G4Media.ro

Unilever va introduce în Europa camioane frigorifice alimentate cu baterii

Sursa foto: Pixabay / Sabine

Unilever va introduce în Europa camioane frigorifice alimentate cu baterii

Producătorul de bunuri de consum Unilever intenţionează să introducă, în a doua jumătate a anului viitor, camioane frigorifice alimentate cu baterii în loc de motoare diesel pe piaţa din Uniunea Europeană, în ideea de a-şi reduce emisiile poluante şi costurile cu energia, transmite Reuters, preluată de Agerpres.

Unilever, un important vânzător de îngheţată, şi-a propus să ajungă la emisii zero până în 2039 iar creşterea preţurilor la benzină şi motorină oferă un motiv suplimentar pentru a încerca să reducă utilizarea acestor combustibili.

„Vrem să scoatem cât mai multe costuri posibile din sistem”, a declarat preşedintele diviziei de îngheţată de la Unilever, Matt Close. Grupul britanic produce mărcile de îngheţată Ben & Jerry’s, Walls şi Cornetto. „Faptul că aceste camioane nu vor mai folosi motorina pentru a menţine alimentele la rece va avea un impact semnificativ dacă vom putea extinde programul la scară largă”, a adăugat Matt Close.

Energia este cel mai important capitol de costuri pentru afacerile de miliarde de euro cu îngheţată ale Unilever, a precizat Matt Close, adăugând că în prezent preţul energiei este mult prea volatil pentru a face estimări cu privire la economiile potenţiale.

„Ideea că putem continua să avansăm spre emisii zero până în 2039 şi să facem acest lucru într-un mod care este eficient din punct de vedere comercial, este un lucru atragător pentru Unilever”, a mai spus Matt Close.

În cursul acestui an grupul Unilever a derulat un program pilot în Ţările de Jos în cursul căruia a testat transportul la temperaturi controlate, înlocuind însă sistemele de refrigerare care folosesc motorina la patru tiruri cu sisteme pe bază de baterii cu emisii zero. Aceste sisteme, care păstrează marfa la temperaturi de până la minus 25 de grade Celsius, au fost testate pentru a funcţiona în întregime pe bază de energie regenerabilă.

Dacă va avea succes, iniţiativa ar putea economisi până la 25 de tone de CO2 pe an pentru fiecare camion, iar beneficiile pentru calitatea aerului care revin pentru fiecare vehicul ar fi echivalente cu scoaterea de pe şosea a 70 de autoturisme timp de un an.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Ii doare fix si nici acolo de „mediu”, tot ce vor este sa reduca la greu costurile astfel incat sa creasca profitul fara numar.

  2. Precizati clar : Nu e vorba de camion – care RAMANE CU MOTORUL Diesel – ci de grupul frigorific – care RACESTE izoterma !