G4Media.ro

Vapoarele care vin din ”zonele roșii” în portul Constanța nu mai stau…

sursa foto: Info Sud-Est

Vapoarele care vin din ”zonele roșii” în portul Constanța nu mai stau în carantină/ Operatorii portuari se tem pentru sănătatea angajaților

Vapoarele care vin din zone roșii, din Italia sau alte focare din lume, nu vor mai sta în carantină în Portul Constanța. Acestea vor intra direct în dană și vor începe imediat încărcarea sau descărcarea. Mai mulți operatori portuari sunt revoltați și au tras un semnal de alarmă că angajații lor sunt puși în pericol și expuși la infectarea cu COVID-19, informează Info Sud-Est.

Ordonanța Militară nr. 3, care a intrat în vigoare miercuri, prevede ca vapoarele care vin din zone roșii să nu mai rămână în carantină, în radă, ci să intre în Portul Constanța și să înceapă manevrele de încărcare/ descărcare. Directorul Portului Constanța a declarat pentru Info Sud-Est că este o măsură pentru a nu bloca traficul de mărfuri, însă operatorii portuari se plâng că oamenii care intră în contact cu echipajele acestor nave sunt expuși infectării cu COVID-19, în contextul în care nu știu cât mai pot asigura echipamentele de protecție, mulți furnizori spunând că stocurile sunt epuizate sau rechiziționate de către stat pentru nevoile din sistemul medical. O altă problemă este imposibilitatea docherilor de a respecta recomandările DSP, ținând cont de faptul că echipamentele împotriva COVID-19 sunt incompatibile cu cele folosite de muncitori în manipularea mărfurilor grele.

UMEX, unul dintre marii operatori din Portul Constanța, a transmis o scrisoare deschisă către ANR, DSP, Prefectura și Portul Constanța prin care arată cum oamenii lor sunt expuși infectării cu COVID-19 în condițiile în care navele venite din zonele roșii nu mai sunt obligate să stea în carantină până când se termină cele 14 zile de la ultimul port din care au plecat.

Costel Stanca, directorul Administrației Porturilor Maritime Constanța, a declarat că instituția pe care o conduce face tot ce e posibil să asigure personalului echipamentul de protecție, însă asta nu înseamnă că transportul de mărfuri trebuie limitat și că firmele private din port trebuie să își asigure singure echipamentul de protecție împotriva coronavirus.

“Reglementarea e clară. Bine, e clară pentru piloți, nu e clară pentru operatorii portuari, dar probabil vom reveni și acolo. La piloți e foarte clar: dacă nu li s-a pus la dispoziție echipament de protecție, nava rămâne în carantină. Dar DSP-ul poate să le spună același lucru și operatorilor: câți oameni au și câte echipamente le trebuie. Noi ne străduim, se străduiesc și ei, și când nu avem echipamente facem carantină, ce să facem? Asta e situația. Nimeni nu era pregătit pentru o astfel de situație. Încercăm să lucrăm pe pași. Dar o părere personală este că nu toată lumea s-a străduit să caute soluții. Rolul administrației portuare este de a administra infrastructura statului. Nu să cumpere măști cuiva. Dar facem și asta, nu e nicio problemă. Dar fiecare, când are un business din care câștigă ceva bani, trebuie să se pregătească pentru ceea ce vine”, a declarat Costel Stanca, directorul Porturilor Maritime.

Pe de altă parte, reprezentanții UMEX susțin că este o penurie de echipamente de protecție și că nu vor mai putea asigura astfel de echipamente oamenilor care manipulează marfa de pe astfel de vapoare venite din zone roșii:

“În aceste condiții, nu știm de unde ar putea fi procurat întregul stoc de echipament de protecție de unică folosință, în condițiile în care acesta de abia se găsește în unitățile spitalicești. Nu putem estima, cantitativ, de câte astfel de echipamente de protecție de unică folosință este nevoie (ca și necesar, prospectat în viitor), deoarece nu știm cât va dura epidemia, nu putem estima câte nave cu astfel de mărfuri generale vor veni din porturi situate în zona roșie de COVID 19, cu ce fel de marfă vor veni, pentru ca, la rândul nostru să putem estima și echipa corespunzător forța de muncă afectată descărcării/încărcării unei astfel de nave”, se arată în scrisoarea transmisă de operatorul portuar către instituțiile statului.

Citește articolul complet pe Info Sud-Est

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. via din prin Musulmania.