G4Media.ro

Sorin Grindeanu, despre situația Metrorex: Periodic se vine cu „vrem bani”. De…

Sursa foto: Facebook/ Metrorex

Sorin Grindeanu, despre situația Metrorex: Periodic se vine cu „vrem bani”. De fiecare dată, soluţia pe care o are Metrorex e să ia bani de la bugetul statului să-și acopere pierderile. Cât mai trebuie un timişorean sau un craiovean sau un clujean să accepte ca din banii tuturor să subvenţioneze transportul Bucureştiului?

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a criticat, joi, managementul Metrorex, subliniind că singura „strategie” pe care o avansează Guvernului de fiecare dată este aceea de a cere bani din bugetul statului pentru acoperirea pierderilor companiei. Grindeanu arată că cetățenii din țară nu au de ce să suporte permanent costurile transportului cu metroul din București. Ministrul a spus că trebuie să se termine cu subvenționarea Metrorex  și a Tarom din bugetul statului.

„Periodic, se vine din partea Metrorex la Guvern şi la Ministerul Transporturilor: vrem bani. Asta se întâmplă şi când se alcătuiește bugetul şi la rectificări. Eu am înţeles că de fiecare dată soluţia pe care o are Metrorex e să se vină cu bani de la bugetul statului ca să acoperim pierderile de acolo. Ştiu problemele de acolo legate de neplata unor facturi pe mentenanţă, lucrurile proaste legate de neimplementarea unor proiecte europene. Vreau să vă întreb cât se poate de direct: cât mai trebuie un timişorean sau un craiovean sau un clujean sau un ieşean să accepte ca din banii tuturor să subvenţioneze transportul Bucureştiului? E, eu cred că această perioadă trebuie să se termine! Şi asta trebuie să înţeleagă şi cei de la Metrorex şi cei de la TAROM şi tocmai de aceea la Ministerul Transporturilor am dat drumul la ceea ce înseamnă 109, guvernanţa corporativă, au fost selectate firmele, astfel încât şi consiliile de administraţie şi directorii generali în perioada imediat următoare vor fi selecţionaţi pe 109″, a spus ministrul Transporturilor, citat de Agerpres.

Grindeanu a fost chestionat depsre situația Metrorex și Tarom în vizita sa pe şantierul Drumului Expres Craiova – Piteşti.

Reamintim că Metrorex a redus cu 38% numărul trenurilor aflate în circulaţie, situaţia fiind cauzată de diminuarea serviciilor de mentenanţă.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

33 comentarii

  1. CE GARAGARA ARE TOV-UL. SINISTRU INDIVID. FACE UN SINGUR LUCRU PE UNDE TRECE: MARESTE NUMARUL DE POSTURI SI ANGAJAEAZA LACUSTE DE PARTID.

  2. Frumos Grindene, nu mai vrem să subvenționăm călătoriile și salariile bucureștenilor de la Metrorex. Să vedem cât îți ține curajul. Se poate o listă cu șefii de la aceste Companii, cu salariile lor, cu cei din AGA și așa mai departe ? Să vedem pe câți i-am îngrășat până acuma, că așa a vrut psd-ul, să-și pună incompetenții în funcții de conducere și să le subvenționeze din banii noștri.

    • Nu e subventionat metroul bucureștean pentru ca banii varsati de utilizatori sunt prea putini, ci pentru ca sunt furati de ai lui Grindeanu, iar subventia e acoperirea gaurilor cauzata de furt. Dragi ardeleni si banateni, nu mai injurati bucurestenii ca se plimba pe banii vostrii, ca nu e asa. Platim cu totii ce alegem constant… PSDPNLUDMR.

  3. Ăsta chiar e trol.
    Da’ ălora, calugarilor de pe muntele Athos… de ce trebuie „sa le dăm”?

    As fi preferat sa vorbeasca ca un manager…. sa spunem: scumpesc biletele dar angajatii care depind de metrou sa aiba reducere… sau habar n-am…. ceva

  4. Bine ar fi sa mearga pana la capat si sa termine cu subventionarea din banii tuturor romanilor. Normal ca bucurestenilor le convine sa circule pe banii „provinciei”. Din pacate cred ca ramanem cu gargara si o sa continuam sa le platim metroul mult si bine. Autonomia economica a provinciilor ramane un vis umed. 🙁

  5. In scopul eficientizarii activitatii, Grindeanu o sa angajaze el niste prieteni de-ai lui, care au doctorat din ala bun, cum are si Ciuca, plus niste cursuri la academiile de informatii. Vreo 20-30, asa. Plus niste amante, ca sa nu se plictiseasca cumva.

  6. In tara cu cele mai regresive taxe din UE, unde gigi are palat cu statui aurite din banii cu care guvernul il plateste sa „asigure paza combinatului de la Crivoi Rog”, comentarzii traiesc cu impresia ca bogatii merg cu metroul.

  7. Sarmanul nimeni nu il crede virgina.

  8. Bă da prost e ardeleanu ăsta,slugoiul lui Dragnea…Păi bă țărane, Bucureștiul cu județul Ilfov produc în sfert din PIB ul României…

    • Pai măi bogaților, tocmai că aveți bani, daca produceți atâta . E normal să vă suportați singuri cheltuielile.

    • Produc 25% cu ajutor companiilor mari prezente in Bucuresti, toate „de buna voie”. Scoate-le alea si vezi cum 25% devine vreo 10%

    • Daca tot ”produc” de ce Dumnezeu au nevoie de finanțare de la ”saracii” din țară ?

  9. asta-i depasit de situatie …go home !

  10. Nu rezolvi nimic. La final deschizi ochii oamenilor ca inflatia este generata pentru ca poporul sa taca, infrastructura sa fie in continuare la pamant si unii sa poata trai fericiti si indestulati. Altfel exista riscum miscarilor de mase, adica fix ce nu-si doresc acei unii.
    PS: multumesc g4media pentru cenzura comentariilor anterioare.

  11. Se numeste „taxa de provincie”

  12. Interesant. Timisoreni si craiovenii nu folosesc metroul cand ajung in Bucuresti? O multime de orase sunt tinute in spate de bucuresteni, dar unii uita. Si problema nu e ridicata de craroveni cat de bazdacul banatean!

    • @simplex
      Daca metroul ar fi finantat de la bugetul capitalei atunci ai avea dreptate.
      In mod normal tot transportul in comun din Bucuresti ar trebui sa fie gestionat/finantat de bugetul local. Cit despre tinut in spate, multe companii au sediul in Bucuresti, dar productia/activitatea in alta parte. Pe astea cum le cataloghezi ? Daca orasele ar (putea) trai doar din taxele locale atunci alta ar fi discutia si s-ar vedea ce oras are administratori eficienti.

    • ”Timisoreni si craiovenii nu folosesc metroul cand ajung in Bucuresti?” Ba da, dar n-o fac pe gratis.

  13. Bucuresti, cancerul Romaniei unde tunurile se dau de la milion in sus si se fura ca in codru din tara. Vrem ca toate taxele si impozitele sa ramana local.

    • „Produsul intern brut din regiunea București-Ilfov este mai mare decât al Bulgariei, Serbiei, Croației, Lituaniei, Sloveniei, Letoniei sau Estoniei.”

    • „Produsul intern brut din regiunea București-Ilfov este mai mare decât al Bulgariei, Serbiei, Croației, Lituaniei, Sloveniei, Letoniei sau Estoniei.” Iar furturile din București-Ilfov depășesc furturile din toate țările menționate la un loc.

  14. Hai s….r, j…..e!
    Tu esti ditamai Ministru al Transporturilor cu salariu urias NU ca sa constati si sa ne informezi!
    Asta face presa zi de zi de 32 de ANI!
    Tu esti pus acolo ca sa REZOLVI problemele astea vechi de 32 de ANI si despre care presa scrie zi de zi!
    S….r!!!

  15. pib-ul Bucurestiului e mare, de ce are nevoie de banii celorlaltor judete pentru metrou?

  16. E vina voastră că n-ați plecat din țară. Ce mai așteptați? Nu e clar că aici nu se poate trăi normal? Nu e clar că poporul român e un popor de ticăloși și proști? Dacă nu sunteți în stare să votați USR ca să se repare țara, de ce mai rămâneți?

  17. „Cât mai trebuie un timişorean sau un craiovean sau un clujean să accepte ca din banii tuturor să subvenţioneze transportul Bucureştiului?”

    Dacă nu mă înșel, metroul e cerut de primarii Bucureștiului de ceva timp. Parcă de pe vremea Firii, că Opărescu avea alte treburi, era cu alcoolul în nas și vedea parcuri cu căprioare suspendate. Sau ceva pe acolo.
    Și nimeni din minister n-a mișcat un deget. Pentru că de la Metrorex-ul ăsta curgeau banii spre buzunarele de partid.

    Hai să ne uităm și la Elcen. De ce trebuie țara să subvenționeze căldura bucureștenilor?
    Pentru că Bucureștiul a cerut, tot de pe vremea Firii, să primească Elcen, la fel cum alte orașe și-au primit, GRATUIT!, electrocentralele la nivel local. În București se oferise varianta cumpărării, că deh, bucureștenii au mai multe ouă. În final nu s-a mai putut, pentru că… posturi călduțe pentru pilele de partid.

    Și dacă ne uităm la bieții timișoreni care plătesc transportul bucureștenilor, de ce nu ne uităm și la subvenția pentru roșii, de exemplu?
    De ce eu, din București, să plătesc unuia de aiurea o poală de bani să crească roșii? Roșii pe care mi le vinde apoi cu preț de cireșe! Iar apoi, dacă vede că nu-și scoate banii prevăzuți, ARUNCĂ roșiile alea la gunoi, că, deh, el afacerist!

    Dar nah, Grindeanu, eminența cenușii din OUG 13 crede că am uitat ce a făcut.

  18. Traduceri:
    1) metroul din Cluj nu va fi plătit de toată țara;
    2) metroul din București i-l punem în cârcă lui Nicușor Dan, iar apoi îi blocăm orice încercare de eficientizare

  19. Metrorex tot cere bani pentru ca fura. La conducerea lor e problema dar nimeni nu vrea s-o rezolve.
    E simplu sa intorci oamenii unii impotriva altora. Nu-i Bucurestiul un rai, e plin de lume rea si nesimtita, dar sa nu le cautam aiurea nod in papura calatorilor pentru ceea ce fac escrocii de la Metrorex.

  20. Mafie mare .. mon cher 💣🥶

  21. Cand Drula a incercat sa faca ordine in Metrorex, PSD a sarit alaturi de sindicat. Imi place tehnica asta , in comaniile care sunt praf si aduse la faliment cum este Tarom, Metrorex, CNLO o bagam pe aia cu ordonanta corporativa si aducem management profesionist ( care sa faca ce ?) iar in companiile profitabile ( NuclearElectrica, HidroElectrica, Transelectricam,etc) aplicam managementul de partid si aducem toti neavenitii ca sa suga bani de la stat. La Nuclearelectrica au pus sef un terchea-berchea de 29 de ani care nu are nicio treaba cu domeniu doar ca e prieten cu Grindeanu.

  22. Crede cineva ca e virgin?

  23. Ai dreptate panarama,nu dai bani decat acolo de unde iti iese comisionul!!?!

  24. SI GRINDEANU E O GLUMA POLITICA PROASTA! SA TI DAU S UE DEZA TATI SI TIE SI PRIETENILOR TAI COCOTATI IN VARF DE VREJ! ESTI UN MOOIST!

  25. faceti metrorex din regie autonoma, societate cu raspundere limitata in subordinea primariei si s-a terminat cu subventiile de la stat. nu isi acopera cheltuielile? sa scumpeasca calatoriile, sa taie din salarii si se vor incadra. nici asa nu reusesc, sa ceara subventii de la primaria bucuresti.

    nu am auzit ca de la bugetul de stat sa se dea subventii la botosani sau la ghoerghieni sau la drobeta pentru transportul public. asa cum se descurca aia, asa sa se descurce si metroul.

    la tarom e alta treaba, aia nu e companie de transport cu care sa se plimbe doar bucurestenii. dar si acolo mai trebuie lucrat la salarii si cheltuieli.