G4Media.ro

SURSE Desființarea inspectoratelor școlare este amânată până la 1 ianuarie 2025 „cel…

Foto: Pexels.com

SURSE Desființarea inspectoratelor școlare este amânată până la 1 ianuarie 2025 „cel puțin”

Desființarea inspectoratelor școlare este amânată până la data de 1 ianuarie 2025, prin Legea privind unele măsuri fiscal-bugetare promovată în urmă cu o lună. Surse din conducerea inspectoratelor și din Ministerul Educației au confirmat pentru Edupedu.ro că anul acesta nu se va mai aplica reorganizarea Inspectoratelor Școlare, a Caselor Corpului Didactic și a ARACIP – așa cum prevedea legea învățământului Deca-Iohannis. În loc, „se discută pe baza legii Ciolacu”.

Guvernul PSD-PNL amână, așadar, pentru anul cu patru rânduri de alegeri electorale măsura reorganizării inspectoratelor școlare, anunțată explicit de președintele Klaus Iohannis ca soluție a proiectului său „România educată” pentru a scăpa învățământul de politizare.

Concret, legea care amână reorganizarea ISJ-urilor (inspectoratele școlare județene) prevede că, de la 1 iulie 2024, instituțiile publice aflate în coordonarea /subordonarea /autoritatea administrației publice centrale își continuă activitatea doar dacă au peste 50 de posturi aprobate și dacă respectivele activități nu se suprapun cu cele desfășurate de alte instituții. Cu toate acestea, prevederea de mai sus nu se aplică de la 1 iulie 2024 pentru instituțiile publice din domeniul educației, sănătății, asistenței și protecției sociale, culturii, precum și din alte domenii aprobate prin memorandum de Guvernul României, ci din 1 ianuarie 2025.

Până la publicarea acestui articol, niciun oficial nu a făcut vreun anunț referitor la faptul că desființarea inspectoratelor școlare se amână până în ianuarie 2025.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Controlarea politică a învățământului este principala cauză a dezastrului actual.

    Subfinanțarea este cea de-a doua.