G4Media.ro

Transportatorii amenință cu ample proteste la frontiera cu Ungaria, din cauza blocajelor…

Transportatorii amenință cu ample proteste la frontiera cu Ungaria, din cauza blocajelor din ultimele zile. Camioanele așteaptă în coloană de peste 10 kilometri

Transportatorii trag un semnal de alarmă cu privire la situaţia din ultimele zile de la frontiera cu Ungaria, unde camioanele aşteaptă în coloane care au ajuns la un record de 25 de kilometri, una dintre cele mai mari asociaţii de profil pregătind ample proteste, cu blocarea punctelor de trecere inclusiv pentru traficul uşor.

Reprezentanţii Asociaţiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) Arad au declarat, miercuri, pentru AGERPRES, că se confruntă cu cele mai mari probleme de până acum privind tranzitarea frontierei cu Ungaria şi că s-a ajuns „la cozi de camioane record, de 25 kilometri, şi la timpi de aşteptare cum nu s-au mai înregistrat în ultimii ani”.

Ei acuză un „exces de zel” din partea autorităţilor ungare, care, de la 1 noiembrie, fac verificări mai amănunţite asupra automarfarelor, care conduc la timpi mari de aşteptare şi la formarea de coloane la punctele de frontieră.

„Şoferii noştri ne-au spus că trec repede de controlul poliţiştilor de frontieră români, la ieşirea din ţară, însă partea proastă este că poliţiştii maghiari fac exces de zel. Nu neapărat prin a controla marfa sau documentele, ci şi prin a controla dacă sunt plătite toate taxele pentru Ungaria. Cei care sunt găsiţi în sistem cu diverse probleme primesc amenzi drastice, dar toate aceste proceduri cresc exagerat timpii de aşteptare la fiecare camion”, a declarat, pentru AGERPRES, vicepreşedintele APTE 2002, Dorin Pop.

Asociaţia, care are 250 de firme membre, cu peste 3.800 de camioane, ar pregăti organizarea unor ample proteste în punctele de trecere a frontierei cu Ungaria.

„Noi am fost obişnuiţi să stăm la cozi la graniţă în fiecare luni, pentru că Ungaria nu permite accesul traficului greu duminica, dar acum sunt deja trei zile şi s-a ajuns într-un punct în care s-au depăşit orice limite. Nu ne ajunge marfa la timp, plătim pentru asta penalităţi, iar şoferii nu îşi pot face programul de odihnă prevăzut de legislaţie. În plus, în coloanele kilometrice de la graniţă, şoferii stau multe ore pe marginea drumului, fără toalete sau alte condiţii igienico-sanitare, ceea ce este inuman. Singura soluţie este să recurgem la proteste, pentru a trage un semnal de alarmă eficient, iar noi ne-am consultat deja membrii. Dacă nu se rezolvă urgent problemele de la graniţa cu Ungaria, vom trece la blocarea punctelor de frontieră cu această ţară, inclusiv pe arterele traficului uşor”, a spus Dorin Pop.

Miercuri este a treia zi în care sunt coloane foarte mari de camioane la frontiera cu Ungaria. La Nădlac II, conform transportatorilor, şirul de autovehicule este de aproximativ zece kilometri, după ce luni seara a ajuns şi la 25 de kilometri.

Aplicaţia online a Poliţiei de Frontieră care monitorizează timpii de aşteptare la graniţe arată că la PTF Nădlac II se aşteaptă 400 de minute pe sensul de ieşire din România, pe cele patru artere deschise pentru traficul greu. La Vărşand se aşteaptă 210 minute, iar la Nădlac I, 60 de minute.

Site-ul Poliţiei de Frontieră menţionează aceleaşi cauze, precizate luni şi marţi, pentru timpii mari de aşteptare, respectiv „număr mare de mijloace de transport marfă prezentate la control” şi faptul că „autorităţile de frontieră maghiare efectuează verificări amănunţite asupra fiecărui mijloc de transport”.

Într-un comunicat de presă remis, luni, de Poliţia de Frontieră, se arată că începând cu 1 noiembrie, autorităţile de frontieră maghiare verifică achitarea amenzilor pentru sancţiunile contravenţionale aplicate pe teritoriul Ungariei (exemplu: neplata taxelor de drum), de către conducătorii mijloacelor de transport marfă.

Foto: Inquam Photos / Tudor Costache

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

8 comentarii

  1. Ei, uite asta e intr-adevar o actiune dusmanoasa a Ungariei la adresa noastra si la care trebuie reactionat, nu prostii gen Valea Uzului. Poate ca domnul Orban (Victor) si acolitii n-ar trebui sa se mai poata plimba asa de liber prin Transilvania la diverse scoli de vara sau mai stiu eu ce.
    Treaba asta de la granita e o actiune cu consecinte economice serioase, se pare ca pe tov. Orban il rod oarece ingrijorari.

    • Nu crezi ca daca erau atat de rai nici nu te lasau sa treci granita? Eu zic ciocu mic in legatura cu trafficul, Romakistan nu e in Schengen! Fac cate controale vor!

  2. Pamflet
    Sa protesteze in fata sediilor psd, ca din cauza lor nu am intrat in schengen. Si in fata universitatii a i cuza din iasi unde e rector tudorel, ca si din cauza lui

    • Nu e de asta, in Schengen n-am intrat si nu vom intra pentru ca „marile democratii” au nevoie de un dop in calea emigrantilor si n-au incredere in noi asa ca vor doua controale in loc de unul.

  3. noul guvern ar trebui sa dea un raspuns pe masura imediat. tot pe bani.

  4. Granita trebuia blocata demult, nu pt 24 de ore, ci asa, pt vreo 30 zile, sa nu mai treaca nimic, nici pe intrare,nici pe iesire, sa vedeti atunci cum ar sari neamtul si ( chiar si ungurul ) in sus cind nu-i mai ajunge materia prima/produsele facute de slugile din Romania. Fabrica Audi Gyor , Vw Bratislava, Skoda Mlada Boleslav, chiar si uzinele din Germania folosesc piese facute la Carei, Sibiu, Timisoara etc. Sint invatati sa-si bata joc de români, dar odata roata se va intoarce,mai mult ca sigur. Transportatorii români cu sindicatele care si cite sint, acum ar trebui sa-si faca dreptate, vine luna decembrie, un boicot acum ar avea efectul maxim. 1 dec e sarbatoare, din 2 blocaj total la toate vamile cu hu, pina dupa revelion, apoi sa-i vedeti cum se cumintesc. Nu va fie teama, fara munca transportatorilor, economiile dau kix rapid. Nu murim de foame fara ei, sa le ramina toate produsele,pardon gunoaiele care ni le-ar vinde in luna decembrie, in depozitele lor, iar pt mongolia schengenista nici un kg de lemn si nici un m3 de gaz din Marea Neagra, niciodata, sa moara dreaqu de frig iarna sau sa fie la mila rusilor

    • „”Fabrica Audi Gyor , Vw Bratislava, Skoda Mlada Boleslav, chiar si uzinele din Germania folosesc piese facute la Carei, Sibiu, Timisoara etc. Sint invatati sa-si bata joc de români, dar odata roata se va intoarce,mai mult ca sigur. Transportatorii români cu sindicatele care si cite sint, acum ar trebui sa-si faca dreptate, vine luna decembrie, un boicot acum ar avea efectul maxim. 1 dec e sarbatoare, din 2 blocaj total la toate vamile cu hu, pina dupa revelion, apoi sa-i vedeti cum se cumintesc. Nu va fie teama, fara munca transportatorilor, economiile dau kix rapid. Nu murim de foame fara ei…”

      Ba, p[rostu satului: blochezi granita, ergo toate firmele occidentale vor pleca de aici, ca si asa stau pe muchie de cutit. Sa vezi atunci cum mori de foame , tontoloule…, ca beeeehali n-o sa-ti dea de lucru 🙂
      Se fac verificari, pentru ca au fost recent depistate camioane cu migranti clandestini, si se verifica si plata taxelor de drum, Hu-Go. Ce nu tie clar, desteptule?

  5. EXACT ADRIAND. !!!
    EȘTI UO OM MARE!
    RESPECT

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.