G4Media.ro

Cascadoria scandaloasă prin care Lucian Bode a încercat să abată atenția de…

Cascadoria scandaloasă prin care Lucian Bode a încercat să abată atenția de la președintele Klaus Iohannis în scandalul celor 600 de BMW-uri pentru Poliție: USR e de vină!

Ministrul de Interne Lucian Bode a încercat să arunce pe USR eventuala vină pentru achiziția celor 600 de BMW-uri de poliție de la prietenul președintelui Iohannis, Michael Schmidt. Manevra de PR e uluitoare și scandaloasă. Ministrul Bode vrea să ne explice că albul e negru, că USR e autorul licitației dubioase pe care, culmea!, fix USR a denunțat-o. Totul e o perdea de fum însă. Scopul e să îl scoată, cu ajutorul presei prietene, pe președintele Klaus Iohannis din scandal și să transforme afacerea într-un banal scandal de partid USR-PNL.

Să nu uităm nici un moment de unde a pornit scandalul. Poliția Română, subordonată ministrului PNL Lucian Bode, a atribuit un contract cadru de 600 de BMW-uri firmei Automobile Bavaria, deținută de Michael Schmidt, prietenul președintelui Iohannis. Sindicatul Europol și USR au acuzat trucarea licitației prin impunerea unor condiții restrictive și discriminatorii, care ar fi favorizat participarea unui singur concurent: Automobile Bavaria.

Ministrul Lucian Bode a susținut joi, într-o conferință de presă, că USR nu doar că știa de achiziția Poliției Române, ba chiar ar fi acceptat condițiile restrictive. Cum? Bode a prezentat câteva fragmente dintr-un contract de finanțare și o presupusă anexă tehnică din 2021 dintre Ministerul Transporturilor (condus atunci de Cătălin Drulă) și IGPR, prin care Ministerul Transporturilor, în calitate de gestionar al fondurilor UE punea la dispoziția Poliției Române (IGPR) fonduri europene pentru un proiect de monitorizare a traficului rutier.

Manevrând câteva frânturi de documente și refuzând ulterior să pună la dispoziția presei documentele integrale, ministrul Bode a încercat să acrediteze ideea că Drulă și Cristian Ghinea (ministrul Fondurilor Europene) au încuviințat condițiile tehnice ale viitoarei licitații suspecte de trucare. Mai mult, Lucian Bode a amestecat în demonstrație și o hotărâre de guvern semnată în 2020 de premierul de atunci, Ludovic Orban (ex-PNL, actual Forța Dreptei).

Cascadoria de PR a ministrului Bode nu stă în picioare dintr-un motiv simplu. Acea specificație tehnică, sub forma unei anexe, nu apare în contractul făcut public ulterior de Cătălin Drulă, iar anexele nu sunt asumate prin semnătură. În plus, potrivit experților în achiziții publice consultați de G4Media, nici o astfel de anexă nu poate fi preluată ulterior într-un caiet de sarcini dacă ea ar fi contrară legii.

Apărarea șubredă a ministrului Bode pică deci. La fel cum necredibilă e și constatarea corpului său de control, trimis în verificări la Inspectoratul General al Poliției Române, care arată că procedura de achiziție a fost legală și corectă.

De fapt, ministrul Bode a încercat prin cascadoria de PR de joi să anihileze atacul politic al USR și al Forței Dreptei, care au depus împreună o moțiune simplă împotriva sa în Camera Deputaților. Lui Bode nu îi e teamă de rezultatul moțiunii, ci de scandalul creat și greu de evitat până și pentru televiziunile plătite gras de PNL.

De remarcat că atacul de joi al ministrului PNL Lucian Bode a fost prefațat de o primă ieșire în același sens a ministrului PSD Sorin Grindeanu, care a lansat o acuzație similară într-un interviu.

Scopul coaliției de guvernare PSD-PNL și al întregului stat român e extragerea numelui lui Klaus Iohannis din scandalul BMW. E o afacere care riscă să îi arunce în aer restul de mandat prezidențial, oricum umbrit de eșecul marilor reforme promise în 2014 și 2019, dar și să îi reducă la zero orice șansă de a ocupa un post în UE sau NATO.

Să nu uităm. Predicatul inițial al scandalului e unul cu potențial devastator pentru PNL și Klaus Iohannis: un ministru PNL acoperă o licitație suspectă cu mașini de lux (38.000 de euro bucata) pentru Poliție, în vremuri de criză, licitație câștigată de prietenul președintelui propulsat de PNL.

Iar justificarea ministrului Bode pentru specificațiile tehnice care au dus la achiziția de BMW-uri e cu adevărat halucinantă: nu doar BMW s-ar fi calificat la licitație, ci și alte patru mărci de lux: Mercedes, Jaguar, Volvo și Alfa Romeo.

Exact cum a scris Dan Tăpălagă cu o zi în urmă, după discursul șefului SRI, Eduard Hellvig: ”Generația care mănâncă” nu sunteți voi. Nici nu veți fi prea curând. Ci tot ei, cu oamenii lor infiltrați peste tot, în agenții, în ministere sau în companii de stat, instalați la datorie pe sinecuri bănoase să vegheze asupra țărișoarei. Parcă niciodată n-au fost atât de mulți și la vedere.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

44 comentarii

  1. Zi Bude și trage apa ! 😂😂😂😂😂😂😂

    • Bode este hoțul care striga „hoții”, dar începe să se strângă lațul!

    • Mentalitatea romanilor vor tine PSD si PNL la putere inca 20 de ani. La asa oameni, asa conducatori … Nu avem scapare, hotia e in ADN-ul romanului

    • Neseriozitatea ministrului Bode de a trata acuzatia grava de achizitii incorecte in stilul smecheresc „ba pe-a ma-tii”, arata ca e total nepotrivit pentru a conduce un minister atat de important.
      Cu asemenea model, cum sa nu-si sanctioneze sefii politiilor locale subalternii care nu respecta indicatia de a nu deranja personajele suspuse care comit gresei in trafic?

  2. Urmeaza scur.sura zisa eugen sa explice care e treaba

    • @ Eugen – 😂😂😂 Eh, lasati ca nu sunteti eugen cel adevarat, ma refer la vajnicul aparator al „imaculatilor” de la pesede-penele

    • dada, vorbim de Euglen, protozoarul sugator de pwla uselita

  3. Ce noroc avem noi cu partidele de la putere si nu stiam! Si pungasii din usr care fac numai rele din opozitie, de acolo!
    Ori ne cred f prosti ori ei cei de la putere sunt f prosti.

  4. Bode știe că românii sunt proști și înghit orice.
    Toate televiziunile, înafară de B1, vor minți că Drulă a făcut licitația, iar publicul va crede.

    • da, din pacate

  5. USR-ul al vândut petromul!
    Cioloș l-a pus pe Câmpeanu sa plagieze și trotientistii l-au pus pe Dragnea sa fure de la copii. Nicușor Dan i-a șoptit lu’ Dancila formula greșită la aria cercului, iar Reperistii i-au dat pistolul lu’ Năstase când l-au luat pe targa înainte să-l bage la pârnaie.

  6. toate conditiil erau acolo puse de usr . in rest jocul a tinut cont de ele .

  7. E o mică problemă în documentele publicate de Drulă: de la anexa 1 se trece direct la anexa 3. Drulă ”a uitat” să publice Anexa 2, aia cu specificațiile tehnice.

    Nici argumentul ”anexele nu sunt asumate prin semnătură” nu stă în picioare. În contract apar mai multe referiri la conținutul anexelor, inclusiv la conținutul anexei 2, cea pe care Drulă a omis-o din documentul publicat. Cum să semnezi un contract fără să-ți asumi anexele când în chiar corpul contractului sunt referiri la anexe și conținutul anexelor și scrie clar că anexele sunt parte din contract și au aceeași forță juridică? De exemplu, scrie în contract, la art. 7, Drepturile și obligațiile Beneficiarului: ”Beneficiarul are obligația de a începe executarea contractului în cel mult 6 luni de la intrarea în vigoare a acestuia și de a realiza toate activitățile prevăzute în Anexa 2 – Cererea de Finanțare, fără a depăși perioada de implementare.”

    Anexa 2 există, e amintită în contractul semnat de Drulă, dar e omisă în documentele publicate de Drulă. Cel mai probabil cineva de la USR s-a încurcat în PDF și a tăiat în document tocmai paginile cu anexa 2. Se mai întâmplă.

    • Sunteți numai ticăloși mincinoși în PNL.

    • Faceți loc a iesit slug@ coruptilor sa-i șteargă la koo0r pe PNListi, ba zdr3ntelor jefuiti România de 33 de ani împreună cu frații voștri PSDisti!

    • @ Cristian Bănescu, te contrazici!
      Ori anexa 2 are specificațiile, așa cum spui in primul paragraf, ori este, așa cum citezi in penultimul paragraf,cerea de finanțare și ea cuprinde ce trebuie sa cumpere in 6 luni. Adică o înșiruire a echipamentelor cu 2-3 caracteristici generale ( benzina,4×4, 8+1).
      Discuția este insa inutila cat timp astazi, chiar Bode a recunoscut, că specificațiile au fost stabilite / modificate ulterior de IGPR.
      Lui Bode i s-au aprobat, din fonduri europene, anumite achiziții pentru îmbunătățirea siguranței rutiere. Specificațiile erau răspunderea lui, nu a ministrului transporturilor, finanțelor, justiției samd.
      Astăzi trebuia sa explice de ce 7+1 nu erau suficiente, ce justificare practica au dimensiunile din caiet, de ce au refuzat ofertanți care aveau +5 cm la înălțime și multe altele de acest fel.
      Oricum, chiar dacă Derula ar fi știut exact dimensiunile, asta nu îl scuza pe Bode pentru că a organizat și aprobat o licitație cu dedicatie

    • Drula a prezentat un contract numerotat in care nu apare nicio anexa cu ce spui tu acolo. Cel care a acuzat chestia asta e Bode. Unde sunt documentele lui Bode? Ca Bode a refuzat sa dea orice document integral presei.

      Si de cand pana cand stabilea ministerul transporturilor specificatiile pentru masinile necesare politiei? Hai, ca nu e greu sa se afle exact cine a generat caietul de sarcini, trebuie semnat si stampilat. De ce nu ne arata Bode o copie a caietului de sarcini, cu toate persoanele responsabile?

      Asemenea rasucire brutala a realitatii nu am mai vazut de mult. Ministerul de interne, conduse de Bode, a organizat o licitatie matrasita brutal in SEPTEMBRIE 2022, licitatie prin care politia a cumparat 600 de masini de la o firma condusa de prietenul personal al lui Iohannis. Iar Bode vine acum si zice ca de vina e Drula, care nu mai e ministru la transporturi din SEPTEMBRIE 2021. Si care oricum nu avea nicio treaba cu organizarea licitatiei.

      Si tu pari sa crezi asta. USR a facut foarte bine ca a sesizat OLAF. Sper ca lucrurile sa se miste cat mai repede.

    • Cristian, la pagina 25, art.8 (1) se menționează clar ca Beneficiarul, IGPR, are RESPONSABILITATEA elaborării cerințelor tehnice si derulării achiziției publice in conformitate cu legislația nationala si comunitară:

      drive.google.com/file/d/1FukDaZQU9I-jfBR9MROJtU834PvH6nH9/view?fbclid=IwAR0ow6_fuBd-G13rYsqJ0ThrjP1KltsP1Tw4tWn6Hc6L2qMtfHstWbiALsQ

      Nu mai aruncați responsabilitatea in cârca celor care nu au nicio treaba cu elaborarea cerințelor tehnice prea specifice (cu dedicație), niciun beneficiu de pe urma licitației si nici nu activează in cadrul departamentului de audit/ control/ monitorizare.

    • E o nebunie ce discutati!!!
      „nu doar BMW s-ar fi calificat la licitație, ci și alte patru mărci de lux: Mercedes, Jaguar, Volvo și Alfa Romeo.”
      De DACIA sau FORD produs la Craiova ati auzit?!?

  8. Sunt tot atât de imbe# ci @li că și cei de la PSD. Sunt atât de mulți tineri pervertiți,gen Gâdea, Badea,ciutacu, care pentru câțiva bănuți încropesc niste minciuni demne de doi Soloviovi.

  9. Iar noi in gura ta ! De ti### os !
    In rest rămâne cum am stabilit. Mă-ta e tristă că nu ai ieșit limpede. Noi nu . Avem de cine râde.🤣🤣🤣

  10. Da, de asteptat, era destul de confuza acuzatia lui Bode…
    Insa sa nu uitam ca oamenii au presa la degetul mic, iar cand vor rostogoli aceste „vrajeli” pe toate canalele cu ce „pareri” credeti ca vor ramane oamenii (alegatorii, votantii)?

    • Nu pare chiar asa. Posturile TV par destul de tacute pe acest subiect. Exista o sansa mare ca toate minciunile rostogolite de Bode sa fie „pe persoana fizica”.

      Poate ca unii chiar inteleg ca rascolirea r.ahatului nu ii ajuta deloc pe Bode si Iohannis, ci din contra. Pentru ca nu lasa scandalul sa se stinga si o sa infurie lumea si mai tare. Cine poate sa creada ca pentru licitatia matrasita de Bode in septembrie 2022 e de vina Drula, care nu mai e ministru din septembrie 2021?

  11. Cata mizerie, sper ca Drula sa-l dea in judecata pe plagiatorul Bode!!!
    Am cautat pe SEAP si toate documentele sunt publice, fiind vorba despre Fonduri UE, norocul nostru, altfel NU aflam!!
    Uite toate Documentele oficiale prezentate de MAI pentru aceasta Licitatie, elaborate de Inspectoratul general al Politiei Romane, Directia de Logistica, documente prezente pe SEAP in 14 septembrie 2022 , in plus fiind fonduri UE Anuntul licitatiei a aparut si in JOUE in 16 Septembrie 2022, uite mai jos linkul, gasiti TOATE Documentele aferente Licitatiei, pe nici un Document NU apare Minsiterul Transporturilor si nici numele lui Drula!
    TOATE Numele care apar sunt mari sefi din Inspectoratul General al Politiei Romane care au aprobat Anuntul de licitatie!
    https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100143872

    Deschizand Link-ul de mai sus, gasiti „Lista de documente care contin documentatia de atribuire”, sunt Documente semnate de mai marii din IGPR!!!!
    TOATE!!!!
    Nici macar numele Ministrului de Interne NU apare!!!
    Pe nici un document!!!

  12. Dacă noi e hoţi – de vină e ei!

  13. Daca nu Putin sigur de vina sunt USR.

  14. „anexele nu sunt asumate prin semnătură”
    Ești tare, bre, cascadoria ta le întrece pe toate.

    Hai să îți spun un secret: când semnezi contractul îți asumi toate anexele specificate îl contract. E și logic, altfel anexele ar putea denatura orice contact.

    De exemplu noi doi semnam un contract că iti vând un apartament. În anexa detaliem condițiile.

    Si tu, ca și useristii, procedați la fel ca și PSD/PNL. Când intră al vostru în colimator, îl apărați cu toată energia.

    • Faptul că tu ești aici să minți, ca să-ți aperi mafia PNL demonstrează că Bode minte. Adevărul nu are nevoie de slugi de partid să-l apere.

    • Stai linistit, ca pana sa vine DNA-ul, vine OLAF-ul, ca sunt bani europeni in joc.

      De ce crezi ca se agita Bode atat? Il ia cu racoare pe la spate.

    • la sciatica, acolo

  15. Bodě are perfectă dreptate. Toată procedura a fost executată ca la carte. Ireproșabil.
    Dar… uită esențialul. Nu spune cine și de ce a hotărât acele specificații mai mult decât restrictive din caietul de sarcini. Sau care au fost criteriile pe baza cărora au fost făcute.

    • Nu sunt la curent cu subiectul…Cumva Caietul de Sarcini prevede ca producătorul să-și fi început activitatea ca producător de motoare de avioane, iar sigla să conțină două cercuri concentrice cu o elice in centru ?

  16. Încă o dată ( daca mai era necesar) se dovedește că reținerea anumitor tari privind intrarea în Schengen este pe deplin justificată . Cum poți avea încredere într-un stat in care , ministrul de interne produce grave prejudicii prin trucarea unei licitații ce avea un competitor țintă ? Cum sa ai încredere într-un stat în care președintele pare să fie direct implicat în această achiziție de 600 bucăți automobile de tip limuzina pentru poliție ?!?!
    Cum să poți tolera un ministru al acestei țări care prins cu ocaua mică, se coboară la cel mai jos nivel încercând să mute vina pe un fost ministru , numai pentru că acesta îi cere demisia și sesizează organele abilitate despre această licitație ce pare a fi cu dedicație . Cum?
    Cum poți avea încredere într-un stat care are prim ministrul plagiator , ministrul de interne își secretizează doctoratul acuzat fiind de plagiat și cum a fost posibil să numești ministrul învățământului un dovedit plagiator ce a fost nevoit să-și de-a demisia ? Cum să poți accepta să știi că …pui lupul paznic la oi ?

  17. Ma rog la Domnul ca Iohannis sa fie anchetat împreună cu ceilalți din guvern în aceasta afacere. As vrea sa-l ancheteze un pic Kovesi și sa-i închidă toate ușile instituțiilor unde ar fi vrut el sa prindă un job gras (NATO, UE, etc). Acest individ nu merita o funcție înaltă în aceste instituții. Nici măcar profesor la Sibiu nu mai merita sa fie. Ca sa predea ce, fizica motorului diesel de la BMW?

  18. Sigur că Drulă a semnat , de aia nu v-au arătat documentele integral. Dar! În obtuzitatea voastră de haștagiști, pentru că inclusiv fetishul vostru Kovesi acuza miniștrii pentru astfel de semnături, nu vedeți capcana. Era treaba lui Drulă să verifice dacă anexele sunt în regulă? Ministrul a primit contractul cu toate semnăturile și avizele de legalitate. Trebuia el să verifici caracteristicile cutiilor de viteze? Asta e capcana în care a căzut usr, și autorul.

    • Ce te face să fii atât de sigur că a semnat? Nu pot să cred că te uiți în gura unuia care și-a ascuns doctoratul zicând că, sanchi, ar fi vorba de un Secret de Stat, tema tratată fiind:”Securitatea Energetică la început de secol XXI…”
      Bode și Securitatea Energetică, baba și mitraliera…

  19. Nu sunt la curent cu subiectul…Cumva Caietul de Sarcini prevede ca producătorul să-și fi început activitatea ca producător de motoare de avioane, iar sigla să conțină două cercuri concentrice cu o elice in centru ?

  20. Chiar dacă a semnat contractul-cadru, Cătălin nu poate fi vinovat NICIODATĂ de ceva… deși cu justiția română nu știi niciodată cum stă treaba… bode pălincarul din Sălaj, caută să-și ștergă urmele… ajutat de un cormoran (asta-i pentru cunoscătorii poreclelor…)… căci olaf-ul este foarte aproape… și cum dreaku să fii primit în Schengen cu astfel de hoții??? sau cum dreaku, în Polonia, același autoturism este cu cca 10/15 % mai ieftin???

  21. Iesim in strada, sa dam de pamant cu USL-ul slinos!

  22. Contractul semnat de Drula si ministerul transporturilor este un contract de finantare ! Nu are legatura cu specificatiile tehnice, cu licitatii, si proceduri de licitatii ! Toate aceste aspecte sunt in sarcina Beneficiarului, adica a Politiei ! MInisterul transporturilor doar verifica pocedurile de achizitie si are dreptul sa faca sesizari cand se constata incalcari ale legilor ! Licitatia trucata este opera Beneficiarului, adica a Politiei ! SI in plus de asta mister Grindeanu ordonanta 13 ar fi trebuit sa fie primul care sa sesizeze organismele de control referitor la neregulile din licitatie ! Dar PNL=PSD=UDMR=AUR= hotie generalizata !