G4Media.ro

Bugetul și autostrăzile: Ce bani s-au alocat pentru autostrăzile promise că vor…

Facebook

Bugetul și autostrăzile: Ce bani s-au alocat pentru autostrăzile promise că vor fi inaugurate anul acesta. CNAIR: Constructorii să lucreze, bani sunt

118 noi kilometri de autostradă le-au promis șefii de la Drumuri anul acesta șoferilor chiar dacă nu știau ce bani vor primi de la Ministerul de Finanțe. Proiectul de buget a fost făcut public joi seara. Pentru autostrada Sebeș-Turda, de exemplu, s-a propus alocarea a 160 milioane lei. Suma este insuficientă în condițiile în care numai pentru loturile 1 și 2, pe care CNAIR vrea să le vadă gata anul aceasta, ar fi nevoie de peste 550 milioane lei, potrivit calculelor G4Media.ro. Constructorii să lucreze că bani sunt, spun cei de la CNAIR.

În octombrie și noiembrie șefii de la Drumuri speră să deschidă traficul pe primii 41 de kilometri, loturile 1 și 2, din autostrada Sebeș-Turda. Pentru ca o astfel de promisiune să devină realitate, constructorii trebuie să apese serios pedala. Anul trecut mobilizarea acestora a lăsat de dorit, mai ales cea a grecilor de la Aktor, care abia au ajuns în ianuarie 2019 la un grad de execuție a lotului 2 de 49%, cu circa 5% peste nivelul din ianuarie 2018.

Ceva mai bine stau italienii de la Pizzarotii care construiesc primii 17 kilometri din șoseaua de mare viteză. Aceștia au realizat 61% din lucrări.
CNAIR le-a plătit până acum celor doi constructori 53,8%, respectiv 44,3% din valoarea contractelor.

Dacă lucrările la cele două loturi de autostrada s-ar termina anul acesta, asta însemnă că CNAIR ar trebui să deconteze până în decembrie facturi de peste 555 de milioane de lei.

Potrivit proiectului de buget, pentru autostrada Sebeș-Turda se propune alocarea a 160 milioane de lei credite bugetare.

Iar din acești bani ar trebui plătite și facturile rămase neachitate către constructorii loturilor 3 și 4, care au fost inaugurate anul trecut, și care se ridică, potrivit calculelor G4Media.ro pe baza datelor CNAIR, la circa 71 milioane lei.

Reprezentanții Companiei de Drumuri nu-și fac, însă, griji.

Construcția autostrăzii este finanțată din fonduri europene, iar finanţarea din 2018 pentru acesta este prevăzută în titlul 58 din bugetul Ministerului Transporturilor,

„Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014 – 2020”. “CNAIR are aici circa 2 miliarde de lei, față de 1,3 miliarde anul trecut. Aceste două miliarde pot fi reașezate între proiecte în timpul anului, iar dacă banii pe un proiect se termină, ei pot fi luați de la un alt proiect unde lucrările avansează mai greu. Bani se vor găsi, numai constructorii să muncească”, a declarat purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.

Aceeași explicație este oferită și pentru Autostrada Transilvania (Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Napoca), din care CNAIR estimează că anul acesta se vor finaliza aproape 34 de kilometri (18 kilometri dintre Iernut și Chețani și încă circa 16 kilometri de șosea rapidă dintre Chețani și Câmpia Turzii), și care are o alocare de 164,4 milioane de lei.

”Folosind rapoartele CNAIR și cifrele bugetului propus de Guvern, vedem că pe Autostrada A3 Câmpia Turzii-Chețani-Iernut avem nevoie de 462 milioane lei (TVA inclusă) pentru a ajunge la 100% din ambele contracte. Suma alocată de guvern? Doar 164,4 milioane (35,6%) prevăzute pe toată Autostrada Transilvania, între Târgu Mureș și Borș (mai sunt și alte mici secțiuni care, teoretic, vor consuma bani). Realitatea cruntă din teren? Segmentul din A3 dintre Câmpia Turzii și Chețani (Straco) a ajuns la DOAR 19% stadiu fizic, avansul din 2018 fiind de aproximativ 13%”, scriu cei de la Asociația Pro Infrastructura pe Facebook.

Potrivit proiectului de buget, 100 de milioane lei vor merge anul acesta către autostrada Lugoj-Deva, din care anul acesta ar urma să fie inaugurați 43 de kilometri, loturile 3 și 4, care au un stadiu de execuție cuprins între 92,5% și 95%.

Citește și

Asociaţia Pro Infrastructură: Scenariul realist ne indică 43,28 kilometri noi de autostradă în acest an, iar cel foarte optimist 69,18 kilometri. Restul sunt doar promisiuni pentru naivi, dezinformări grosolane şi minciuni gogonate

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. „Constructorii sa lucreze ca se vor gasi bani” zic cei de la CNADR.
    O aberatie pentru ca:
    – nu sunt bani la buget iar pe constructori ii doare la bască stiind deja asta,
    – Constructorii stiind ca nu le vor fi decontare lucrările la timp nu vor risipi resurse, nu vor face hei rup ca sa faca autostrada neplatita;
    – sefii CNADR nu au termene trimestriale de realizare a XX km de autostrada,
    – functiile de conducere de la CNADR sunt mana cerească pentru ei: salarii superbabane,secretare, protocol etc.
    Concluzie:
    timpul trece leafa merge noi cu drag muncim.
    Si Romania ramane fara autostrăzi.

  2. „”Bani se vor găsi, numai constructorii să muncească”, a declarat purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.”
    Si daca promisiunile voastre nu se indeplinesc, sunteti dispusi sa plecati?
    Sau, mai bine, faceti un protocol cu SRI: daca nu se indeplinesc promisiunile voastre, sa va priveasca un agent prin luneta si sa elibereze un glont(platit tot de voi) in ceea ce voi numiti cap!

  3. Bani sunt. Conteaza pentru cine sunt. Daca-s firme patronate de infractori, autnci sunt bani. Altfel, nu-s.

  4. Bugetul si autostrazile, baba si mitraliera!

  5. Munca „patriotica” doar in proiectul de buget este inclusa!!!! Poate pica la vot!