G4Media.ro

Argumente în favoarea motorului diesel, împotriva mașinii electrice și împotriva normelor de…

sursa foto: Pexels

Argumente în favoarea motorului diesel, împotriva mașinii electrice și împotriva normelor de poluare – dezbatere Deutsche Welle

Interdicții de trafic şi o dezbatere isterică despre poluare cu particule fine. Iată ingredientele necesare distrugerii unui domeniu cheie şi poate şi a libertăţii individuale. Dorim acest lucru? Nu, scrie Henrik Böhme pe site-ul Deutsche Welle și explică de ce.

Ce urmează? Să vedem pompierii venind la locul incendiului cu tramvaiul pentru că autospecialele lor cu motoare pe motorină nu au voie să pătrundă pe anumite străzi?

Sau poate dorim condiţii similare celor din fosta RDG, unde birocraţii din aparatul de stat decideau cine şi cum să se deplaseze? Cetăţeanul socialist nu avea nevoie de mobilitate, aşa că n-avea decât să utilizeze autobuzul şi tramvaiul. În acest fel a fost frânat avântul constructorilor auto de mare tradiţie din Zwickau şi Eisenach.

Ei bine, la aşa ceva s-ar putea ajunge din nou în „Republica Interdicţiilor Germania”. Oponenţii transportului individual, care au găsit un duşman în automobil, se agită, întreţinând o dezbatere realmente isterică despre poluarea cu particule fine.

Mesaje alarmiste. Motorina, moartea întruchipată, care a răpus 100.000 de vieţi! Centrele oraşelor sunt otrăvite! Automobilul ucide în masă! Şi alte asemenea mesaje alarmiste.

Ce-i drept, asistăm la o campanie care nu şi-a ratat defel ţelul. Tot mai multe tribunale decid în favoarea restricţionării traficului pentru maşinile diesel, invocând depăşirea limitelor de poluare. Iar Bruxellesul solicită standarde noi de poluare mult mai scăzute. Doar pentru automobile. Şi acesta este doar începutul.

Dezbaterea s-a rupt complet de realitate. Nimeni nu mai întreabă dacă staţiile de măsurare sunt amplasate la altitudinea şi în zonele adecvate, poziţionarea lor fiind diferită de la oraş la oraş: ba pe spaţii verzi, ba pe faţada unei case, ba direct în bătaia soarelui. Sau, dimpotrivă, departe de razele solare.

Acest lucru o derutează inclusiv pe cancelara Angela Merkel, supranumită „cancelara eco”, „cancelara auto” sau „cancelara motorină”, care acum încearcă o păcăleală, la fel ca producătorii de automobile. Mai întâi anunţă că legile se schimbă, pentru a nu se ajunge la restricţionarea traficului. O zi mai târziu informează că nu se atinge nimeni de limitele de poluare, care ţin exclusiv de dreptul european.

După maşina diesel urmează fumătorul şi posesorul de şemineu. Această – haideţi să folosim un termen diplomatic – neînțelegere, ilustrează în mod precis faptul că nimeni nu știe încotro se îndreaptă dezbaterea.

Poate că, deşi trăim într-o perioadă post-factuală, câteva fapte empirice ne-ar prinde bine. De pildă, atunci când vorbim despre particulele fine – această problemă greșită în locul greșit.

Între 5 și 300 de tone de particule fine cad pe pământ în fiecare zi. Ele sunt împrăştiate, între altele, de vânt și soare. Acest lucru face ca măsurarea pulberii să fie deosebit de complicată.

Emisiile de pulberi fine din traficul rutier provin doar în mică parte din ţevile de eşapament, restul fiind produse în proporţie de 85% de abraziunea anvelopelor și a frânelor (Inclusiv bicicletele pun în mişcare particulele fine).

Maşinile, pe fondul standardelor de poluare din ce în ce mai restrictive, emit tot mai puţine gaze toxice în atmosferă. Aerul în oraşele noastre nu a fost nicicând mai curat! Este justificat acest atac împotriva automobilului? Mai precis: continuarea aceste campanii împotriva mobilităţii individuale?

Să stabilim ceva din capul locului: interdicţiile împotriva maşinilor diesel sunt doar începutul. Odată subjugat dieselul, va urma asaltul final împotriva motorului pe benzină. Şi a fumătorilor.

Vor urma posesorii de şemineuri. O astfel de sobă de lemn, de obicei găsită în apartamentele elegante ale generației prospere, produce cantităţi enorme de praf fin, mai ales dacă arzi lemnul greșit.

Şi ce facem dacă vine peste noi nisipul saharian, împins de vânt peste Marea Mediterană?

Alarmă maximă de poluare cu particule fine! Ce va face Deutsche Umwelthilfe? Va monta panouri la graniţă pe care va scrie „Accesul interzis nisipului saharian”?

(Deutsche Umwelthilfe este organizaţia care a dat în judecată autorităţile din mai multe oraşe germane, acuzându-le că nu fac suficient pentru a limita poluarea. Instituţia, abreviată DUH, nu a pierdut până acum niciunul dintre aceste procese. Cea mai recentă decizie în favoarea interdicţiilor de trafic vizând maşinile diesel a fost pronunţată de judecătorii tribunalului administrativ din oraşul Mainz, nota redacţiei).

Soluţia „curată” este cam murdară...Desigur, soluția problemei a fost deja găsită. Mașina electrică. Silenţioasă, curată, ecologică. Disponibilă numai pentru persoanele cu venituri mari. Nu contează.

Însă ce păcat că aceste minuni electrice au un bilanţ ecologic atât modest. Să ne uităm un pic la cel mai recent model produs de concernul Daimler, EQC. Primul Mercedes complet electric, disponibil începând de anul viitor pentru modesta sumă de 70.000 de euro.

Bateria din EQC cântăreşte nu mai puţin de 650 de kilograme. Însă ce păcat că numai fabricarea ei produce între 12 şi 16 tone de CO², plus alte şapte tone produse în general de fabricarea unui automobil.

Păi, să nu râdă cu toată gura şoferul maşinii cu motor pe bază de energie fosilă? Cu un asemenea bilanţ al dioxidului de carbon, el călătoreşte 200.000 de kilometri!

Pentru conformitate, trebuie subliniat că, din cauza înşelătoriilor la care s-au dedat, concernele auto s-au pus singure în situaţia actuală. De aceea au ajuns din copiii preferaţi ai politicienilor, ciuca bătăilor.

Însă, când nu mai este vorba doar despre automobil, ci discuţia se rezumă strict la ce ar mai putea fi interzis, vorbim despre ceva cu adevărat esenţial: libertatea individuală! Unul din drepturile fundamentale ale ordinii noastre democratice.

Asta trebuie să priceapă toată lumea care susţine restricţionarea traficului pentru maşinile diesel.

(Sursa Foto: Pexels.com)

Citește și

Tu ce faci cu mașina ta diesel? ”Bonificația de mediu”, criticată dur într-un comentariu Deutsche Welle

Furia șoferilor Diesel. De ce viitorul este al mașinilor electrice

România, Bulgaria și Polonia se grăbesc să primească un val de maşini diesel vechi. Cu consecinţe dezastruoase pentru mediu

Ministrul mediului din Bulgaria: Nu putem să interzicem importurile de mașini vechi, însă insistăm să se facă în așa fel încât să nu poată fi exportate din Vest

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

48 comentarii

  1. Ce-i cu porcăria asta de articol? Ce calitate jurnalistică găsim aici? Noi pentru ce vă plătim?

  2. Luati-va masini electrice, lasati vrajeala. Bani aveti, economia va merge, e de-a dreptul patetic sa vezi ca nemtii se plang in halul asta.

    • Scuze, taică, dar am și eu o întrebare la matale:
      Energia electrică de unde vine?
      Asta așa, la mișto, nu de alta, dar dacă nu ai energie electrică aproape gratis, din surse regenerabile, curate, nu prea ai făcut nimic. Germania e pe marginea unei crize de electricitate de când Merkel a decis să închidă toate centralele nucleare, hidrocentralele nu pot asigura nici cantitatea necesară acum, termocentralele produc infinit mai multă poluare, panourile solare au randament foarte scăzut iar morile eoliene au și randament scăzut, sunt și dependente de vreme. Infrastructură serioasă nu există nici în Germania, capacitate de producție suficientă nici atât, de ce s-ar cumpăra mașini electrice la scară largă? Doar ca să ne pretindem eco, când de fapt nu am fi???

  3. Benzina si motorina intretin incendiile, poluarea si amplifica activitatea pompierilor.

  4. Articolul asta necesita si un [P]. Saaduci ca si argument ca masina de pompieri e tot pe diesel mi se pare o maee marlanie.

    Oricat ar incerca unii sa se opuna, viitorul e in m[d clar electric. Electricul, chiar si daca ar polua la fel ca dieselul, ceea ce e o mare minciuna, tot ar avea avantajul ca poluarea aia nu s-ar face in crntrul orasului ci undeva in afara lui.

  5. Ce-i cu porcaria asta de manipulare retrograda aici?

  6. Cand in anii 90, producatorii germani au inventat conceptul de clean diesel, ca sa sparga piata din US, si au pushuit motorul diesel in europa ca fiind mai bun, mai curat, etc in order to make profits, a fost ok, nu? Cand s-au vorbit intre ei si-au facut cartel sa nu avanseze tehnologia si s-o tina asa, si asta a fost ok. Ei bine, toti mortii astia (si nemti si unii japonezi, toti, dar chiar toti), trebuie intai sa planteze cate un copac pentru fiecare motor diesel pe care l-au vandut in astia 30 de ani, dupa care, they need to lay down and die.

  7. Bun articol, s-au punctat foarte multe aspecte de ordin tehnic dar si politic.
    Pacat ca argumentele rationale nu razbat in mintea omului de stanga, care este subordonata afectului de moment. Dar imi pare rau, dvs pe g4 media ati ales sa fiti aproape la fiecare pozitionare, de stanga.

    Tema eco-marxismului e doar o alta din colectia de „isme” pe care le are in exploatare forestiera stanga internationalista la acest moment.

    Vedeti ca ati suparat barbosii care vin la birou cu trotineta electrica.

    O zi buna,
    Un inginer din industria automotive.

    • Ha ha ce mi place asta !Barbosii care care vin de la birou cu trotineta electrica!
      Sau aia care si cumpara cate o ascutitoare d’aia in 3 pistoane si musai sa mai fie si chinezarie gen hyundai toyota kia si ale cotețe pe roți!

    • „Pacat ca argumentele rationale nu razbat…”

      Ia prezinta-ne si noua un argument rational din acest articol,
      domnule inginer in industria automotive.

  8. Frumos articol. Ar trebui sa mai bagati din astea ca politica dimboviteana prea multa oboseste.
    De fapt tot de politica e vorba si in cazul automobilului diesel. Au pornit lucrurile de la scandalul Wolskvagen – dieselgate. Au fost prinsi nemtii cu poluarea cit casa iar acum exagereaza in extrema cealalta.
    Ce ma sperie cel mai tare e ca o sa se trezeasca ai nostrii mai catolici decit papa sa gaseasca un motiv in plus de taxare pentru diesel. Sau ca o sa se trezeasca sa schimbe parcurile de masini pentru niscaiva spagi.
    Cineva spunea ca nemtii fac totul foarte serios si tenace si sa te fereasca Dumnezeu cind fac prostii ca tot asa de bine le reusesc.

  9. Articolul acesta nu va face cinste. Este o paralela cu argumentele CPF, fara a fi obiectiva. >Vor urma posesorii de şemineuri… Acelasi tip de argument probabil aveau si proprietarii de sclavi, „daca le oferim acum libertatea ce va urma, sa voteze??!!!”. Va rog sa va mentineti cenzura pe articole de calitate proasta si sa nu oferiti drept la opinie daca opinia este o minciuna.

    Ca sa nu fiu la fel de subiectiv ofer primul rezultat gasit in ceea ce priveste studiul efectului negativ al particulelor din acest articol: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1240569/

    • Locuiesc in Germania, daca nu stii nu vorbi: in Germania daca ai semineu de la 10kw in sus te supui obligatiei de a fi verificat de hornar de doua ori pe an. Acesta va verifica minutios de fiecare data daca emisiile semineului tau se incadreaza in norme. Daca nu se incadreaza trebuie sa iti cumperi alt semineu. Isteria diesel e nejustificata, exista multi imbecili care cred ca poluarea se va face doar in jurul termocentralelor.
      Energia elecrica se pierde si pe drum din cauza rezistivitatii conductorilor electrici.
      Ar fi cool o masina electrica cu un panou solar/fotovoltaic pe plafon care sa nu trebuiasca incarcata niciodata. Din aia mi-as lua si eu. Dar daca as avea bani acum mi-as lua un 3l diesel fara sa ma doara undeva de bullshitul numit „incalzirea globala”.

      Isteria e provocata de politica de stinga care conduce lumea in ultimii ani.
      Politica de stinga inseamna atunci cind politicienii spun oamenilor cum sa traiasca .
      Amestecarea populatiilor face parte din politica de stinga al carei plan e sa ne faca pe toti la fel.

    • @John E. Walker, in exemplul meu exact asta s-a intamplat, au primit drept de vot. Nu cunosc intr-adevar regulamentele din Germania, insa si la noi esti obligat sa faci anual verificarea la centralele termice pe gaz din ce stiu. Era o componenta din discutie doar.

      In rest esti la fel de subiectiv ca si articolul: > daca as avea bani acum mi-as lua un 3l diesel fara sa ma doara undeva de bullshitul numit “incalzirea globala”. Este decizia ta, insa nu e un argument pe care ma asteptam sa il gasesc intr-un articol de la g4media.

    • Draga John E. Walker,
      Poate pe tine te doare in fund de incalzirea globala, dar pe oamenii saraci din insulele Indoneziene sau din Haiti ii doare in suflet.
      Ei vor fi cei afectati de durerea ta in fund, ca urmare a inundarii insulelor pe care locuiesc ei, si de unde nu au suficienti bani pentru a emigra:
      https://www.facebook.com/senatorsanders/videos/531340053979872/

  10. Ce mai articol! Sunt sigur ca e pe gustul multor concetateni care aduc toate rablele germane in ro. Nu am sa stau sa combat articolol, asta e destul de usor.
    Insa as vrea sa ma refer la libertatea individuala. Adica libertatea individuala inseamna sa poluezi pe altul care nu polueaza? Atunci cand iti iei un diesel poluant ii puluezi mai mult pe cei din jur care nu vor sa fie poluati de tine. Libertatea individuala a acestora unde este?
    Articolul asta nu este demn de g4media.

  11. Un articol foarte bun!
    Problema e f simpla :desfiintatea Deutsche Umwelthilfe ,o mana de dobitoci cu idei de hipioti!

  12. Lasati vrajeala, Diesel Welle. Stiati de 50 de ani ca e nashpa cu poluarea si totusi ati preferat sa dezvoltati pana la paroxism o industrie bazata pe asta. E mult mai simplu cu electricele daca chiar se vrea. Nu vor veni pompierii cu tramvaiul, nu va faceti griji.

  13. exista si varianta maxima de profit maxim, de sanatate maxima si de beneficii si valoare adaugata maxima, aia urata de sociologi leftisti gen Palada, care prefera automobilul poluant si ucigator:
    varianta biciclete: injectat bani in asociatia OPTAR, injectat membrii scandalagii ori de cate ori apar probleme cu infrastructura.
    costuri – cateva milioane de euro pt reparat bataia de joc a PSD-ului , poate fonduri europene.
    beneficii: poluare zero, sute, pana la 1 mie de calorii arse zilnic in loc sa se depuna cat stam blocati cu totii in trafic, injectarea de endorfine (hormonul fericirii in corp), crearea unei noi tip de economii (parcari pazite/incarcare biciclete electrice/reparatii/baruri,terase restaurante cu parcari biciclete, magazine cu vanzari in explozie pe accesorii biciclete etc etc
    alegeti: boli respiratorii sau sanatate
    in concluzie: cautati sociologi biciclisti, de dreapta, dispusi sa duca un razboi ideologic cu batausul PSD-Ului.

  14. motorul cu ardere interna este INUTIL.

    • Inutil esti tu bre! Mergi cu caruța!

    • @Landser,
      Nu voi comenta prea mult, pentru că trebuie să recunosc, am și un generator Diesel care alimenteaza compresorul la cazane, dar vă voi explica motivul pentru care va fi interzis autoturismul cu motor Diesel in Paris:
      Pneumologii francezi, de foarte mult timp au semnalat că nu e în regulă cu Diesel-ul, dar au fost trimiși la plimbare de fiecare dată, așa că au solicitat autorităților să organizeze o conferința la care să participe atât reprezentanții pneumologilor, dar și reprezentanții constructorilor/comercianților de autoturisme cu motoare Diesel. Acum vine faza cea mai intetesantă: Pneumologii li s-a solicitat să se prezinte cu diagrama evoluției bolilor de plămâni în ultimii 30 de ani (BPOC, Cancer pulmonar, Astm bronșic, Fibroză, etc), iar celor din „Auto”, vorba lui domn’ deputat de Buzău, să se prezinte cu diagrama evoluției vânzărilor de auto cu motor Diesel, tot în ultimii 30 de ani. SUPRIZĂ ȘOCANTĂ- diagramele/graficele erau aproape identice (și evident indicau creștere de vânzări/incidență de boli pulmonare in cei 30 de ani)….

      Anunț de mica publicitate:
      Vând compresor acționat de motor Diesel, cu puterea de 1000 KW (am nevoie de…forjă, nu de glume) . Aștept un clan de fraieri care vor să se îmbolnăvească de plămâni.

    • Scara :
      Acum vreo 6 ani m-am lasat de fumat (la ‘sto, nu credeam ca o sa tina si cand colo, iata-ma si acum nefumator). Masina diesel nu am avut, pipi in natura nu fac, deci sunt un adevarat ecologist, asa ca…
      PS. …te rog sa nu contezi pe mine. Nu ti-ai gasit fraierul ! 😉 :))) 😉

    • Ești „mic copil” prietene, eu m-am lăsat de fumat acum vreo 13 ani și nu din motive…ecologice, ci pe motiv că un plămân arăta ca un godin pe cărbuni.
      PS. V-am zgâlțâit nițel azi dimineața, așa-i?

  15. Cu trimitere directă bla politică, mai țineți minte situația cînd infractorul comenta și făcea praf legea care-l incrimina ? Așa e și aici, un articol plătit de industria auto, care interpretează cifrele și răstălmăcește realitatea. Am văzut că au apărut multe, mai ales în Germania.
    Vă rog să nu mai publicați așa ceva. Intoxicare e destulă, nu vrem și de la voi, mai ales că vă sustinem cu donații și ne punem mari speranțe în voi….

  16. trebuia sa puneti [P] de la manipulare:
    „Să vedem pompierii venind la locul incendiului”
    „s-ar putea ajunge din nou în “Republica Interdicţiilor Germania””
    „După maşina diesel urmează fumătorul şi posesorul de şemineu.”
    etc..

    scoateti articolul daca vreti sa primiti bani de la cititori.

  17. Ati uitat sa puneti in titlu: „(P) – Articol platit de OMV, Rompetrol et co.” Absolut ridicol, nedocumentat, fara facts and clear data! O rusine!

  18. Ce nu realizeaza suporterii electricului o reprezinta poluarea “totala” a unui automobil electric sau hybrid .
    Rularea unui automobil electric este incomparabil mai verde , comparabil cu un auto diesel ; se uita insa procesul de fabricare , incomparabil mai poluant pt electric . In alta categorie se incadreaza ulterioara reciclare sau distrugere a bateriilor masinilor electrice .
    Ecologia tinde spre extrema , de cele mai multe ori fara a avea argumente solide .
    Comparativ , la nivel mondial , avioanele polueaza ceva mai mult , haideti sa desfiintam bussines class sau first class .
    O alta varianta , desfiintatea companiilor ce produc autoturisme ieftine ; Dacia , Renault , Opel sau Kia .

    • Hai să pomenim si de industria maritimă și care consuma undeva la 90% din motorina produsa pe plan mondial.
      Cu milioane de ani în urma, clima era caldă și la poli..
      Cu milioane de ani în urmă, și timp de câteva milioane de ani, Terra a fost o planetă înghețată total.
      Așa că la scara timpului, un motor tdi, are același efect asupra climei că perii unei omizi asupra fazelor lunii.

  19. Sunt foarte dezamagit de voi G4media,
    Deci argumentele ca libertatea individuala si economia Germaniei prevaleaza?
    Va rog sa va informati cu privire la schimbarea climatica, cauzele si efectele ei. Intr-adevar industria auto nu este prima cabd vine vorba de emisia de gaze de sera, dar este in top. Costurile de productie ale masinilor electrice au scazut si scad considerabil, ati dat exemplu Mercedes de 70.000 de euro, exista alternative de 25-35.000. Dintr-o data parca ne apropriem de media diesel. Oricum, astea sunt costuri mici fata de ce vom plati daca nu actionam si nu luam masuri pebtru a reduce emisia de gaze. Costurile se vor vedea in dezechilibrele climatice si efectele lor (cresterea numarului dr dezastre naturale si intensitatea lor, distugerea biodiversitatii, cresterea medie a temperaturii globale). Modelul economic actual bazat pe energia petroluli este nesustenabila !!!

    • Acesta este efectul isteriei încălzirii globale , citiți va rog articolele numeroase pe aceasta tema scrise de domnul profesor Cranganu din America. Documentati- va, fraților !

  20. Foarte penibil acest articol.

  21. Ei si daca tot va dati cu parerea cei impotriva dieselului, aflati ca in Italia de exemplu au interzis deja sa faci focul acasa in semineu…. Si mai ziceti ca abereaza autorul articolului de mai sus.

  22. Ce ironic ca autorul acuza o dezbatere isterica despre poluare din partea ecologistilor, insa chiar el vorbeste in ton alarmist despre restrangere libertatilor individuale. Absurd!

    Articol complet subiectiv, parca scris in apararea lor de directorii de la VW care au fost acuzati de incalcarea legii.

  23. Ce vom face cu tonele de baterii uzate ?Care este efectul asupra mediului?

  24. Un articol scris de un fustrat care conduce un guzzgas german pe motorina. Masinile electrice reprezenta viitorul inca de acum 130 de ani, doar ca pe atunci nu existau baterii performante. Asa cum motoarele actionate de aburi zac in muzee, asa se va intampla si cu cele actionate de combustibili fosili!

  25. Din acelasi categorie de gandire ECO este si instalarea panourilor solare la trecerile de pietoni din Bucuresti ! Nu face nimeni socoteala cat polueaza fabricarea componentelor , si cum zicea mai sus cineva si distrugerea lor dupa , versus economia de energie facuta …. Dar primarii sunt ECO si iau spaga de la firmele care „castiga” licitatia .

  26. Ar fi mult de dezbatut in privinta politicilor UE, dar si referitor la capcanele dindaratul conceptului „dezvoltare durabila”. Daca intr-o democratie autentica interesul public nu se suprapune intotdeauna cu unele interese individuale sau de grup, si cred ca este normal sa fie asa, ceea ce ramane curat si de necontestat ar fi drepturile omului si faptul ca avem doar aceasta planeta, nu avem alta de rezerva si nici piese de schimb pentru ea. Pe de alta parte, tehnologia a luat-o mult inaintea traditiilor si obiceiurilor umane si implicit inaintea constiintei politicienilor , vremelnic decidenti ai destinelor noastre, politicieni in sarcina carora cade mentinerea unui echilibru cat de cat stabil, altfel trebuie sa reconsideram teoria catastrofelor a lui Cuvier sau teoriile malthusianiste… Ar trebui doar sa avem grija ce lasam generatiilor viitoare ! Pe principiul conform caruia „in natura nimic nu se pierde, nimic nu se creaza ci totul se transforma” cred ca intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat va avea loc o revolutie a transporturilor de persoane si de marfuri iar industria de automobile va fi cea mai radical reformata sau poate sacrificata. Oricum, privita problema la scara „duratei” de viata a unei fiinte umane, ma pot vedea deplasandu-ma cu bicicleta pe distante scurte in orasul meu sau in imprejurimi dar pe distante lungi nu cred ca voi calatori calare sau cu caruta, indiferent daca acea caruta merge cu benzina, cu motorina sau poate cu energie de la soare… 🙂

  27. Hai să pomenim si de industria maritimă și care consuma undeva la 90% din motorina produsa pe plan mondial.
    Cu milioane de ani în urma, clima era caldă și la poli..
    Cu milioane de ani în urmă, și timp de câteva milioane de ani, Terra a fost o planetă înghețată total.
    Așa că la scara timpului, un motor tdi, are același efect asupra climei că perii unei omizi asupra fazelor lunii.

  28. automobilele le vede si le baga in seama toata lumea, dar parca ar fi bine sa incepem cu ceva mai maricel:

    „Problema poluării produse de industria transporturilor maritime este serioasă:[4]

    – Circa 90.000 vapoare de diverse tonaje sunt active în prezent;

    – Consumul lor este de cca 5 milioane barili/zi, ori 5% din consumul global de combustibili lichizi;

    – În 2016, vapoarele au transportat pentru prima dată peste 10 miliarde tone de mărfuri, fiind astfel cel mai sustenabil mode de a deplasa mărfuri și bunuri;

    – Deși transporturile marine reprezintă circa 7% din totalul industriei, arderea bunkerului generează aprox. 90% din emisiile SO2 ale tuturor transporturilor;

    – 15 dintre cele mai mari vase maritime emit mai mult SO2 și NOx decât toate autovehiculele lumii la un loc;

    – 1 milion de automobile emit tot atâtea particule PM2,5 cât produce un singur vapor de croazieră într-o singură zi.”

    Ne putem muta atentia si inspre sectorul agriculturii si zootehniei, cel de care avem nevoie ca sa nu murim de foame, acesta fiind un alt mare consumator de diesel.

  29. vrajeli plecand de la un adevar si denzturandul… Germanii? tragi apa la wc dupa ei… adica statul nu a stiut de vw? ma lasi…. totul tine de Marketing..dupa al2 lea razboi mondial germanii aveau tehnologie avansata datorita lui Hitler… germanii mereu erau cubun pas in fata ei erau mereu cu New Product… pretul cel mai eficient.. in timp si altii au prins din spate si se cam ajunsa la saturare iar Germznia obisbuita xu profita enorme nu mai are asi in maneca.. asa ca boom.. schimba regulile.. ca tot fu treaba cu VW… asa ei vin la prima mana iar preturi mari ca de sunt inventatori etc etc… eco? pf.. sa cititi ingredientele din detergenti.. made Germani, eco.. sa vedeti cate semne de hazard safety au… este si poluare dar nu cum se prezinta.. totul e marketing.. ultimii 50 ani Germania a mers cu.. new bla chestie upgrade.. si poc10% in plus la pret sau mai mult… ei avura pe Hitler si doar vreo 70 ani sunt si vin sa dea lectii de morala… pt mine, din exp, neamtu e gata, pa

  30. Îndobitocirea omeniri.
    Controlul total
    Expunerea tecnologic a bunurilor de consum , industria auto un nou inceput in a controla omenire .
    Lasăte manipulat de poluarea SI ești total expus la control. Impunerea celor care nu accepta control global este vizibila la sărăcie.
    Program de îndobitocirea omului.
    Alimente , tecnologi industriale, legi ,manipularea omului. Așa ne pierdem rațiunea.

  31. Antena 3 e aici?

  32. Au uitat să pună în advertorialul ăsta și un link spre site-ul Volkswagen. 🙂

  33. Pana una alta, in orasele europene unde de cativa ani s-a bagat supra taxa la masinile pe diesel , masinile vechi, facut piste ciclabile si oferit subventii si deduceri de taxe pt masinile electrice in 1-2 ani poluarea a scazut (confirmat prin testele din oras dar si constatarea fiecarei persoane) si a scazut si rata de urgente medicale pe probleme de inflamatii respiratorii. Nu stie nimeni sa masoare poluarea fonica si impactul asupra calitatii vietii pe care l-ar avea masinile electrice dar toti dar absolut toti cei intervievati au spus ca e mai liniste de cand pe strada s-au introdus autobuzele electrice.
    Am vazut argumentele despre baterii. Le aduc aminte ca si masinile diesel au baterii. Dar ca Tesla are serviciu de recuperare si reciclare baterii, reusind sa recupereze peste 90% din componentele bateriei si sa le refoloseasca in urmatoarele.

    Dar lasa, sunt altii prosti si noi, romanii, suntem cei mai buni.