
Turiștii britanici renunță la vacanțele de vară în Europa pentru a evita valurile de căldură și incendiile / Vacanțele de primăvară și toamnă în Grecia și Turcia câștigă popularitate
Turiștii britanici evită din ce în ce mai mult destinațiile clasice de vară, preferând să călătorească în străinătate în alte perioade din an, când riscul de valuri de căldură sau incendii forestiere este mai mic, afirmă reprezentanții industriei, citați de Financial Times.
Valurile intense de căldură din sudul Europei, care depășesc frecvent 40 °C, și amenințarea incendiilor forestiere perturbă planurile de vacanță, determinând tot mai multe persoane să facă rezervări între septembrie și noiembrie, luni cunoscute în industrie drept „sezon intermediar”.
„Călătoriile în sezonul intermediar sunt mai populare decât înainte… vedem mai multe zboruri și mai multe companii aeriene”, a declarat Dimitris Manikis, directorul european al Wyndham Hotels & Resorts.
Aproximativ 9% dintre călătorii europeni și-au schimbat lunile în care călătoresc din cauza schimbărilor climatice care provoacă fenomene meteorologice extreme, potrivit unui studiu realizat în iulie de Comisia Europeană pentru Turism, o cifră care a crescut de la 8,5% în aceeași perioadă a anului trecut.
Deja în acest an, incendiile din Grecia și Turcia au forțat turiștii să se evacueze.
Creșterea costului vieții, cu finanțele gospodăriilor afectate, inflația în creștere și salariile reale stagnante, sporește și atractivitatea lunilor mai ieftine pentru cei care pot călători în afara vacanțelor școlare.
Hays, o agenție de turism din Marea Britanie, a declarat că amânarea unei vacanțe în sudul Europei din august până în octombrie poate reduce prețurile cu aproape 38%.
„Oamenii vor renunța la o canapea nouă, la o baie nouă, la o bucătărie nouă, poate chiar la o mașină nouă, dar sunt pasionați de călătorii”, a declarat Dame Irene Hays, directorul executiv al Hays. „Marea Britanie este o națiune insulară, așa că oamenii doresc din ce în ce mai mult experiențe noi.”
Călătoriile în sezonul intermediar au crescut în destinațiile clasice de vară, rezervările pentru Ibiza crescând cu 30%, potrivit agenției de turism online loveholidays. În toate destinațiile sale europene, rezervările pentru octombrie și noiembrie sunt cu 20% mai mari decât în aceeași perioadă a anului trecut.
Procentul total al vizitelor în Spania, Franța și Italia între iunie și august a scăzut constant din 2018, potrivit datelor internaționale de călătorie de la AirDNA.
„În ultimii ani au existat mai multe valuri de căldură record… toate acestea reprezintă o schimbare post-pandemică”, a declarat Bram Gallagher, analist la AirDNA. „Oamenii aleg sezonul mort pentru că este mai puțin aglomerat, mai răcoros și mai ieftin. Este pur și simplu mai logic pentru ei.”
Cel mai mare operator turistic din Europa, Tui, a început să ofere vacanțe pe tot parcursul anului în unele destinații din sudul Mediteranei, cum ar fi Antalya, în Turcia.
Anul acesta, compania zboară spre Creta până la jumătatea lunii noiembrie, comparativ cu sfârșitul lunii octombrie anul trecut, mizând pe faptul că turiștii descurajați de temperaturile extreme din lunile de vară pot fi convinși să-și petreacă vacanța în primăvară și toamnă.
Wyndham, un lanț cu peste 8.300 de camere în întreaga lume, și-a extins disponibilitatea hotelurilor din Grecia din perioada aprilie-octombrie la februarie-noiembrie, invocând temperaturile extreme cauzate de schimbările climatice.
„Călătoriile în lunile de tranziție devin atractive, vremea este decentă… și cred că, dacă oamenii au modalități mai flexibile de lucru, perioadele de tranziție pot deveni mai atractive”, a declarat Kenton Jarvis, directorul executiv al easyJet.
Cheltuielile pentru călătorii au revenit deja la nivelurile dinaintea pandemiei, oamenii „rezervând mai multe călătorii”, a declarat un director executiv al unui operator turistic global.
Călătorii care au copii nu vor renunța la sezonul de vârf, dar ar putea avea și o escapadă suplimentară, cum ar fi vacanțe în cuplu sau chiar călătorii solo, „care sunt mai populare acum, chiar și pentru persoanele aflate într-o relație”, au adăugat aceștia.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.