G4Media.ro

Tensiuni în creșele din Sectorul 2 al Capitalei transferate doar pe hârtie…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Este o tâmpenie arondarea creșelor la grădinițe, din cauză că nevoile copiilor sub 3 ani sunt diferite de cele ale preșcolarilor. Ponderea activităților de tip ADE trebuie sa fie mult mai mică, nepunandu-se accentul pe învățare dirijată, ci pe învățare contextuală, copilul neavând încă nici măcar vocabularul suficient de dezvoltat pentru a-l folosi drept mijloc de comunicare pe care sa te poți baza ca educator in cadrul activităților de invatare. In concluzie, accentul se pune pe dezvoltare și creștere și mai puțin pe instruire, deci rolul educatorului ca și cadru didactic este mult diminuat. Practic este nevoie de educatori-puericultori, care au alt profil, și care, ar fi bine sa fie absolvenți de psihologie și mai puțin de Învățământ Primar și Preșcolar.
    Nu se poate face trecerea unui educator de grădiniță obișnuit la grupa de vârstă 0-3 ani fara o reconversie profesionala, de unde și lipsa acuta de personal.
    Se pot încadra grupele de creșă intr-o grădiniță, dar va fi nevoie de asistenta medicala permanenta, deoarece se fac periodic observări ale creșterii copilului, evaluări psiho-somatice și psiho-motorii, pe care nu le poate face decât un cadru medical.
    Totul a pornit de la o idee creata ale unora de la Universitatea București, care au vrut să copieze modelul integrator din Occident, ignorând faptul că acolo grădinițele și creșele nu au un număr imens de copii ca la noi și că acolo cheltuielile cu instituțiile de învățământ sunt mult mai mari.