
      Este de ajuns sa ai cunostinte generale si sa parcurgi manualul service oferit de producator.
      La manualul service au acces doar mecanicii din service autorizat (care au urmat niste cursuri de calificare tinute tot de producator sau de partener autorizat).
      Nu este treaba scolilor din Romania sa ofere calificare pentru depanat Tesla sau Leaf. Scoala preda cunostintele generale. Va place sa va vaitati ca prostii.
      Parcul auto electric este foarte mic in prezent dar cativa mecanici/electricieni de pe la reprezentante deja au calificare pentru asta. In timp vor afla si restul cum se face. Problema pe care ai pus-o in discutie e doar o chestiune de timp, in realitate nu va exista aceasta problema. Oamenii se pot specializa mai rapid decat se dezvolta parcul auto.

  2. Ar mai trebui o a sasea intrebare:
    6.De ce sa cumpar o masina electrica cand o masina diesel e mult mai economica ,mai puternica si mai fiabila?

    • nu este mai economica chiar din contra, nici mai puternica vezi ce acceleratie are o masina electrica si nici un caz mai fiabila
      am lucrat stivuitorist pe stivuitor electric peste 10 ani si sant muuult mai fiabile ca cele diesel colegii mei fiind tot timpul la mecanici cu stivuitorele pe gaz

    • Deja preturile la unele statii de incarcare EV sunt atat de mari incat fac deplasarea mai scumpa decat GPL-ul, fara sa iei in calcul banii dati in avans pe baterie, ma rog, masina.
      Mai pune cateva scumpiri la electricitate pe seama: cresterii consumului, cresterii numarului de certificate verzi sau adaugarea de accize si obtii cea mai scumpa deplasare cu cea mai putin reciclabila masina.

    • @stann, are acceleratie cand e bateria incarcata
      Sunt diferente destul de mari intre EV-urile de performanta si cele accesibile.
      Un EV facut pentru mase are acceleratie mai proasta decat o masina cu motor termic bine facuta.
      Zi-ne si cat de des schimbai bateria de tractiune de pe stivuitor. Nici macar nu era pe litiu, era pe nichel sau chiar plumb. Cat avea, 200 de cicluri?

    • Mai economica nu
      Mai puternica nu
      Mai fiabila nici pomeneala

    • Cineva te-a pacalit grav ca e mai economica. Si in urmatorii 5 ani vor fi interzise motoarele diesel in mai toate tarile civilizate. Sau vei plati cit nu face ca sa poti circula cu una. Inclusiv in Romania se va intimpla asta, chiar daca poate va trece un pic mai mult de 5 ani. In maxim 15-20 de ani electricele vor deveni standard.

    • Îți sugerez sa te dai cu o electrică și o să înțelegi. La nici o jumătate de an după ce am trecut pe un hibrid (Toyota Auris) mă uitam la un Audi RS6 sau la un M3 că la locomotivele cu aburi. Acum am trecut la plug in hibrid, care mă duce pe curent in oraș și am și autonomie pentru drum lung, dar abia aștept momentul când o să îmi între in buget o electrică cu o autonomie de peste 400 km. Pur și simplu motorul termic este „in plus”.

  3. De ce sa-ti cumperi o masina electrica? Pai sa incercam niste raspunsuri

    a) Fiindca „peer-pressure”-ul e prea puternic la birou, unde toti sefii de departament, cu borseta cu curea in diagonala, dau like-uri de pe iPhone 12 pro max (luat la abonament) la orice flatuatie a lui Elon.

    b) Nu mai ai trecere in parcare la birou cu Diesel-ul. Daca totusi nu ai bani de o electrica, macar adapteaza-ti vocabularul. Arata-te obosit, sictirit de Diesel, si strecoara in tot a doua propozitie cum o sa-ti „schimbi masina ca nu se mai poate”. Poate primesti o marire de la seful de echipa grasut, cu sandale si soseste albe promovat pe cumetrie, care parcheaza o Tesla SH cu SW-ul crackuit in Vitan. (Sa nu il prinda Elon ca n-o dat la randul lui cei 8000$ pentru Auto Pilot).

    c) Nu mai ai subiecte comune de discutie cu colegii, care-l venereaza pe George Buhnici.

    d) Iti inchipui ca o sa pice niste practicante de la financiar pe locul din dreapta. Fals. Alea is aduse la birou de „muschiul” lor cu slapi Nike si SH.

    e) Chiar crezi ca salvezi planeta. Ma rog…

    si asa mai departe…dar pe bune…chiar nu merita inca. Daca le-or face la 5000 de euro full options mai discutam.

    • Ia incearca sa salvezi planeta mergand cu metroul la birou, nu-i asa ca asta nu ti-a trecut prin cap?
      Nu-mi zice ca ai biroul in mijlocul unui lan de porumb si nu ai metrou acolo. Macar linie de autobuz/troleibuz/tramvai trebuie sa ai.
      Daca ti se pare ca autobuzul e pentru saraki, la bicicleta sau trotineta te-ai gandit?

  4. Ieftin nu este și va fi și mai rău. Preturi la încărcarea cu plata este la fel că la benzina, aia moca va dispărea curind. Încărcarea in sine va fi o problema, englezii deja au cerut aprobarea legală sa decupleze încărcarea electricelor cînd rețeaua nu mai duce . Crezi că rețeaua electrică actuala suporta încărcarea simultană la atîta amar de mașini ? Cine va investi în rețea ? Romania importă curent electric, de unde și pentru electrice ?
    Încă nu este momentul pentru electrice !

  5. Masinile cu motoare termice nu își pierd popularitatea, constructorii nu vor sa mai producă

  6. Electricele sunt cah… dieselurile sunt cah… benzinarele sunt depasite. De ce o tot dati in stamba cu electricele? Sunt solutii mult mai convenabile de care toti producatorii parca se feresc sa arate ca au habar. Exista masina care imbina autonomia celor cu motoare termice cu avantajele tractiunii electrice: masina cu pila de combustie pe hidrogen. Sa nu aud rahaturi ca nu e infrastructura de distributie, din doua motive: pe de-o parte, orice benzinarie vinde gpl poate vinde si hidrogen, pe de alta parte pila de combustie poate folosi si hidrogenul din gpl. Deutsche Bahn a trecut deja la inlocuirea parcului lor diesel la tractiune pe pile de combustie pe hidrogen, deci se poate, dar cocalarii de la noi au ramas blocati intre dieselurile care au fumul mai lung decat masina si electricele care te lasa-n drum daca mergi mai departe de piata cu ele…