G4Media.ro

165 de milioane de lei din fonduri UE pentru modernizarea Falezei Dunării…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Tocați banii publici degeaba. Ce profit aduce faleza?

    Ați amenajat portul turistic la Galați? Cum atrageți turiștii, ce investiții ați făcut, cum profitați de faptul că vă trece Dunărea pe la picioare?

    Trimiteți pe unul mai destupat la minte să vadă cum au făcut la Budapesta și Viena. Nu sifonați banii printr-o firmă de partid care văruiește faleza!

    • Cam asa mi se pare si mie. Daca merg inainte, o sa se lase cu un mare scandal, pentru ca suma este aberant de mare, clar se pregateste un tun de proportii.
      Pentru cine nu cunoaste, faleza despre care este vorba are o lungime de fix 2.5 km si este practic o coasta de deal, destul de abrupta, care putem considera ca are trei „fire” paralele. Paralele intre ele si cu fluviul.
      Cel mai de sus, la 30-40 m inaltime fata de nivelul Dunarii, este practic un trotuar si nu prea permite cine stie ce amenajare, pentru ca pe partea dinspre interior este marginit de multe cladiri, unele foarte noi.
      La mijloc se afla bulevardul despre care se face vorbire in articol. Bulevard cu doua benzi pe sens, trafic destul de modest, doua trotuare… o strada cam ca oricare alta. Ofera o perspectiva destul de frumoasa asupra fluviului dar, cu exceptia weekendurilor si zilelor de sarbatoare cu vreme frumoasa, traficul pietonal e aproape zero, iar aceasta din doua motive. Primul este ca zona e cumva izolata fata de marile cartiere rezidentiale ale orasului si, ca sa fim sinceri, nici nu prea are ce oferi in afara perspectivei asupra Dunarii. Al doilea este cel de mai jos.
      Al treilea fir este chiar pe malul Dunarii si atrage probabil peste 95% dintre vizitatorii zonei (localnici sau nu). Acolo a fost amenajata, in mai multe etape incepute prin anii 70, o asa zisa expozitie de sculptura monumentala in metal, cu destule bizarerii, dar si cu multe piese frumoase (opinie strict personala). In timp s-au mai adaugat banci, mici parculetze, cateva chioscuri, cateva locuri de joaca si, in anii 2000, cateva restaurante, cele mai multe amenajate pe pontoane ancorate la malul Dunarii. In jumatatea de secol care a trecut de la primele lucrari de amenajare ale acestei zone ea s-a impadurit mai mult sau mai putin spontan (profitand si de faptul ca este efectiv pe malul fluviului, este destul de ingusta – nu cred sa depaseasca in vreun loc 50 m latime – si beneficiaza de suficienta umiditate chiar si fara instalatii de irigare de sute de mii, sau milioane de euro) si, ce sa zic… arata bine, e o zona placuta si mai toti galatenii o apreciaza ca atare.
      Pe scurt, ce vreau eu sa spun ca zona este decent intretinuta, arata bine si e peste puterea mea de intelegere pe ce s-ar putea cheltui 12-13 milioane de euro per kilometru – mult mai mult decat costa kilometrul de autostrada, de pilda.
      Sigur, daca vrei musai, se poate. Distrugi asfaltul si pui pavele (preferabil din granit rosu importat din America de Sud, ca sa fie cat mai scumpe), tai toti arborii si-i inlocuiesti cu palmieri (care au avantajul ca ingheata in orice iarna mai grea si trebuie inlocuiti), scoti afurisitul ala de travertin de pe scari, care pare indestructibil, nenorocitul, sta acolo de 50 de ani si nu se mai strica odata, si-l inlocuiesti cu marmura de Carrara s.a.m.d.
      Iar daca reusesti sa faci asta fix in prag de profunda criza economica si de austeritate bugetara, eh, atunci esti cu adevarat un politican capabil. De orice.