G4Media.ro

Mașina cu care mergea șeful Autorității pentru Digitalizarea României, reținută de autoritățile…

Sursa foto: Pixabay

Mașina cu care mergea șeful Autorității pentru Digitalizarea României, reținută de autoritățile din Republica Moldova / Autoturismul figura cu alertă de mașină furată / Din 2010, mașina a fost înmatriculată de mai multe ori în România

Dragoș-Cristian Vlad, președintele Autorității pentru Digitalizarea României (ADR), a fost oprit în Republica Moldova pentru că circula cu o mașină care figurează ca furată, dar care a ajuns în patrimoniul Guvernului român. Aceasta fost confiscată de Poliție.

UPDATE: Autoritatea pentru Digitalizarea României a precizat că autoturismul a fost înmatriculat de mai multe ori în România, începând cu anul 2010, fiind preluat de către ADR în luna mai a anului 2020 și folosit ca mașină de serviciu până în prezent.

ADR, al patrulea posesor instituțional al mașinii, nu avea cunoștință despre faptul că autoturismul figurează într-o bază de date internațională a instituțiilor de ordine publică. Așadar, în acest moment, autoturismul trece prin procedurile legale cerute de această alertă internațională.

Comunicatul integral:

„Echipa Autorității pentru Digitalizarea României (ADR) a participat, în cadrul delegației conduse de ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, la vizita de lucru oficială la Chișinău, la invitația vicepremierului pentru digitalizare al Republicii Moldova.

La graniță, ne-am confruntat cu o situație inedită și neplăcută: unul dintre autovehiculele delegației române, aflat în patrimoniul ADR, a fost verificat, respectiv ne-a fost comunicată informarea apăruta în sistemul informatic.

Autoturismul respectiv a trecut în patrimoniul ADR în anul 2020, ca urmare a înființării Autorității și a preluării patrimoniului instituțiilor anterioare acesteia. Trecerea în patrimoniul ADR s-a realizat pe baza unui proces verbal de predare-primire încheiat cu Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, care la rândul său recepționase autoturismul de la Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI), odată cu desființarea acestuia din urmă.

MCSI a primit autoturismul, cu titlu gratuit, tot de la o instituție publică, Ministerul Finanțelor, prin Agenția Națională pentru Administrare Fiscală (ANAF), în patrimoniul căruia intrase ca urmare a unei decizii definitive a instanței, în 2017, ce a presupus confiscarea autoturismului. ANAF are în vigoare o procedură prin care furnizează instituțiilor publice, spre folosință, bunuri rezultate ca urmare a executărilor silite și confiscărilor.

Din anul 2010, autovehiculul a fost înmatriculat de mai multe ori în România, fiind preluat de către ADR în luna mai a anului 2020 și folosit ca mașină de serviciu până în prezent. ADR, al patrulea posesor instituțional al mașinii, nu avea cunoștință despre faptul că autoturismul figurează într-o bază de date internațională a instituțiilor de ordine publică. Așadar, în acest moment, autoturismul trece prin procedurile legale cerute de această alertă internațională.

Această situație confirmă necesitatea nevoii de interoperabilitate între bazele de date.

În acest sens, anul acesta a fost aprobată legea care vizează construirea Platformei Naționale de Interoperabilitate, care creează cadrul legal pentru interoperabilitatea bazelor de date ale tuturor instituțiilor statului român.

De asemenea, menționăm faptul că, în anul 2023, ADR va finaliza proiectul Sistem de interoperabilitate tehnologică cu statele membre UE (SITUE), un proiect care va facilita interconectarea bazelor de date gestionate de statul român cu cele ale statelor membre UE.

Astfel, nu ne vom mai confrunta cu asemenea situații, care derivă din lipsa digitalizării și a interoperabilității.”

Știrea inițială: „La graniţă ne-am confruntat cu o situaţie neplăcută. Una din cele două mașini a fost verificată şi am primit informarea că există o alertă pe această maşină. Autoturismul în cauză a trecut în patrimoniul ADR încă din 2020, de la înființarea acestei instituţii, ca urmare a preluării patrimoniului instituţiilor anterioare”, a spus Dragoș-Cristian Vlad, la Antena 3.

„Există documente în sensul ăsta, pe bază de proces-verbal. Această maşină a trecut pe la patru instituții publice. Ca urmare a unei sentinţe judecătoreşti, încă din 2017, prin care s-a confiscat acest bun, intră în patrimoniul ANAF. ANAF o valorifica cu titlu gratuit către Ministerul Comunicaţiilor, cu observaţia că a făcut parte dintr-un dosar civil”, a mai precizat acesta.

„Ni s-a permis accesul mai departe pe teritoriul Republicii Moldova, cu observaţia că în momentul în care vor veni informări suplimentare voi fi notificat pentru acest fapt. Maşină am predat-o, imediat ce am primit notificarea Consulatului României în Republica Moldova, la structurile abilitate de acolo. Procedura de predare, până la clarificare, s-a întâmplat la finalul vizitei în Republica Moldova. A fost o problemă, s-a confirmat că există o alertă şi trebuie verificat cu statul de origine al acestei maşini – Italia”, a mai spus președintele Autorității pentru Digitalizarea României.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

17 comentarii

  1. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    • Deci demnitarii guvernului României circula cu mașini furate din UE pentru că nu se conectează de 15 ani la sistemele informatice ale UE, dar vrea sa intre in Schengen!

  2. E logic, un guvern de hoti nu poate circula decat cu masini furate.

  3. Incompetentilor! Mai digitalizate sunt bisericile decat statul roman, talanga de la ora fixa este automatizata! 🤣🤣🤣🤣

    • Functioneaza Shengenul ca uns! Sa o detecteze moldovenii, dar sa nu ne prindem noi, cei care facem parte din organismele internationale care au semnalat furtul.
      Pariu ca stiau smecherii, dar n-au vrut sa fie nevoiti s-o predea?

    • Trebuie sa fii foarte proooost sa te riști sa circuli cu o mașina care o știi furata. Fiind vorba de o instituție de stat oricând obțineau ușor fonduri pentru una noua.

  4. Ce furaciuni fac astia in guvern si zic ca ei nu stiu de astea…. ce increngatura cu politie cu autoritati si interlopi te ia sfecla…

  5. Aveți dreptate. Comunismul a distrus orice urmă de demnitate ,de seriozitate ,de respect pentru lege și pentru proprietate .
    Nu ne-a mai rămas nimic din ceea ce reprezenta cetățeanul și guvernul până în 1947-1950 , ani in care doar forță brută și total ilegală a fost impusă de Ana Pauker și bolșevicii ruși.
    ” Ana Pauker și poporul rus , comunismul ne-au adus ” era sloganul acelei triste si dureroase perioade .

  6. stirea asta ar trebui sa fie citita de toate madamele alea care au ajuns la virful UE si vor sa bage, ca niste idioate, statul mafiot roman in Schengen!

  7. Si unde e surpriza?! Infractorii circula cu masini furate.

  8. Deja pot anticipa ca Aiurescu si guvernul Ciurca pun la cale niste magarii contra Moldovei.

  9. Tare!
    Masina furata, confiscata de Anaf și transferata prin institutiile statului Roman…

    Sunt curios ce marca e de au tot pastrat-o..?

  10. Asta este România lui Iohannis cel Mare ,care a „făcut” numai lucruri bune. Cum mai au curaj cei de la ANAF să vina la ușa mea să mă caute de venituri ? Incompetența la toate nivelurile ,guvern ,parlament , justiție,nu în ultimul rând ,la președenția României…

  11. AnaFură mai bine!