G4Media.ro

Victorinox, celebrul briceag elvețian, în criză de identitate: lamele sunt asociate cu…

Sursa foto: victorinox.com

Victorinox, celebrul briceag elvețian, în criză de identitate: lamele sunt asociate cu războiul / Producătorul se reorientează spre unelte pentru bicicliști

După doar 140 de ani de istorie și succes, Victorinox, marca elvețiană care produce celebrul briceag roșu cu cruce albă, devenit una dintre emblemele „Swissness”, întâmpină dificultăți, dar își ascute inteligența pentru a le depăși. Cum? Prin conceperea unui model fără lamă. Ceea ce, în sine, ar părea o contradicție, având în vedere că, la nivel mondial, briceagul de buzunar este cunoscut sub numele de Swiss Army Knife, relatează La Reppublica.

În realitate, inginerii de la Victorinox se gândesc la un obiect care, în special, poate fi folosit de bicicliști. Cert este că problemele companiei elvețiene au început cu Covid și au continuat cu agresiunea rusă împotriva Ucrainei.

”Suntem direct afectați de conflictul dintre aceste două țări”, a declarat directorul general al Victorinox, Carl Elsener, pentru cotidianul Blick din Zurich, de la biroul său din Ibach, în cantonul Schwyz, în inima Elveției alpine.

„Rusia era o piață foarte importantă pentru noi, dar de la izbucnirea războiului nu am mai vândut niciun cuțit acolo”, spune el.

Potrivit lui Elsener, lista problemelor care încetinesc vânzarea cuțitelor de buzunar este, totuși, mai lungă.

„Pe unele piețe, lama este asociată cu imaginea unei arme. Și nu întâmplător, dacă ne gândim că în zborul 93 al United Airlines, unul dintre cele deturnate de teroriștii Al-Qaida la 11 septembrie 2001, un cuțit Swiss Army ar fi fost folosit de pirații aerului. Ca urmare, vânzarea lor în magazinele duty-free din aeroporturi a fost interzisă, iar Victorinox s-a trezit cu o scădere bruscă de 30% a cifrei de afaceri. 11 septembrie 2001 ne-a arătat că nu putem depinde doar de un singur sector de activitate. Nu este o coincidență faptul că, sub această marcă, avem acum și alte produse, inclusiv genți, rucsacuri, valize, parfumuri și ceasuri”, explică Elsener.

Acum problema apare din nou, după ce în anumite țări, cum ar fi Marea Britanie, doar cei care pot dovedi că au nevoie de un cuțit pentru muncă pot circula cu unul. De aici și ideea bricagului fără lamă.

„Am făcut deja unul special pentru jucătorii de golf”, își amintește directorul general al Victorinox. Chiar dacă această unealtă are lame, una dintre ele este folosită pentru a tăia green-ul. Elsener continuă să explice că are în minte „un briceag special pentru bicicliști, care nu au nevoie de lame” . El nu a spus mai multe. Pe site-ul Victorinox, însă, există deja o aluzie la bicicliști, cu o fotografie a unui tânăr care își repară bicicleta cu ajutorul omniprezentului cuțit elvețian.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează