G4Media.ro

Bode: Autostrada Comarnic – Braşov trecea, conform studiului de fezabilitate, prin curtea…

Bode: Autostrada Comarnic – Braşov trecea, conform studiului de fezabilitate, prin curtea Castelului Cantacuzino şi prin etajul 7 al unor imobile/ Ministrul Transporturilor spune că studiul va fi revizuit iar autostrada poate fi finalizată până în 2026

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat marţi seară, la Digi24, că traseul autostrăzii Comarnic – Braşov trecea, conform studiului de fezabilitate, prin curtea Palatului Cantacuzino şi prin etajul 7 al unor imobile construite, după ce acestea au primit autorizaţii care nu ar fi trebuit date, transmite News.ro.

El a precizat că studiul va fi revizuit, iar până în 2026 autostrada ar putea fi terminată.

„Am decis să revizuim studiul de fezabilitate, dar modificăm traseul în staţiunile montane. Constatăm că traseul autostrăzii trecea pe la etajul 7 prin câteva imobile construite, după ce această autostradă a demarat la nivel de studiu de fezabilitate. În calea acestui traseu, s-au dat foarte multe autorizaţii de construcţie care nu trebuiau să fie date şi asta ar fi blocat construcţia autostrăzii. Refacem traseul pe zona staţiunilor montane pentru a nu afecta. De exemplu, trecea prin curtea Castelului Cantacuzino la Buşteni”, a declarat ministrul Transporturilor la Digi 24.

El a anunţat că traseul va fi refăcut, astfel încât să fie protejate staţiunile montane, cu tunel, ecoducte, astfel încât, în această zonă, să poată începe lucrările pe etape.

”Am împărţit în 5 loturi. Cel mai uşor de realizat e lotul Comarnic – are 7 km, va fi utilizat în regim de variantă ocolitoare, valoarea lucrărilor eligibile este de sub 75 de milioane de euro. Deciziile le luăm la nivel naţional. Nu avem nevoie de multe avize, acorduri de la Comisia Europeană. Sunt bani europeni. Putem demara foarte repede procedurile pentru execuţia lotului Comarnic”, a precizat ministrul Transporturilor..

Revizuirea studiului durează 24- 30 de luni, stabilită de specialişti.

”Din momentul în care semnăm contractul de execuţie, vorbim de aproximativ 3 ani de zile. Înseamnă că în următorii 5, 6 ani de zile putem vorbi de finalizarea acestui tronson”, a afirmat Lucian Bode, adăugând că autostrada va costa aproape 1,2 miliarde de euro.

sursa foto: Pro Infrastructura

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Daca am angaja noi niste japonezi sa le faca pana la sfarsitul anului, ce-ar fi ? 2026 e un termen imens, bataie de joc. Stie toata tara ca astia spala banii cu studiile lor si uitati ce porcarie … pai cat a costat toata escrocheria ? Chiar bataie de joc. Astia n-au pic de rusine pt. ca le lipsesc parti din creier.

    • bre, #kondensatorilor, de ce nu luati legatura cu malin bot si alti lideri ca sa faceti un protest in fata la cnair ?!

      pt ca … nu e ordin pe unitate ?

      daca erau draknea sau veorika la putere … mama ce ii mai „popeati”

    • Studiul a fost facut prost pe vremea lu ‘Voerika’..dooh

  2. nici studii de fezabilitate nu suntem in stare sa facem

  3. Atentie baieti, sa nu-l deranjati pe fostul ministru al transporturilor din vremea lui „ponta cel viteaz”, care asteapta inca in cortul sau sa se termine lucrarile la aceasta autostrada. Stiti dumneavoastra despre ce sova este vorba.

  4. Vedeti cum faceti macar prin una din proprietatile primarului de la Sinaia sa treaca autostrada ca sa primeasca despagubiri ca un liberal adevarat. Doar nu dati de la voi.

  5. Poate peste 4 generatii o sa se faca acolo autostrada! Un km de autostada facuta pe teritoriul Romaniei este de 20 de ori mai scump decat 1 km din cel mai mare viaduct din lume. Asa ca inca e ieftin. Cand o sa ajunga pretul unui km de autostrada la de 100 de ori km viaductului atunci o sa sa inceapa constructia. Iar in ce priceste timpul de constructie: viaductul a avut piatra de temelie pusă pe 14 decembrie 2001 și viaductul a fost pus în serviciu pe 17 decembrie 2004, asa ca prin 3001 o sa inceapa si in romania constructia de autostrazi.

  6. „Constatăm că traseul autostrăzii trecea pe la etajul 7 prin câteva imobile construite, după ce această autostradă a demarat la nivel de studiu de fezabilitate. În calea acestui traseu, s-au dat foarte multe autorizaţii de construcţie care nu trebuiau să fie date şi asta ar fi blocat construcţia autostrăzii. ”
    „Revizuirea studiului durează 24- 30 de luni, stabilită de specialişti.”

    Baaah, ej prost???
    Zici ca s-au construit case pe traseul viitoarei autostrazi, asa ca vrei un studiu nou, care ar dura… 24-30 de luni??? Pai in alea 24 de luni nu se va construi altceva acolo?

    • Pai cum sa iasa parandaratu?
      Refacerea SF ar trebui sa fie gata în 6 luni. Si sa ceara ceva bani de la elaboratorul precedentului, ca prea a nimerit curtea palatului (sau or fi mutat-o extraterestrii?).

  7. sa inteleg ca acel castel nu apare pe hartile celor de la cnair ?!

    poate ca nici orasul comarnic nu apare iar ei, saracii, asteapta sa fie construit orasul si abia apoi se apuca de facut proiectul

  8. Autostrada Comarnic – Brașov nu are justificare economică, nu va exista trafic de marfa pe ea, s-ar face doar ca drum de lux al bucureștenilor spre munte. Nu are nici justificare turistică, ci doar de turism de week-end pe Valea Prahovei, care e subiect de știri de scandal periodic (cele vreo 20 de blocaje pe an de pe DN1, care nu durează mai mult de 4-5 ore fiecare). Oricât de ciudat ar părea, fix turiștii ar fi cei care ar urî primii A3 Comarnic – Brașov. Pe deoparte pentru că autostrada n-ar rezolva problema blocajelor de week-end, care nu sunt cauzate de DN1, ci de capacitatea redusă de preluare a fluxului de autoturisme în stațiunile de pe Valea Prahovei. Blocajele de week-end s-ar muta pur și simplu de pe DN1 pe A3, pentru că la fiecare ieșire în stațiuni s-ar forma o coadă pe măsură. Diferența ar fi doar că ar fi mai multe mașini, pentru că gradul de motorizare va crește în următorii ani. Apoi aerul dens și rece, specific altitudinii din zona turistică a Văii Prahovei, face ca sunetele joase, precum zgomotul de rulaj pe autostradă, să se propage ușor pe distanțe mari. Și cum valea este mărginită de versanți abrupți, sunetul se va propaga concentrat în sus, spre zonele de relaxare turistică. Astfel că autostrada ar putea deranja, de fapt, turismul! Aceasta este și experiența occidentală în domeniu, unde zonele turistice sunt EVITATE sistematic de autostrăzi. Blocajele de week-end de pe Valea Prahovei au două cauze principale:
    1. Conflictul între traficul local din fiecare stațiune și traficul de tranzit spre următoarele
    2. Capacitatea redusă de preluare a fluxului de autoturisme în fiecare stațiune. Soluțiile sunt incluse în enunțul problemei și le găsim aplicate pe larg în Austria, Elveția, Italia, Franța. Adică în masivul mult mai greu al Alpilor. Respectiv prima problemă se rezolvă separând cele două fluxuri de trafic. Adică adăugând centuri la fiecare localitate problemă. Vorbim deci de patru centuri de o bandă pe sens: Comarnic, Sinaia – nu, Sinaia nu are centură, ci doar o stradă paralelă cu centrul – Bușteni și Azuga. Sigur, într-o vale îngustă și ocupată pe întreaga lățime de construcții nu mai este loc de o centură complet izolată. Tocmai de aceea soluția evidentă sunt tunelele. Sinaia are nevoie de două tunele de circa 2 km fiecare prin versantul estic al Văii, Bușteniul de un tunel de 3-4km pe același versant estic, iar Comarnic și Azuga pot fi ocolite fără probleme la sol pe versantul vestic. Cost total? Circa 150 mil. EUR. Scump? Depinde cu ce comparăm: cu un drum la sol sau cu o autostradă de 9 miliarde de EUR. (cititi intreaga analiza lui Mihai Al. Craciun: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:vuFZYTRxIRUJ:www.contributors.ro/economie/a3-comarnic-%25E2%2580%2593-bra%25C8%2599ov-autostrada-care-nu-ne-trebuie/+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=ro)

  9. Foarte buna solutia cu tunele…