Home » Articole » Vegetarienii au un risc mai mic de a dezvolta cinci tipuri de cancer, arată un studiu / Consumatorii de carne au un risc mai mare de a dezvolta cancer de sân, de prostată și de rinichi

Vegetarienii au un risc mai mic de a dezvolta cinci tipuri de cancer, arată un studiu / Consumatorii de carne au un risc mai mare de a dezvolta cancer de sân, de prostată și de rinichi

564
Vegetarienii au un risc mai mic de a dezvolta cinci tipuri de cancer, arată un studiu / Consumatorii de carne au un risc mai mare de a dezvolta cancer de sân, de prostată și de rinichi
Sursa foto: Unsplash / Jez Timms
Ascultă articolul

Vegetarienii au un risc mai mic decât consumatorii de carne de a dezvolta cel puțin cinci tipuri de cancer, potrivit celui mai amplu studiu privind impactul potențial al dietei asupra dezvoltării bolii, scrie Financial Times.

Oamenii de știință au descoperit că vegetarienii au un risc mai mic decât omnivorii de a suferi de cancer pancreatic, de sân, de prostată, de rinichi și de mielom multiplu, deși au prezentat o incidență mai mare a unei tumori maligne esofagiene principale.

- articolul continuă mai jos -

Cercetarea nu dovedește o legătură de cauzalitate, dar susține ideea că evitarea consumului de carne poate contribui la reducerea probabilității de apariție a anumitor tipuri de cancer. De asemenea, ridică semne de întrebare cu privire la potențialele pericole pentru vegetarieni și vegani din cauza deficiențelor nutriționale.

„Acest studiu este o veste foarte bună pentru cei care urmează o dietă vegetariană, deoarece au un risc mai mic de a dezvolta cinci tipuri de cancer, dintre care unele sunt foarte răspândite în populație”, a declarat Aurora Perez-Cornago, cercetător principal al studiului și fost profesor asociat la Oxford Population Health, parte a Universității din Oxford.

Vegetarienii ar trebui să se asigure că își completează dieta cu nutrienți prezenți în alimentele de origine animală, care altfel ar putea lipsi din dieta lor, a adăugat ea.

Cercetătorii au examinat datele a peste 1,8 milioane de persoane din India, Taiwan, Marea Britanie și SUA, potrivit unui studiu publicat vineri în British Journal of Cancer. Eșantionul a cuprins aproximativ 1,65 milioane de consumatori de carne, 57.016 consumatori de păsări, 42.910 pescatarieni, 63.147 vegetarieni și 8.849 vegani. Eșantionul a fost ajustat pentru a ține cont de diverse diferențe fizice și de stil de viață, inclusiv indicele de masă corporală, o măsură aproximativă a greutății sănătoase.

Oamenii de știință au descoperit un risc mai mic pentru vegetarieni de 31% pentru mielomul multiplu, 28% pentru cancerul renal, 21% pentru cancerul pancreatic, 12% pentru cancerul de prostată și 9% pentru cancerul de sân. Riscul lor de carcinom cu celule scuamoase al esofagului era aproape dublu față de cel al consumatorilor de carne.

Cazurile de riscuri mai mici de cancer pentru vegetarieni ar putea fi datorate efectelor benefice ale dietei lor asupra metabolismului organismului, a spus Tim Key, coautor al studiului și profesor emerit de epidemiologie la Oxford Population Health. Cercetări anterioare au arătat că vegetarienii au niveluri sanguine substanțial mai scăzute ale unei proteine considerate a indica un risc mai mare de cancer renal, a spus el.

Riscul mai mare de cancer esofagian la vegetarieni ar necesita investigații suplimentare, dar ar putea reflecta un aport mai mic de micronutrienți, cum ar fi vitamina B12, care se găsește în carnea roșie, păsările și peștele, a adăugat Key.

S-a constatat că vegetarienii nu sunt mai puțin predispuși decât omnivorii la cancerul de intestin, un rezultat surprinzător la prima vedere, având în vedere studiile anterioare care sugerează că consumul ridicat de carne roșie și procesată crește riscul. O posibilă explicație este că omnivorii din ultimul studiu au consumat în medie cantități modeste de carne, au spus cercetătorii.

Studiul a constatat că vegani au un risc mai mare de cancer intestinal decât consumatorii de carne, deși eșantionul redus de vegani înseamnă că rezultatul trebuie interpretat cu prudență, au spus oamenii de știință.

Punctele forte ale studiului includ urmărirea pe o perioadă de 16 ani, numărul mare de cazuri de cancer înregistrate și analiza statistică robustă, a spus Tom Sanders, profesor emerit de nutriție și dietetică la King’s College London.

Rezultatele au fost în mare parte în concordanță cu studiile anterioare și cu o cercetare viitoare a Imperial College, a afirmat Dagfinn Aune, cercetător la departamentul de epidemiologie și biostatistică al instituției londoneze.

Cercetarea recent publicată conținea „indicii privind un risc mai mic pentru unele tipuri de cancer suplimentare la vegetarieni”, dar ar putea fi necesare studii suplimentare, deoarece rezultatele nu au fost semnificative din punct de vedere statistic, a afirmat Aune.

 

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Top Articole