G4Media.ro

STUDIU Ce categorii de alimente au devenit un „must-have” în coșul de…

sursa foto: Pixabay.com

STUDIU Ce categorii de alimente au devenit un „must-have” în coșul de cumpărături al consumatorilor români

Produsele congelate din legume și fructe au devenit un “must-have” pentru 60% dintre respondenți unui sondaj realizat de Reveal Marketing Research în perioada 11-15 noiembrie. Potrivit studiului, , băuturile alcoolice (49%) se clasează pe ultimele locuri.

  • În privința celor mai populare categorii de produse achiziționate recent, clasamentul este condus de fructe, legume și produse lactate – menționate de 86% dintre respondenți, – urmate de carne, cu o pondere de 75%.
  • Băuturile non alcoolice sunt achiziționate de 69% dintre respondenți. De asemenea, conform datelor, produsele congelate (e.g legume, fructe, etc.) au devenit un “must-have” pentru 60% dintre respondenți.
  • Reveal Marketing Research mai arată că, băuturile alcoolice (49%) se clasează pe ultimele locuri, ceea ce poate indica o dorință a românilor de a-și diversifica alimentația într-un mod mai sănătos.

Profilul consumatorului. Alimentele consumate în ultima săptămână

Dacă ar fi să creionăm un profil al consumatorului din categoria analizată, în funcție de tipul de produs recent consumat, se poate observa că, în general, respondenții din categoria de vârstă 45-55 de ani sunt cei care consumă cel mai mult carne (70%), în timp ce tinerii de până în 24 de ani, consumă aceste produse într-o măsură mai mică decât toate celelalte categorii de vârstă (48%).

În ceea ce privește segmentul produse lactate, pe categorii de gen, targetul este reprezentat de femei (74% – comparativ cu 64% bărbați), în timp ce pentru fructe și legume topul consumatorilor este condus de persoanele din categoria de vârstă + 55 de ani.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa.

Metodologie: 1014 interviuri CAWI (colectare online), eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users. Perioada de colectare a datelor este 11.11 – 15.11.2021.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Produsele congelate sunt noul fresh. Tendința a început înainte de pandemia și a fost amplificată în pandemie. Și în anumite situații produsele congelate sunt mult mai proapete decât cele proaspete atâta timp cât multe se congeleaza în vecinătatea locului de producție. În plus se reduc pierderile de le fluxul de distribuție a produselor proaspete și creste și termenul de valabilitate. Mai trebuie totuși sa trecem peste mentalitate ca produsele congelate sunt produse de joasa calitate, dar în rest aici este tendința.
    P.S. Alcoolul totuși rămâne în topul preferințelor. Cifrele creste cu doi digitizarea în fiecare an.

  2. Se poate fara englezisme hai sa fim romani,presa distruge limba romana

    • Domnu? Se poate si fara nationalisme? Ady cu “y”
      Ca in general nationalismu a cam distrus orice intentie diplomatica existenta vreodata. Deci efectiv a tinut societatea civila in fantezia sinistra ca “tara mea e cea mai buna” care in majoritatea locurilor a dus si la exterminari rasiale, razboi, etc.

      Da sa nu distrugem limba romana, care nu -a dezvoltat organic prin atribuirea de latinisme, grecizme, slavisme, etc. In nici un caz.

  3. Reclama ascunsa pt firma de research.
    Macar sa răspundă complet, câți erau din urban și câți din rural, fiind studiu online și știind ca minim 40%din populație nu au acces sau nu știu sa folosească internetul unde este relevanța? 1000 de persoane este infim ca sa tragi o concluzie pentru o tara întreaga.