G4Media.ro

Transportatorii de mărfuri arădeni susțin că au început să boicoteze benzinăriile austriece…

Sursa foto: Pexels.com

Transportatorii de mărfuri arădeni susțin că au început să boicoteze benzinăriile austriece / Ei sunt ajutați de ieftinirea motorinei în Italia

Una dintre cele mai mari organizaţii ale transportatorilor de mărfuri din România, cu sediul în Arad, are discuţii cu firmele membre pentru boicotarea benzinăriilor austriece, însă majoritatea şoferilor afiliaţi ar fi oprit alimentarea cu motorină în Austria şi la staţii din ţara noastră, patronate de austrieci, înainte de luarea unei decizii în acest sens.

Preşedintele Asociaţiei Patronale a Transportatorilor „Europa 2002” (APTE 2002), Adrian Pop, a declarat marţi, pentru Agerpres, că boicotarea este o măsură prin care se ripostează faţă de decizia Austriei de a se opune aderării României la Spaţiul Schengen.

„E normal să avem atitudine împotriva lor. Avem discuţii în acest moment cu membrii afiliaţi APTE 2022 de a boicota benzinăriile din România patronate de austrieci, dar şi pe cele din Austria. Dacă cei care fac politică externă în România atâta pot, noi nu putem face mai mult”, a spus Adrian Pop.

De asemenea, patronul unei firme de transport mărfuri din Arad, Dorin Pop, care este şi vicepreşedinte APTE 2002, spune că majoritatea şoferilor afiliaţi au început această formă de protest.

„Chiar dacă încă nu a fost luată formal decizia la nivelul APTE 2002, vă asigur că deja 90% dintre şoferii noştri au oprit alimentarea la benzinăriile austriecilor. În cazul firmei mele, încă din seara anunţului am luat această decizie şi le-am comunicat-o şoferilor. Noi având camioanele alocate pe Comunitatea Europeană, vă daţi seama că alimentam cu mii de litri de motorină în Austria. Dar acum avem alternativă, pentru că italienii au redus preţul cu 15 eurocenţi pe litru”, a arătat Dorin Pop.

APTE 2002 este cea mai mare organizaţie a transportatorilor de mărfuri din vestul ţării, reprezentând circa 2.200 de companii din domeniu care au peste 15.000 de camioane.

În luna octombrie, reprezentanţii Asociaţiei declarau că pierderile companiilor din domeniu sunt foarte mari din cauza blocajelor de la frontiera cu Ungaria, în timp ce şoferii preferă să se angajeze la companii din Ungaria pentru a evita să stea chiar şi 10 ore la graniţă.

„În toţi aceşti ani în care aderarea României la Schengen a fost amânată, firmele de transport mărfuri au pierdut între 18 – 22% din cifra de afaceri. La frontiera cu Ungaria se aşteaptă uneori 10 – 12 ore în coloană, iar asta înseamnă un program de condus pierdut, care are 9 ore. Dacă un camion stă blocat la graniţă un program de condus, acesta nu produce bani, produce doar pierderi. În România, peste 66.000 de camioane au curse în Comunitatea Europeană, deci ne putem imagina pierderile semnificative adunate de companiile de transport”, spunea Adrian Pop.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Bravo lor……poate vor lua si politicienii nostri exemplu lor….

  2. Bravo!

    Așa fac și eu in România .

    • Perfect, din lac in puț, scapi de dracu’ si dai de taică-su nu mai iei de la austrieci si iei de la rusi! Grozav plan!

  3. nu era chiar coadă, dar fiecare pompă era ocupată. Am băgat doar 15 L peste rest, tot de la OMV – au cea mai bună benzină! Sabotajul patriotard nu mă interesează!

    • Foarte bine.
      Este strict optiunea ta.

    • Cea mai buna benzina? Serios? Cum tire-ai dat seama?
      Instalatiile de la Brazi nu s-au mai reabilitat de ani de zile.
      Ai facut tu analiza sau ai luat o gura de benzina si ai hotarat ca e cea mai buna!

  4. Mitocănia salvează România!

  5. BCR-ul cand da faliment?

  6. Bravo tuturor celor care pot boicota, felicitări !
    Îmi doresc să dureze.