G4Media.ro

Asociația Pro Infrastructura, după ce Grindeanu a anunțat achiziția a 20 de…

Sursa foto: Ionel Scriosteanu

Asociația Pro Infrastructura, după ce Grindeanu a anunțat achiziția a 20 de trenuri electrice: În România nu există linii unde trenurile pot atinge 200 km/h și, probabil, nici nu vor exista mai devreme de 20 de ani / ”Este aproape indecent să vorbim de asemenea viteze”

Asociaţia Pro Infrastructură îi răspunde ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a anunţat achiziţia a 20 de trenuri electrice, în valoare de 180 de milioane de euro.

”Domnule ministru, unde anume vor circula trenurile cu 200 km/h? Din seria <să ne facem imagine cu infrastructura și materialul rulant>, ministrul Grindeanu se laudă pe persoană fizică folosind poze din Elveția (link: https://bit.ly/3Al60f9) că o instituție a statului (ARF) a trimis „spre SICAP” o licitație de rame electrice care pot atinge 200 km/h și indică rutele pe care vor fi puse. Pe porțiuni lungi din aceste trasee viteza maximă este sub 100 km/h!

În România nu există linii unde trenurile pot atinge 200 km/h și, probabil, nici nu vor exista mai devreme de 20 de ani. Viteza maximă a trenurilor autohtone este 160 km/h, pe aproximativ 170 km din cei 225 km de pe București-Constanța – vedeți mai jos captura din livret de lângă pozele elvețiene ale „domnului” Grindeanu”, semnalează Pro Infrastructura pe pagina de Facebook.

În următorii ani, proiectele de reconstrucție întârziate cu câte 5-8 ani vor mai adăuga 475 km cu 160 km/h pe coridorul Brașov-Curtici. Segmentele Sighișoara-Simeria și Ghioroc-Curtici permit deja 160 km/h dar sunt operate cu 140 km/h, susține asociația.

”Se mai află în licitație vreo 200 km cu 160 (Arad-Caransebeș și Aleșd-Oradea). În pregătire avem Ploiești-Vicșani, Pașcani-Iași, o parte din Cluj-Coșlariu și tunelurile Predeal și Balota de 7 km fiecare. Din experiența de până acum, între pregătire și dare în trafic trec cam 20 de ani. Așadar, cam asta va fi „rețeaua” CFR de 160 km/h peste două decenii.

Ce ne lipsește să mergem cu 200 km/h pe o linie „dreaptă” cum e cea de Constanța? Principalul impediment este că la peste 160 km/h mecanicii nu mai vad la timp semnalele luminoase de pe marginea căii ferate. Așa că sistemul arhaic de semnalizare BLA, adus în România în 1960, trebuie înlocuit cu semnalizare în cabina mecanicului, folosită de multe decenii în alte țări.

Uniunea Europeană impune și finanțează sistemul de semnalizare ERTMS/ETCS și teoretic noi îl avem instalat pe Ghioroc-Curtici și în curs de instalare pe Sighișoara-Simeria, dar practic a funcționat doar câteva zile pe zona pilot Buftea-Periș. Lipsa de interes pentru ERTMS din întreaga industrie feroviară, de la CFR SA la operatorii privați, nu ne dă speranțe că se va depăși curând pragul de 160 km/h”, se mai precizează în postare.

Trecerile la nivel sunt un alt factor major, semnalează Pro Infrastructura.

”Cresc foarte mult timpul de așteptare pentru șoferi dacă viteza maximă pe calea ferată este ridicată la 200. Proiectele de reconstrucție de sute de milioane de euro pe coridorul Constanța-Curtici au prevăzut, inexplicabil, păstrarea multor treceri la nivel, inclusiv cu drumuri județene sau naționale! Chiar și studiile de fezabilitate aflate acum în derulare pe Ploiești-Vicșani și Pașcani-Iași nu desființează toate trecerile la nivel cu drumuri județene. Spre comparație, în Germania mai există doar 9 treceri la nivel pe linii de 200 km/h, toate cu drumuri locale sau agricole”, scrie în postare.

”Este aproape indecent să vorbim de asemenea viteze în timp ce, cu toate reconstrucțiile faraonice de 160 km/h, unele finalizate în sfârșit după 10 ani de execuție, altele în lucru și deja întârziate, altele în pregătire, restul rețelei CFR este aproape de colaps, mare parte având scadență la reparație capitală.

Cerem Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) să explice public cum a ajuns la concluzia că țara noastră trebuie să achiziționeze rame electrice de 200 km/h” – Asociația Pro Infrastructura.

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

15 comentarii

  1. Grindeanu si guvernul PSDPNLUDMR iau trenurile alea pentru parandaratul inclus, nu ati inteles asta? 🙂

    • Și poate să facă ce vrea mușchiul lui. Va scoate țară din noroi, mai ceva decât Vio.

    • Inca o achizitie marca usl, cu dedicatie, in urma careia marfa cumparata cu bani grei, va sta in hangare pana va rugini

    • PINA LA URMA LA NOI NUI BUN NIMIC, ARUNCATI CU MIZERIE IN TOTI ,FACETI VOI CEVA ,DAVA SUNT CALCULATE LA 200 KM ,POATE CIRCULA SI CI 160 ,180 ,DECE NUAI BUCURESTI CONSTANTA? EU AM LUCRAT LA CALEA FERATA AM ANSAMBLAT PANOURI LE SI MONTAT ,IN LINIE CURENTA SAL LASAM PE OMUL ASTA SA VEDEM CE POATE FACE ,SAU VA PLACUT CIND IN CONSTANTA ERAU 300 DE VAGOANE PE LINIA MOARTA?NOI SUNTEM BUNI DE GURA NE PLACE SA NE UITAM LA ALTII CUM SE GOSPODATESC EAR NOI STAM CU MINA INTINSA DOAR NEOR FACE ALTII

    • Aurel, pune mana pe o carte, taica. Nu mai scrie cu litere mari ca nu te poate urmari nimeni, e ca si cum ai tipa.
      Da, normal ca daca au viteza maxima 200 km/h pot merge si cu 160 cat e pe Bucuresti Constanta insa cei de la PRO infrastructura vroiau sa spuna ca se puteau cumpara unele care merg doar cu 160 pentru ca nici in 20 de ani (cand oricum va fi nevoie de altele) nu vom putea depsi viteza respectiva, si poate se puteau economisi niste bani.
      Oricum, ideea e ca se misca foarte greu PNRR-ul si Grindeanu e in urma rau cu doar a face niste contracte si vira niste plati catre furnizori, nici macar nu trebuie sa gandeasca, are foaia de parcurs gata si nici asta nu e in stare sa faca.

  2. Grindeanu si tragi apa. Astia au secție pe Kiseleff de inventat cele mai gogonate miciuni.
    Am.vazut cum se lupta mai nou în reclame plătite…o enormitate mai mare nu exista decât la peneleu.

  3. Baii nea Sorine nu da drumu la tot mai lasă-ne si noua ceva de facut ca din 2024 venim la guvernare si luam si presedentia atunci sa vezi cum lucrurile nu ce faceti voi acum …
    P.S. Sefa mea(Clotilde) e indivioasa ca mata faci asa cumparaturi ea e prietena cu imamul transporturilor Don Catalin Ranga care a primit spaga portofel cu Bitcoin de la umbrarescu dar na acum asa e viata macar noi useristii suntem corecti nu ca restul politicienilor 🤡

  4. O tara in care nu merg nici trenurile nu va ajunge sa pupe efectele inteligentei artificiale prea curand. In timpul vietii noastre totul va merge ca acum.

  5. Stati linistiti,
    Pana se fac licitatiile, contestatiile, procesele, studii de fezabilitate si cate si mai cate, poate se vor pune si sisteme moderne de monitorizare pe calea ferata, se mai indreapta sina si prin 2030 (sunt prea optimist poate) numai bine prind bine si trenurile astea. Un tren care prinde maxim 200 Km/h, nu o sa mearga niciodata cu viteza asta.

  6. Dar de ce sa nu „vorbim”, bre, ca nu ne doare gura?!
    In afara de vorbe, i-ati vazut sa FACA ceva?!

    • Grindeanu vorbeste la TV despre trenurile rapide cum vorbea Dragnea despre cele 8(OPT!!) Spitale Regionale plus unul REPUBLICAN!!!!
      Nici o caramida nu au pus pana azi si nici nu le veti vedea pe cele 3(DEMARATE ca proiecte!) pana in 2030!!!!

  7. Cu siguranta o avea Grindeanu pacatele lui, multe si deloc marunte, dar nu Asociația Pro Infrastructura e in masura sa il atac Asociatia Pro Infrastructura e ONG-ul (jucaria) lui Bula, pardon Drula. Normal ca va ataca orice ministru al transporturilor și pe oricine nu e de acord cu acest derbedeu numirr Drula și cu clica lui care a distrus USR și l-a transformat intr-un partid de ratați.

    • Te-as fi crezut daca spuneai concret, tehnic cu ce a gresit Asociatia Pro Infrastructura. Faza ca Drula a infiintat-o nu tine, aici era vorba despre achizitia trenurilor de catre ministrul Grindeanu

  8. Exact cum au făcut mereu romanii. Au cumpărat potcoavele întâi și apoi calul.