G4Media.ro

Tensiuni în creșele din Sectorul 2 al Capitalei transferate doar pe hârtie…

sursa foto: Pexels.com

Tensiuni în creșele din Sectorul 2 al Capitalei transferate doar pe hârtie la Ministerul Educației, dar care își continuă activitatea fără ca angajații să-și știe salariul și funcția

Situație fără precedent la cele trei creșe de stat din Sectorul 2 al Capitalei, ai căror angajați nu știu nici aproape de finalul anului care este angajatorul lor final, care vor fi salariile dacă sunt transferați de la primărie la Ministerul Educației și nici unde vor merge cu copiii pe care îi îngrijesc, dacă transferul se realizează. Concret, Consiliul Local al Sectorului 2 a hotărât în luna august 2022 ca cele trei creșe să fie arondate unor grădinițe, potrivit deciziei consultate de Edupedu.ro. Este vorba despre creșa Sinaia, creșa Ciobănașul și creșa Teiul Doamnei. Până în acest moment, acestea n-au fost încă preluate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București, informație confirmată pentru Edupedu.ro de către inspectorul școlar general Vlad Drinceanu: „Sunt în curs de arondare acum.”

„Începând cu anul școlar 2021-2022, creșele de stat sunt arondate, la solicitarea primarilor, ca urmare a hotărârilor autorităților deliberative, prin decizie a inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, unităților de învățământ preșcolar cu program prelungit, cu personalitate juridică”, potrivit hotărârii amintite anterior.

Potrivit surselor Edupedu.ro, angajații și părinții copiilor din aceste creșe se plâng de situația actuală, deoarece au fost multe demisii din cauza faptului că salariul personalului ar putea să scadă dacă vor trece la Ministerul Educației.

Lucian Puiu, secretar general al Federației Columna, a declarat pentru Edupedu.ro că salariații creșelor trăiesc în incertitudine: „Salariații așteaptă să se clarifice toată situația. Oamenilor nu li s-a comunicat niciun stat de funcții. Aceasta este situația. S-au făcut, din partea Sindicatului, adrese repetate către inspectorat (ISMB – n. red) și către acele grădinițe care vor prelua creșele și niciun răspuns. Colegele stau într-o zonă de incertitudine extrem de mare în momentul de față. Nu știu data de la care vor fi preluate în mod cert, ce funcții și ce salarii vor avea.

Întrebat dacă sunt persoane care au demisionat, acesta a spus că da: „S-au dus asistente medicale către zona spitalicească a Bucureștiului, au fost oameni care s-au reorientat către alte servicii sociale din interiorul DGASPC-ului. Oamenii aceștia care au mai rămas (în cele trei creșe -n.red) sunt mai puțini decât prevede legea.”

Însă din partea Inspectoratului Școlar București aflăm că “nu există niciun blocaj”. Contactat de Edupedu.ro și întrebat de ce nici aproape la 3 luni de la începerea anului școlar instituția pe care o conduce nu a pus în aplicare decizia Consiliului Local și Hotărârea Guvernului de a trece în subordinea Ministerului Educației creșele pentru care primăria a decis acest lucru, inspectorul școlar general al ISMB, Vlad Drinceanu, a declarat că transferul celor 3 creșe “este în curs de finalizare”.

Citește articolul complet pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Este o tâmpenie arondarea creșelor la grădinițe, din cauză că nevoile copiilor sub 3 ani sunt diferite de cele ale preșcolarilor. Ponderea activităților de tip ADE trebuie sa fie mult mai mică, nepunandu-se accentul pe învățare dirijată, ci pe învățare contextuală, copilul neavând încă nici măcar vocabularul suficient de dezvoltat pentru a-l folosi drept mijloc de comunicare pe care sa te poți baza ca educator in cadrul activităților de invatare. In concluzie, accentul se pune pe dezvoltare și creștere și mai puțin pe instruire, deci rolul educatorului ca și cadru didactic este mult diminuat. Practic este nevoie de educatori-puericultori, care au alt profil, și care, ar fi bine sa fie absolvenți de psihologie și mai puțin de Învățământ Primar și Preșcolar.
    Nu se poate face trecerea unui educator de grădiniță obișnuit la grupa de vârstă 0-3 ani fara o reconversie profesionala, de unde și lipsa acuta de personal.
    Se pot încadra grupele de creșă intr-o grădiniță, dar va fi nevoie de asistenta medicala permanenta, deoarece se fac periodic observări ale creșterii copilului, evaluări psiho-somatice și psiho-motorii, pe care nu le poate face decât un cadru medical.
    Totul a pornit de la o idee creata ale unora de la Universitatea București, care au vrut să copieze modelul integrator din Occident, ignorând faptul că acolo grădinițele și creșele nu au un număr imens de copii ca la noi și că acolo cheltuielile cu instituțiile de învățământ sunt mult mai mari.