G4Media.ro

Un deputat USR declară război celor care își parchează mașinile ilegal: În…

Un deputat USR declară război celor care își parchează mașinile ilegal: În prezent, pot fi ridicate doar automobile parcate ilegale pe carosabil. Dacă e pe trotuar, poliția nu poate face nimic

Deputatul USR, Cătălin Drulă, anunță că va iniția modificarea Codului Rutier astfel încât și mașinile parcat ilegal pe trotuar să poată fi ridicate, în condițiile în care legea permite ridicarea doar a acelor automobile care staționează ilegal pe carosabil.

”Luni voi depune la Parlament o inițiativă legislativă care să corecteze articolul din Codul Rutier referitor la ridicarea mașinilor parcate ilegal. Așa cum este formulat acum, pot fi ridicate doar mașinile parcate ilegal ”pe carosabil”. Ceea ce înseamnă că dacă o mașină este în totalitate urcată pe trotuar Poliția nu poate decât să aștepte ca proprietarul să o mute de acolo. În prezent, nu există posibilitatea legală ca într-un caz de urgență să poată fi ridicată o mașină parcată ilegal pe trotuar. Spre exemplu, dacă intrarea într-un spital sau într-o grădiniță sunt blocate de o mașină astfel parcată. Sau dacă trotuarul este complet blocat și pietonii (de ex. mame cu copii în cărucior sau persoane în vârstă cu probleme de deplasare) trebuie să meargă pe drum expunându-se pericolului”, a anunțat Drulă pe Facebook.

Deputatul USR anunță că va propune eliminarea sintagmei “pe partea carosabilă” din prima propoziție a art. 64 alin. (1) din OUG 195/2002 (“Codul Rutier”) care prevede:

  • “Poliția rutieră poate dispune ridicarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă.”

”Voi cere procedură de urgență către Biroul Permanent pentru că e o problemă presantă și un vid legislativ cu care se confruntă administrațiile locale așa cum reiese și din dezbaterile de zilele acestea. Aprobarea procedurii de urgență și respectiv parcursul parlamentar rapid depind de intențiile și buna-voință actualei majorități PSD-ALDE. Orice proiect de lege poate fi ușor îngropat într-un sertar dacă se dorește acest lucru. Îmi doresc să nu se întâmple acest lucru și sper ca toți cei implicați în parcursul legislativ, indiferent de apartenența politică, să înțeleagă necesitatea acestei modificări”, a mai precizat Cătălin Drulă.

Doneaza prin PayPal paypal icon
Donatie recurenta

Doneaza lunar pentru sustinerea proiectului G4Media

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Doneaza prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

14 comentarii

  1. Nea’Drula, mai intii o initiativa de rezolvare a cauzei, apoi eliminam efectele.

    Hai sa facem mai intii locuri de parcare suficiente, iar daca or mai fi apoi si oameni fara bun simt, ok, ii sanctionam.

    Da’acu? Ce sa faca oamenii cu masinile, unde sa le parcheze?

    • Dar cu masinile care nu au numar de Bucuresti – cred ca ar fi cam 30% daca nu mai mult, din cele parcate in Bucuresti si care iau locurile de parcare ale riveranilor in zonele Bucurestene ce facem? Ele platesc taxe in Bucuresti? Ei nici nu vor sa auda de locuri de parcare platite. Parcarile pentru ei sa se faca la intrarile in Bucuresti.

    • Tot aud acest argument ori de cate ori apare acest subiect. Da, ai dreptate si nu ai dreptate. Problema e sistemica si nu se poate rezolva doar prin aceasta masura. Pe de alta parte sa ceri locuri de parcare este total nerealist. Fisic nu ai unde crea atat de multe. Si garantat nu va rezolva problema.
      Dar deja e o lipsa de civism si nesimtire de nedescris faptul ca oricine isi parcheaza masina oricunde are chef in dauna pietonilor.
      Eu am hotarat sa nu mai circul cu masina decat daca am o nevoie si sau am unde parca in zona de destinatie. Si nu am parcat niciodata pe trotuar. Am preferat sa caut un loc de parcare decat sa o las oriunde cu argumentul ca nu sunt locuri de parcare.
      Schimbarea o facem fiecare din noi. Daca asteptam statul sau administratia sa rezolve totul in mod miraculos atunci nu suntem cu nimic mai buni decat ei.

  2. Drula este Doar Funny. Problemele Romaniei la care este Implicat in Doua Comisii..stau in sertar!

  3. Domnu’ deputat, chiar daca efortul depus de USR de a stopa cancerul rosu este laudabil, declara razboi lipsei locurilor de parcare sau a coruptiei din administratia locala. Eu parchez pe trotuar, nu din placere, ci pentru ca vecinii au chiar si trei masini, din care doar una functioneza sau parcheaza pe doua locuri ca vor loc suficient pe langa masina.
    Incepe cu rablele care zac pe strazile Bucurestiului.

  4. Mai intai ar trebui rezolvata problema cu parcarile! Propun ca fiecare bloc sa fie dotat cu scripeti pentru ridicarea masinilor pe balcon!

  5. Propun ca toate parcurile sa fie transformate in parcari ca sa nu se mai plinga cetatenii ca nu au unde sa parcheze altundeva decit pe trotuar (chiar si cind trotuarul are un metru latime).

  6. Dacă nu suntem absurzi putem constata că numărul mare de mașini în București se datorează și lipsei alternativelor:

    – metroul este neîncăpător la orele de vârf (și nu acoperă anumite cartiere – Drumul Taberei);
    – autobuzele și tramvaiele la fel și au o stare deplorabilă (și nu acoperă anumite cartiere);
    – piste de biciclete sunt foarte puține;
    – în anumite zone nici trotuarele nu sunt conforme.

    De altfel și dacă oamenii aleg să nu folosească mașinile acestea tot trebuie parcate undeva pe timpul zilei. Unii oameni au avut ‘neșansa’ să locuiască aproape de centru unde nu sunt parcări de reședință. Cu toată bunăvoința unde nu sunt locuri suficiente (și nu, parcările cu plată nu pot adăposti toate mașinile rezidenților) oamenii nu au de ales.

    Sunt tot felul de vorbe și statistici dar singurele numere care ne ajută să înțelegem problema sunt:

    – numărul de mașini înregistrate în București;
    – numărul de mașini care tranzitează Bucureștiul într-o zi normală;
    – numărul total de locuri de parcare legale (cu plată sau fără, nu contează)

    O statistică din 2017 spune așa: 1.25 milioane de mașini înregistrate in capitală, încă 750 000 care tranzitează capitala și 300 000 de locuri de parcare.

    Adică la orice moment din zi și din noapate între 950 000 și 1 700 000 de mașini nu au posibilitate legală de a parca. Chiar eliminând mașinile care se află în circulație și care nu caută la un anumit moment un loc de parcare deficiența este evidentă.

    Și atunci îi pedepsim pe șoferi pentru că efectiv nu pot toți să parcheze legal? Repet nu vorbim de unul sau de câțiva. Că aici intervine vorba (care nu a fost demonstrată științific) cu locul magic de parcare la 5 minute distanță – unul sau doi pot găsi un loc de parcare, dar nu pot găsi toți care caută.

    Ce se va întâmpla va și așa: șoferii vor fi taxați pentru lipsa alternativelor, la buget vor veni mulți bani care apoi să fie transferați către niște buzunare, iar problema de fond va rămâne timp de mai mulți ani.

    Dacă vrem să rezolvăm problema transportului în Bucureși va trebui să facem și parcări, să extindem și transportul în comun să facem și piste de biciclete și în ultimă măsură să avem grijă și unde să construim centre comerciale sau de birouri astfel încât să nu supra-aglomerăm anumite zone.

    Dacă nu abordăm toate aceste probleme împreună ci doar peticim pe ici pe colo nu vom ajunge la un rezultat bun.

    • Mda, n-au unde parca… Dar pietonii au pe unde sa treaca? Daca vine cineva cu un carucior sau in carucior, ce face? Trece prin strada, cu grija sa nu fie calcat de alta masina si urca inapoi peste bordura care face miscarea o placere…
      Nu ii nimeni obligat sa aiba masina. Ti-ai luat masina ca ai nevoie de ea, dar te-ai gandit unde o ti?
      Pe final, sosea pt vehicule, trotuar pentru pietoni.

  7. Ii doresc succes, doar ca, asa cum au comentat multi pe aici, problema-i mult mai complexa.
    Locuim intr-un oras foarte aglomerat, ce nu are (inca) infrastructura adaptata la nevoile de zi cu zi.
    In doi ani de cand e Firuta „sefa la bani” nu s-a intamplat absolut nimic… Dar problema-i mai veche decat Firuta caci nici ce-i ce-au fost inaintea ei n-au facut nici cat o ceapa degerata. Iar placa asta cu „asta am votat asta avem” e uzata deja si mai mult incurca, decat sa ajute.
    Nu sunt locuri de parcare – in centru, mai ales. Adevarat!! Dar, in cate capitale europene ati vazut voi locuri de parcare suficiente in centru orasului?Basca, in unele nici nu se intra cu masina! In plus daca totusi parchezi in centru, ora de parcare-i cam 2.5 EUR (minimum)… Iar zonele de centru sunt de obicei foarte bine legate de periferie sau zonele imediat adiacente, de un sistem de transport public bine pus la punct! Deci poti oricand lasa masina acasa!
    In centrul Bucurestiului poate 10 RON/ora de parcare e prea mult…dar sa retinem…parcarea in centru e gandita pentru timp limitat. Te duci, iti faci treaba si-ti vezi de drum…
    Aaa, ca tu vrei musai sa vii cu masina la munca si s-o parchezi in centru, atunci asta-i pretu’!
    Eu unu’ sustin ridicarea masinilor, in zona centrala, mai ales zona calea victoriei!
    Presupun ca sunt destui cititori care au trecut cel putin o data cu masina printr-o capitala europeana. Cum a fost cu parcarea, in centru?!
    Parcarile de resedinta ale celor care locuiesc in centru, reprezinta o cu totul alta poveste! Acolo intradevar trebuie gandita si gasita o solutie.
    Eu zic ca durerea si mai mare e in zonele de locuit, mai ales in cartierele dormitor din Bucuresti. Acolo lipsa bunului simt, bate rau lipsa locurilor de parcare!
    Omu’ si-a luat „cazan” dom’ne…si asta-i da dreptu’ s-o lase oriunde vrea muschiu’ lui. Nu te poti pune cu idiotii, ca astia au mintea odihnita!!
    O solutie pe care am sugerat-o la un momendat: asociatiile de proprietari sa-ncheie contracte cu scolile/liceele din regiunea respectiva, pentru parcarea pe timp de noapte (exclusiv – 22:00 – 08:00)! Cu investitie in sistemul de acces din partea asociatiilor de proprietari si contract lunar (un 50-70 eur/luna) pe fiecare auto (in limita locurilor disponibile).
    Aceeasi idee pentu super/hipermarketuri… Sunt sute de locuri disponibile pe timp de noapte unde s-ar putea parca foarte simplu, pe baza de contract/abonament lunar.
    Cat despre constructiile noi, ideal ar fi fost:
    Cladirile de birouri: nu primesc autorizatii, daca nu au cel putin 15-20 locuri de parcare/etaj…
    Cladirile rezidentiale: cel putin 1 loc de parcare/apartament.
    Dar desi cred ca lege-a ii obliga sa aiba un numar minim de locuri de parcare, n-o sa se intample… Sunt sute de cazuri cu blocuri noi cu zeci de apartamente si cu 5 locuri de parcare (10 dungi trasate cu var, pe strada)….
    De transportul in comun, nici nu mai aduc aminte, ca-s repeta ce au spus toti pana acum!
    And we’re back to square one: politicu-i de vina, spagile circula iar viziunea lipseste cu desavarsire!
    Et voila Bucuresti…al 3-lea cel mai aglomerat oras din lume!!! Firuta s-ar declara fericita ca macar suntem intr-un top! Oricare…
    Desi am zis ca nu, chiar nu ma pot abtine: poate situatia asta ne va trezi odata si vom face primul si cel mai la-ndemana lucru: Vom iesi la vot!! Asta-i primul pas daca ne dorim normalitate!

  8. Pentru toti soferii care au masini si efectiv nu au unde sa parcheze, ce se intampla cu pietonii care efectiv nu au pe unde sa mearga? Ar trebui sa mearga pe masini? Ar trebui sa mearga pe carosabil? Ar trebui sa se teleporteze? Nu de alta, dar doua din variante nu sunt legale si una nu este fizic posibila. Si parcatul pe trotuar e ilegal, problema e ca pune in pericol siguranta si siguranta celor care sunt pe jos, si siguranta celor care sunt in alte masini si nu au vizibilitate. Dreptul la masina e o libertate pana in momentul in care incalta libertatea altuia. Iar in statul de drept, teoretic toata lumea este egala. Cel cu masina nu ar trebui sa fie in nici un fel considerat mai important decat cei fara.

  9. Nu este o idee buna. Pentru ca deschide usa la abuzuri din partea autoritatilor locale. In care nu putem avea incredere. Da, intr-o tara normala, cu buna credinta, era o idee buna. Asa in niciun caz!

  10. Inainte de a incepe sa ridice masinile parcate pe arterele principale sugerez Politiei si autoritatilor locale in general sa ridice bidoanele, sacii, anvelopele, bolovanii, ligheanele etc, plasate in mod abuziv pe carosabil in fata locuintelor (evident, nu ma refer la spatial din dreptul portilor de la curtile in care ar incapea o masina si nici la intrarile in garaje). Unii proprietari la fel de tupeisti au aplicat parcute „Parcajul interzis” de-a lungul intregului gard la strada sau pe toata lungimea peretelui de la strada al casei. O plimbare pe strazile Ionescu Atanase sau Magura Vulturului, din sectorul 2 din Bucuresti, ofera o mare varietate de exemple de tipul celor prezentate mai sus . Mi se pare ca este vorba o insusire abuziva a domeniului public care accentueaza artificial criza de locuri de parcare. Deocamdata Politia si primariile se fac ca nu observa aceste abuzuri.

  11. Am mai vorbit de aceste aspecte, dar nu pare sa se fi sesizat cineva si sa fi promis vreo masura. in clar, fiecare e liber sa faca ce vrea, ca si cum ar fi pe mosia lui.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.