G4Media.ro

Veniturile obținute din meditații declarate de către profesori la ANAF s-au dublat…

Foto: G4Media.ro

Veniturile obținute din meditații declarate de către profesori la ANAF s-au dublat față de 2019 / În București, sumele s-au triplat – analiză

Veniturile profesorilor care au declarat la ANAF banii obținuți din meditații s-au dublat în comparație cu 2019, potrivit datelor ANAF, dar sunt mai mici față de piața estimată. Concret, veniturile totale declarate în 2022 pentru anul 2021 sunt de peste 70 de milioane de lei, conform Digi24. În 2019, suma acestor venituri a fost de 35.325.388 de lei, echivalentul a peste 7 milioane de euro, după cum a scris la acea vreme Edupedu.ro.

  • Precizăm că declarațiile de venit pentru anul trecut s-au depus până pe 25 mai 2022.

La nivel național, sumele declarate în 2019 pentru anul 2018 au fost de peste 35 de milioane de lei, în timp ce acum sunt peste 70 de milioane. Acest lucru înseamnă că sumele s-au dublat.

La nivel regional, în 2019, cele mai mari sume declarate din meditații au fost înregistrate în București, ceea ce se întâmplă și în 2022. Atunci valoarea totală s-a ridicat la peste 7 milioane de lei, iar acum sumele declarate de cadrele didactice sunt peste 23 de milioane de lui. Acest lucru înseamnă că procentul veniturilor declarate în Capitală a crescut cu peste 218%.

Cu toate acestea, cele mai multe cadre didactice care și-au declarat venitul din meditații sunt din Transilvania. La Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Cluj-Napoca (județele  Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare și Sălaj) au raportat 1.405 persoane veniturile din meditații. În 2019, numărul lor era 1.201, potrivit unei analize Edupedu.ro.

Citește articolul integral pe EduPedu.ro.

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

3 comentarii

  1. Ar trebui vazut cati din cei care dau meditatii sunt profesori activi.Pentru ca apare o alta intrebare :Daca tu,profesor,iti faci treaba la catedra de ce ar mai fi nevoie sa meditezi ?Oare pentru ca de fapt nu-ti faci treaba si lasi neacoperite 100% anumite lectii tocmai ca sa-ti asiguri clienti la meditatii?
    Poate exista o intelegere tacita la nivelul corpului profesoral ca profesorii sa nu predea cum trebuie pentru a asigura loturi de copii pentru meditatii…?Intreb si eu.
    Evalueaza invatamantul ca sa vezi ce profesori ai.Daca invatamantul este praf ganditi-va ca profesorii sunt cei care contribuie la acest „praf” .
    Ministerul Educatiei ca intotdeauna face legi pentru protejarea plagiatorilor…si pe urma ne miram de ce romanii fac baie in lacuri protejate prin muntii Bulgariei sau urca in sandale si palarii de plaja pe Montblanc.

  2. Mulți,neinteresati pentru profesie ci numai de bănuți mulți, muncă multă la 5-6 ore pe zi, alții poate mai puțin,timp de 8luni/an(la 40 de ani vechime au 30 de ani de muncă efectivă), faceți -i și p-astia speciali! La unii dintre ei le dă elevii lecții!