
Vânzările online din Marea Britanie continuă să crească, în timp ce vânzările din magazinele fizice stagnează
Vânzările totale comparabile din Marea Britanie în categoriile discreționare, precum modă, articole pentru casă și produse de lifestyle, au rămas sub rata inflației în luna iunie, comparativ cu o bază pozitivă de +3,2% în iunie 2024, potrivit celui mai recent raport High Street Sales Tracker realizat de firma de contabilitate și consultanță BDO, conform Fashion United.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Această evoluție a fost determinată în mare parte de creșterea scăzută a vânzărilor în magazinele fizice, de doar +0,6% comparativ cu iunie 2024, reflectând dificultățile continue ale străzilor comerciale de a atrage cumpărători și de a stimula cheltuielile consumatorilor, în timp ce vânzările online au crescut cu +4,3%.
Creșterea vânzărilor online a fost deosebit de evidentă în sectorul modei, unde acestea au urcat cu +10% în iunie, comparativ cu un declin de -0,2% în magazinele fizice, demonstrând astfel diferența tot mai mare dintre cumpărăturile în magazinele tradiționale și cele online.
BDO subliniază că aceasta este a șasea lună consecutivă în care creșterea vânzărilor în magazinele fizice a fost sub rata inflației, ceea ce înseamnă că volumele de vânzări au scăzut semnificativ în prima jumătate a acestui an.
Sophie Michael, director al departamentului de retail și distribuție en-gros din cadrul BDO, a declarat într-un comunicat: „Cheltuielile consumatorilor continuă să fie afectate, iar perspectivele pentru retaileri sunt puțin optimiste. Știm că oamenii sunt extrem de prudenți când vine vorba de cheltuieli discreționare, având în vedere contextul dificil legat de pierderea locurilor de muncă și instabilitatea geopolitică.”
„Există, de asemenea, un decalaj tot mai mare între performanța magazinelor fizice și retailul online. Poate că acest lucru se explică prin faptul că retailerii online au o flexibilitate mai mare pentru a-și ajusta rapid stocurile și campaniile promoționale în funcție de preferințele consumatorilor — de exemplu, promovând ținute de vară în perioadele de caniculă extremă sau trecând la pelerine de ploaie atunci când încep ploile.”
„Unii retaileri fac investiții țintite pentru a-și îmbunătăți rețeaua de magazine și pentru a atrage mai mult trafic, însă trebuie să vedem acest lucru la nivelul întregii industrii, împreună cu mai mult sprijin pentru revitalizarea străzilor comerciale. Ofertele din magazine trebuie reinventate. Investițiile strategice și bine direcționate sunt esențiale pentru ca retailerii cu o prezență fizică semnificativă să rămână competitivi. În același timp, retailerii trebuie să continue să investească în integrarea ofertei fizice cu cea online. Fără aceste investiții și fără sprijin din partea autorităților locale, riscăm să asistăm la închiderea a și mai multor magazine, ceea ce ar avea un efect dăunător asupra orașelor și comunităților noastre.”
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.