G4Media.ro

Vânzările de biciclete au explodat în timpul pandemiei: Cum au sprijinit unele…

Vânzările de biciclete au explodat în timpul pandemiei: Cum au sprijinit unele state afacerile pe două roți

Epidemia de Covid 19 a generat o creștere masivă a vânzărilor de biciclete. Frica de transportul în comun și nevoia de mișcare au făcut ca tot mai mulți să aleagă această formă de mobilitate, ceea ce a dus la un adevărat ”bike boom”, transmite BBC.

Fenomenul este cât se poate de clar: producătorii se luptă să țină pasul cu cererea, orașele și-au reconfigurat străzile pentru a face față afluxului de bicicliști, producătorii încearcă să anticipeze cât va dura noua modă, economiștii calculează în ce măsură popularitatea în creștere a vehiculelor e-bike vor permite mai multor angajați să revină la birou. O industrie care deja dădea semne de revigorare încă înainte de pandemie a accelerat brusc.

Dar ce va însemna acest lucru pentru viitorul bicicletei?

Bicicleta a reprezentat multă vreme cel mai rapid, flexibil și ieftin mijloc de transport. Chiar și înainte de pandemie, milioane de oameni s-au bazat pe bicicletă pentru a merge la muncă. Însă rolul bicicletei s-a transformat între timp.

Unul din zece americani de vârstă adultă declară că a mers cu bicicleta pentru prima dată în ultimul an și mai bine, potrivit unui studiu realizat de People for Bikes, o asociație de profil a industriei cu sediul în Colorado, Statele Unite.

În martie 2020, numărul utilizatorilor de bicicleta a crescut de trei ori față de aceeași perioadă a anului 2019.

Aplicațiile de fitness gen Strava au raportat creșteri masive în practicarea ciclismului în orașe ca Los Angeles și Huston. Iar datele indică tendințe similare peste tot în Europa.

”De la începutul lockdown-ului, din martie, am constatat o creștere a cererii de biciclete”, spune Edoardo Girardi, general manager la Full Speed Ahead Europe. În numeroase regiuni, sălile de gimnastică și bazinele de înot au fost închise săptămâni întregi, ceea ce ar putea explica creșterea cererii, afirmă Girardi.

O altă explicație, mai spune el, o reprezită stimulentele guvernamentale.

Unele țări au acordat prime la cumpărarea de biciclete noi sau pentru întreținerea acestora, sperând să încurajeze utilizarea acestui mijloc de transport în timpul pandemiei. Italia, de pildă, a alocat 210 milioane de euro în cadrul unui program de subvenționare a achiziției de biciclete, astfel că fiecare italian care și-a cumpărat o bicicletă fără motor a primit circa 500 de euro subvenție. Franța a pus în practică un program similar.

În timpul restricțiilor, vânzătorii de biciclete au devenit ”serviciu esențial”, aceste magazine fiind exceptate de la închidere de către unele guverne și puse pe picior de egalitate cu magazinele alimentare. Însă producătorii de biciclete depind de un lanț de producție complex, cu componente fabricate în diferite părți ale globului.

Acest lanț de producție a fost afectat de pandemie.

Will Butler Adams, manager la o companie de biciclete din Marea Britanie, spune că furnizorul de metal brut a fost nevoit să închidă, în timp ce o navă container cu componente a fost blocată în Rotterdam pentru o săptămână, dând peste cap procesul de producție.

”Am văzut lockdown-ul venind cu luni înainte, deoarece numeroși furnizori cu care lucrăm sunt în Asia”, relatează Buler Adams. ”Nu am fost pregătiți însă pentru viteza cu care a lovit”, adaugă el.

”Din fericire, am avut furnizori de rezervă, identificați în cadrul pregătirilor pentru Brexit. Dacă nu am fi avut aceste rezerve pentru situații de urgență, am fi fost nevoiți să închidem. Însă acum va trebui să face față  Brexit-ului fără a mai dispune de acele rezerve făcute tocmai pentru Brexit”, afirmă managerul companiei de biciclete.

Compania a văzut o nouă oportunitate în plină criză: a furnizat biciclete asistentelor, doctorilor și specialiștilor din spitale pentru a evita transportul în comun. Astfel, peste 800 de biciclete au fost furnizate celor câteva mii de lucrători din domeniul sanitar din UK. Producția companiei a crescut cu peste 30% și are în plan recrutarea a 200 de noi angajați anul viitor.

Parisul a adăugat sute de kilometri de piste de bicicletă de-a lungul Rue du Rivoli, în timp ce în Londra o pistă de bicicelete a fost trasată în Hyde Park.

În timp ce consumatorii, arhitecții  urbani și administrațiile locale par să confirme existența unui trend puternic, unii oameni de afaceri rămân sceptici, întrebându-se dacă are sens să investești în infrastructura de biciclete pe termen lung date fiind anomaliile economice ale anului 2020.

Mai există însă un aspect al boom-ului în vânzările de biciclete: apariția concurenței, bicicleta e-cargo, un fenomen care are potențialul de a remodela transportul pe două roți. Cunoscut în industrie sub numele de light electrict freight vehicles (LEFVs), e-cargo bike dispune de asistență cu pedale și poate fi utilizat atât pe șosele cît și pe pistele de biciclete.

În numeroase orașe, LEFV se poate deplasa mai repede decât alte mijloace de transport deoarece pot utiliza pistele de biciclete și alte scurtături. În tot cazul, utilizarea bicicletei cunoaște acum o adevărată renaștere. Bicileta asigură distanțarea socială în deplasarea către job, o alternativă sănătoasă la sala de gimastică sau la metrou și o nouă viziune asupra străzilor orașului.

Sursa: BBC / Traducerea și adaptarea: G4Media.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. si romania a sprijinit-o. a facut mii de km de piste de biciclete. soferii nu dau peste biciclisti, nu ii claxoneaza aiurea etc. pacat ca e doar un vis.