G4Media.ro

„Te face să te simți special”: cum au devenit pungile de cumpărături…

sursa foto: Unsplash

„Te face să te simți special”: cum au devenit pungile de cumpărături accesorii de firmă

Pungile de cumpărături din hârtie ale brandurilor de lux au ajuns să fie folosite pentru orice, de la transportul prânzului la apariția în fundalire videoclipurilor de pe TikTok, scrie The Guardian.

Pentru cei neinițiați, poate părea că iubitorii de modă se trezesc mai devreme zilele astea.

Dar multitudinea de pungi de firmă pe care le vedem dimineața în autobuz nu conțin adesea cumpărături de la Chanel sau Prada – ci pachetele de prânz ale navetiștilor.

Tendința aduce un nou sens termenului de „geantă de firmă”: chiar și Kim Kardashian, iubitoare de Birkin, a fost văzută ținând una în mână la show-ul Balenciaga din Los Angeles, săptămâna aceasta.

În Marea Britanie, pe site-urile precum eBay, pungile de hârtie goale de la mărci de lux precum Chanel și Balmain se pot vinde cu până la 65 de lire sterline. Prețurile pentru o geantă de hârtie Hermes încep de la 45 de lire sterline, în timp ce cutia începe de la 200 de lire sterline. O pungă Smythson cu hârtie de șervețel asortată tinde să se vândă la 40 de lire sterline, în timp ce un set care include opt mărci diferite – de la Gucci, Burberry și La Mer – pornește de la 114 lire sterline.

Geanta specială a lui Kardashian a fost dezvăluită ulterior ca fiind o colaborare între Balenciaga și Erewhon – un magazin alimentar organic scump din SUA. Aceasta a devenit cel mai important exemplu al mișcării improbabile pentru pungile de transport, tot mai populare în lumea modei, dar și pe piața second-hand.

Marți, o campanie publicitară pentru brandul de lux Bottega Veneta l-a arătat pe rapperul american – și soțul Rihannei – ASAP Rocky cu ceea ce părea a fi o pungă din hârtie maro pe care ai vedea-o într-un supermarket, pe care a umplut-o cu brăduți și crizanteme portocalii. Botezată „Medium Brown Bag”, aceasta este de fapt realizată din piele de vițel căptușită cu piele de căprioară – și se vinde la prețul de 1.800 de lire sterline.

Este o aluzie la lanțul de magazine Bloomingdale’s, care a lansat prima sa „Little Brown Bag” din hârtie în 1973. Recunoscută imediat, aceasta a devenit un simbol al unui stil de viață american aspirațional. O versiune din PVC a urmat în 1995.

Există mai multe motive pentru care consumatorii au aderat la această tendință prin intermediul genților Chanel din hârtie de 10 lire sterline revândute pe site-urile de revânzare. Unii le cumpără pentru a le expune în casele lor, echivalentul Gen Z al porțelanurilor fine. Alții le folosesc pentru a crea o iluzie de bogăție – fie în public, fie pe rețelele de socializare. Instagram și Tiktok sunt inundate de influenceri care le plasează cu grijă în fundal sau sunt încorporate în filmări cu cumpărături și videoclipuri „unboxing” – în care utilizatorii desfac dramatic panglicile și dezlipesc hârtia de șervețel pentru a dezvălui ultima lor achiziție.

Unii oameni cumpără pungi firme adevărate în care oferă cadou imitații Alții pot cumpăra un articol de designer adevărat de pe un site second-hand și doresc ca geanta de transport corespunzătoare să se potrivească. Pe TikTok sunt împărtășite chiar hack-uri pentru a face o pungă de hârtie de firmă mai rezistentă prin învelirea ei în plastic.

În 2021, un studiu a constatat că un set de 17 pungi de hârtie Chanel alb-negru s-a vândut cu 265 de lire sterline. Luna decembrie este una dintre cele mai aglomerate luni, pungile albastre semnate Tiffany și cutiile Jo Malone fiind deosebit de solicitate.

Isabelle Szmigin, profesor de marketing la Universitatea din Birmingham, spune că pungile de transport sunt legate de identitate. „Ele au valoare și substanță, deoarece implică faptul că ai o anumită legătură cu acel brand și asta înseamnă credibilitate, mai ales pe rețelele sociale”, a adăugat ea.

Un utilizator eBay, care dorește să-și păstreze anonimatul, este un client VIP la Harrods și a început să vândă pungile vechi de hârtie ca o afacere secundară în timpul pandemiei. Ea spune că, în calitate de VIP, primește în mod regulat cumpărături în pungi de transport în ediție limitată, care diferă de cele oferite clienților obișnuiți, ceea ce le face deosebit de dorite.

O altă utilizatoare, Helen Pacey, a vândut recent o pungă de hârtie goală de la Christian Dior și o cutie de cadou asortată, care a conținut inițial unul dintre parfumurile brandului, pentru 85 de lire sterline. Ea a declarat: „Cererea pentru acest tip de pungi de hârtie a luat amploare atunci când a fost introdusă taxa pe pungile de plastic. Oamenii le văd acum ca pe un lux. Multe dintre ele sunt gofrate și legate cu o panglică. Te face să te simți mai special”.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...