G4Media.ro

Sorin Grindeanu, despre anularea licitaţiei pentru proiectarea sectorului Craiova-Lugoj: Am văzut o…

Foto: Inquam Photos/ Autor: Virgil Simionescu

Sorin Grindeanu, despre anularea licitaţiei pentru proiectarea sectorului Craiova-Lugoj: Am văzut o anumită iritare din zona reziştilor / Patru ani a considerat fostul ministru al Transporturilor că trebuie să dureze doar Studiul de Fezabilitate

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că există o ”iritare din zona reziştilor”, în privinţa anulării licitaţiei pentru proiectarea sectorului de drum dintre Craiova şi Lugoj, dar că acest lucru era necesar deoarece numai Studiul de Fezabilitate ar fi durat patru ani. Grindeanu a explicat că a fost întocmit caiet de sarcini pentru întreg tronsonul de 250 km şi nu a fost împărţit pe sectoare acest drum, relatează news.ro.

Sorin Grindeanu a declarat, luni seară, la Antena 3, că îşi doreşte realizarea drumului Craiova – Lugoj, dar că licitaţia pentru proiectare ar fi durat patru ani.

”Am văzut o anumită iritare din zona reziştilor în ultima vreme, în ultima săptămână. Când am venit la minister am găsit un proiect, de la Craiova la Lugoj (…) Patru ani a considerat fostul ministru al Transporturilor că trebuie să  dureze doar Studiul de Fezabilitate. Patru ani de zile. Să faci un întreg tronson de 250 km şi să scoţi caietul de sarcini pentru SF în 4 ani şi surpriză, apare interesul”, a declarat Sorin Grindeanu, citat de news.ro

Ministrul Transporturilor a mai declarat că licitaţia pentru proiectarea acestui drum a fost câştigată de o firmă care are legătură cu primarul Sectorului 1 al Capitalei, Clotilde Armand.

”Predecesorii mei au scos acest caiet de sarcini de care aminteam, patru ani de zile doar maculatură, doar Studiul de Fezabilitate. Au câştigat unii care au în istoria lor, au legătură cu actualul primar al Sectorului 1. Ştiţi, care au mai lucrat şi pe autostrada inexistentă. Am reziliat, de ce? CNSC a spus că trebuie revăzut, apoi când scoţi un tronson de 250km, arăţi că nu vrei să îl faci, exact ca la Bechtel, să iei bani pe ceva ce nu se va întâmpla. Văd, de când am luat această decizie şi am secţionat de la Craiova la Filiaşi, de la Filiaşi la Severin, o iritare extraordinară. Dacă au fost obişnuiţi să  îşi ia bani de la statul român, aceşti domni, cum au făcut la Bechtel, cu mine nu şi-au găsit clientul”, a declarat Grindeanu.

Cătălin Drulă a acuzat recent că ”ministrul anti-infrastructură” Sorin Grindeanu a anulat licitaţia pentru proiectarea Drumului Expres Craiova-Lugoj.

”Este o veste foarte proastă pentru autostrăzi. Licitaţia lansată anul trecut în mandatul meu era pe final, cu câştigător desemnat, nu trebuia decât semnat contractul. Motivul anulării este halucinant: o pretinsă suprapunere între traseul acestui proiect şi cel al drumului expres Craiova-Tg. Jiu, proiect contractat anul trecut. Aşadar pentru o pretinsă suprapunere pe o lungime de 30km (sectorul Craiova-Filiaşi) se anulează un proiect de 250km – autostrada Craiova-Drobeta Turnu Severin-Calafat-Lugoj. Era (da, era, la trecut) un proiect crucial pentru România, legătura dintre Oltenia şi Banat”, a scris Cătălin Drulă, marţi pe Facebook.

El a adăugat că a scos ”la licitaţie pe un caiet de sarcini modern cu proiectare la cheie, cu prevederi contractuale corecte şi echilibrate, această investiţie”.

”30 de ani nici PSD, nici PNL n-au mişcat un deget, n-au făcut o licitaţie, n-au semnat vreun contract pentru această autostradă. Unde sunt acum pesediştii şi peneliştii din Oltenia şi Banat când Grindeanu ucide proiectul? Unde se ascund? Această anulare a unei licitaţii în faza finală miroase foarte urât. Cred că autorităţile statului ar trebui să se autosesizeze aici. Oare e vorba că cineva n-a plătit şpagă? Numai aşa pot merge înainte proiectele în epoca PSD-PNL, cu parandărăt inclus?”, a completat Drulă.

Foto: Inquam Photos/ Autor: Virgil Simionescu

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

26 comentarii

  1. Un nesimțit și nimic mai mult.

    • Nu vă mai satură dreaku de furat ji godiilor bolșevice 😃😃😃
      De 32 de ani jefuiți țara asta și dați vina pe altii 😃😃😃

    • De mai bine de 30 de ani hoții PSD-PNL ne fură și ne vând aceleași gogoși .

  2. Oare asa de t@mpiti sunt telespectatorii Latrinei3 incat sa-l creada pe Grindeanu-Grimasa ca in 2004, cand a fost semnat contractul cu Bechtel, pe vremea lui Adrian Nastase si Ion Iliescu, USR tragea sforile si lua spagile pentru a (nu) face autostrazi???
    Si ca USR nu face autostrazi in Romania de 32 de ani, nu PSD, PNL/PDL si UDMR?
    De fapt, chiar sunt t@mpiti, nu mai are rost sa intreb…

  3. Ministrul actual al transporturilor este ăla care punea râme în undița lui Dragnea! Performanță? De la el? Vai de capul lui de pescar…

  4. A uitat „matematicianul” ca Bechtel a fost semnat de psd (manivela),gestionat de bombonel si platit de contribuabilul roman ? Cred ca au fost cei mai scumpi 52 de km de autostrada din lume…bombonel stie de ce.

  5. Îl mai crede cineva pe Strâmbilă ?

  6. Și iar pune P$D bețe în roată peste tot pe unde poate ca să facă în continuare jocul Rusiei! Ăștia sunt trădători de țară și ar trebui judecați ca atare, dar tot sistemul nostru de justiție o freacă în așteptarea pensiilor speciale. Ce silă mi-e!

  7. Ce j.av.ra de om. Aveam impresia ca e doar incompetent dar e chiar rauvoitor. Cuc 2.0
    Pana acum a reusit sa lichideze licitatia la Margina Holdea pe A1 si acum pe A6 pentru sf.
    Si cat de gretos se da erou pentru zombiliticii de pe Antene care chiar il cred…

    • E si una si alta…
      El, care n-a facut ceva concret la viata lui, chiar crede ca proiectul de fezabilitate pentru un drum se face din birou, adunand date de pe ggogle

  8. Pro stul nu e pr ost destul daca nu e si fudul! Cartea lo aza, cand ne-o arati?

  9. „rezisti” sunteti voi, mizerabili de psd isti, ne distrugeti viata de peste 30 ani…. si mai mult…

  10. Un rusofil infect! Exact ca Lavrov!🤮

  11. Tupeu de psd-ist plagiator…..foloseste termenul de „rezisti”….cat tupeu….tocmai el, creatorul termenului prin odioasa oug13…..

    • …Care rezista de 33 de ani, in continuarea rezistentei dinaintea schimbului partial de cadre din ’89

  12. Gata, a oprit PSD si proiectul asta. Nu iesea la parandarat nimic. Transporturile sunt PSD, alaturi de toate celelalte domenii. Atat s-a putut, atat pot romanii.

  13. Un politician nu are voie sa segrege electoratul in rezisti si non-rezisti, este acolo sa reprezinte pe toata lumea. poate vorbi astfel despre parteneri si opozitia cu care guverneaza dar nu despre societate. Ar trebui dat in judecata de catre societatea civila.

  14. Atitudine de golan si cam atat. Marele grindeanu e bun de aruncat la tomberon. Ca orice pesedist care se respecta, arunca vina in carca altora. Nastase ce mai face? Tot la mosie?

  15. Nu stiu ce sa zic > Pe de-o parte , USR este abonat la studii de fezabilitate . D-ul Grindeanu are dreptate . 4 ani ( 3 dupa d-nul de la USR ) pentru un studiu de fezabilitate este mult . parca stidiile aste sunt valabile 2 ani , sau ma insel ? Pe de alta parte , am vrea si noi sa vedem odata drumurile alea , sa nu mai mergem prin sate unde iti sare oaia in fata masinii . Sper ca d-nul Grindeanu chiar sa se tina de vorba si sa faca ceva . Cat de putin , dar sa faca ceva ! In ceea ce priveste comentariile de mai sus , sigur scriitorii sunt de la USR , deci nu cred ca sunt obiectivi .

    • Domnu sofer, asa se intampla daca te iei dupa sabloane. „Usr este abonat la studii de fezabilitate”
      Numai ca pentru un drum de 250 de km s-ar putea sa ai nevoie de jdemii de foraje. Asta cere forta, nu se face online. Si nu de un ong de casuta postala, abonat la contracte cu guvernul
      Ca dupa aia vii si te intrebi de ce aluneca terenul si cheltui de 7 ori bugetul prevazut initial, numai pentru carpeli.
      Nu-i totuna daca pana la 5-10-30 de metri adancime ai panza de apa, argila, nisip, stanca, sau pietris. Nu conteaza ata de mult cat de vechi sunt forajele ci daca s-au facut destule (si in locurile critice) pentru a fi relevante. Asta ar fi doar un aspect apropo de studii.
      Grindeanu ar trebui sa se ceara afara daca nu e capabil sa inteleaga ce se cere de la un studiu de fezabilitate. Oare o fi sapat la viata lui macar o groapa sa planteze un pom, cat sa-si dea seama daca e greu sau usor?

  16. asta minte cum respira, il depaseste si pe Ponta.