G4Media.ro

Avertismentul profesorului de matematică Sorin Borodi: În ce domeniu se mai acceptă…

Avertismentul profesorului de matematică Sorin Borodi: În ce domeniu se mai acceptă un așa grad înalt de “rebuturi”, din punct de vedere al educației matematice?

“În ce domeniu se mai acceptă un așa grad înalt de ‘rebuturi’, din punct de vedere al educației matematice? Un elev care după un ciclu de învățământ nu este capabil să ia un minim 5 arată că banii publici au fost risipiți. Mă refer la salariile profesorilor, la alocările bugetare pentru școli”. Avertismentul vine de la profesorul Sorin Borodi, care subliniază că elevii de gimnaziu fac în medie 4 ore de matematică pe săptămână, pentru ca examenul de la clasa a VIII-a să întoarcă următorul rezultat: 35,1% dintre copiii înscriși nu reușesc să ia nici măcar 5.

Într-un interviu acordat Edupedu.ro, profesorul de matematică Sorin Borodi atrage atenția că “marea problemă nerezolvată din învățământul românesc, în ce privește predarea matematicii”, este faptul că “matematica școlară, din nefericire, este ruptă de realitate”.

“Chiar dacă un elev nu e un geniu, faptul că în medie 4 ore pe săptămână are această materie în orar trebuie să întoarcă niște rezultate, indiferent de intelectul fiecărui elev”, spune Borodi.

 

 

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Traducere libera: profesorii de matematica din Romania sunt incompetenti si ipocriti. Pentru inca un salariu sunt dispusi sa sacrifice viitorul elevilor lor. Multi elevi sunt promovati, desi nu stiu nici de nota 5, pentru a ascunde incompetenta profesorilor.

  2. Evaluarea elevilor de clasa VIII se va face inca 4 ani de acum incolo la fel ca anul acesta, asa a hotarat ministerul acum o saptamana.
    Dar ca de obicei, vorbrsc oameni ca domnul corodi care doar isi da cu parerea fara sa stie ce vorbeste.
    Problema matematicii este ca multi profesori nu respecta programa, profita de libertatea pe care le-a dat-o ministerul si introduc lucruri mult mai complicate, cu ajutorul celor care fac culegerile. Fac asta pentru a complica materia si a forta elevii sa faca pregatire cu ei in particular. Matematica e frumoasa, dar cand ai profesori care nu vor/nu stiu sa te invete, nu mai e asa frumoasa.
    Pe de alta parte, matematica nu e pentru toata lumea, ar trebui sa inteleaga asta si cei care se isterizeaza ca nu iau toti elevii 10 la bac si 10 la evaluare nationala.
    Asa cum nu toti pot fi pictori, poeti sau sportivi de performanta, tot asa nu toti pot fi matematicieni. In germania daca .mai bine de jumatate din candidati obtin note de trecere e scandal national.
    La noi din cauza fabricilor de diplome s-a ajuns la impingerea asta a tuturor elevilor sa ia examenele si sa mearga la facultate.
    Astfel a scazut nepermis de mult gradul de dificultate la exaene si a crescut numarul de locuri incat orice elev poate ajunge in ciclu urmator idiferent daca stie ceva sau nu.Asta a facut sa diapara motivatia de a invata.
    Mai exista si parintii, mamele in special, care se vaita ca, vai ce grea e materia la scoala, cum sa invete copii asa ceva. Dar parintii care au copii la scoala acum, ca si marea majoritate a ziaristilor, sunt cei care au facut scoala in anii 90 sau 2000 cand deja nu se mai invata nimic la scoala, ba chiar se copia pe rupte la examene si se dadea spada,, deoarece nu existau camere. Asa ca daca ei nu au invatat nimic la scoala, normal ca nu inteleg nici ei nimic

    • Fetița mea are diriginta profesoara de matematica . La teze , copiii au primit subiecte de bun simt , fiind clasa a VIII – a , au avut de rezolvat și subiecte de clasa a V-a. Nota 5 se putea obține foarte ușor .
      Ulterior tezei , a urmat ședință cu părinții , unde o mămică a început să se plinga :
      – Nici macar eu , nu înțeleg subiectele ! ))))

  3. Raspuns : in domeniul bugetar .