
Trei români din 10 ar cheltui între 301 şi 500 de euro pentru participarea la o nuntă, arată un sondaj
Trei români din 10 ar cheltui între 301 şi 500 de euro pentru participarea la o nuntă, iar 27% între 501 şi 1.000 de euro, arată un sondaj comandat de Revolut şi realizat de Dynata în iunie 2025, transmite Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Conform sursei citate, şapte din zece români se simt presaţi să cheltuiască prea mult atunci când participă la nunţi.
Astfel, „cadourile scumpe” şi „obligarea invitaţilor să poarte anumite ţinute sau un cod vestimentar de eveniment” sunt considerate printre cele mai neinspirate obiceiuri legate de nunţi.
Cercetarea evidenţiază presiunile cel mai des întâlnite şi oferă informaţii despre modul în care oamenii gestionează costurile asociate cu sărbătorirea zilei importante a unui cuplu.
Pentru români, căsătoria este un moment foarte important pentru familii şi comunitate, în condiţiile în care în 2023, potrivit Eurostat, România a înregistrat cea mai mare rată brută de căsătorie din UE, cu 5,8 căsătorii la 1.000 de persoane.
Sondajul mai indică faptul că 71% dintre români recunosc că se simt sub presiunea de a cheltui mai mult decât şi-ar dori atunci când participă la o nuntă. Circa 20% resimt adesea o astfel de presiune financiară, iar pentru 11% acest sentiment este întotdeauna prezent în legătură cu astfel de evenimente.
„Presiunea e resimţită diferit în funcţie de vârstă. Impresia de presiune ridicată este deosebit de răspândită în rândul tinerilor, 19% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani şi 17% dintre cei cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani declarându-se în mod constant presaţi să facă cheltuieli excesive în acest scop”, mai arată cercetarea.
Totodată, printre principalii factori care stau la baza acestor cheltuieli excesive se află: presiunea socială din partea prietenilor şi aşteptărilor familiei (28%) şi dorinţa de a celebra cu adevărat cuplul care trăieşte un eveniment important sau unic în viaţă (27%).
„Interesant este că şi cultura competitivă de pe reţelele de socializare joacă un rol important, influenţând 6% dintre respondenţi să cheltuiască mai mult decât îşi doresc. Procentul ajunge până la 15% în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani. În ciuda acestor presiuni, 31% dintre respondenţi susţin că reuşesc, în final, să ţină cheltuielile sub control şi să se încadreze în bugetul stabilit”, mai arată sursa citată.
În ceea ce priveşte aşteptările financiare, doar trei din zece români au regretat participarea la o nuntă din cauza costurilor. Cu toate acestea, există o diferenţiere clară în funcţie de sexul respondentului: 32% dintre femei au regretat participarea la o nuntă din cauza costurilor, comparativ cu 24% dintre bărbaţi.
Suma maximă pe care românii sunt dispuşi să o cheltuiască pentru participarea la o nuntă variază, 29% fiind dispuşi să cheltuiască între 301 şi 500 de euro, iar 27% fiind dispuşi să cheltuiască între 501 şi 1000 de euro. Pentru cei cu cele mai mari constrângeri financiare (25%), suma ideală de cheltuieli pentru astfel de ocazii speciale se situează între 101 şi 300 de euro.
Întrebaţi despre cea mai neinspirată aşteptare financiară pe care un cuplu o poate avea de la invitaţi, respondenţii români plasează pe prima poziţie dorinţa mirilor de „a-i obliga pe invitaţi să cumpere anumite ţinute sau să respecte nişte culori” (29%), urmat de „a aştepta cadouri scumpe”, cu 22%.
Totodată, „cadourile scumpe” sunt menţionate de 31% dintre români ca fiind cea mai depăşită tradiţie de nuntă. Alte tradiţii percepute ca nefiind adaptate zilelor noastre sunt şi petrecerile premergătoare nunţii în străinătate (27%) şi codurile vestimentare (16%).
„Instrumente precum analiza cheltuielilor pot ajuta utilizatorii să-şi urmărească plăţile, în timp ce produsele noastre de economisire le permit să planifice cheltuieli semnificative fără stres şi din timp. Pentru acele achiziţii mai mari sau pentru cheltuielile neprevăzute, clienţii noştri pot utiliza Conturi Comune, unde să economisească din vreme fondurile necesare sau pot accesa conturi de economisire flexibile sau credite, care ajută utilizatorii să aibă mai mult control asupra finanţelor lor şi să participe cu încredere la aceste evenimente importante din viaţă.”, a declarat Mariia Lukash, Head of Growth CEE Revolut, citată în comunicat.
Revolut este o bancă europeană cu sediul central în Republica Lituania, autorizată şi reglementată de Banca Lituaniei şi Banca Centrală Europeană. În 2015, Revolut s-a lansat în Marea Britanie oferind transferuri de bani şi schimb valutar. În prezent, peste 60 de milioane de clienţi din întreaga lume folosesc zeci de produse inovatoare Revolut şi realizează mai mult de jumătate de miliard de tranzacţii pe lună.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank