G4Media.ro

Șeful Sindicatului de la Metrorex îl contrazice pe ministrul Drulă: La noi…

Șeful Sindicatului de la Metrorex îl contrazice pe ministrul Drulă: La noi nu se poate lucra online. Nu s-au făcut angajări în pandemie, ci au fost înlocuiți cei 500 de oameni care au plecat în pensie. Salariul mediu, cu sporuri, ajunge la 7.000 de lei, nu la 10.000

Chestionat duminică, la Digi24 despre situația Metrorex, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a sugerat că ar fi necesară o reformă, învinuind conducerea companiei că deși se află într-o situație dificilă, în vreme de pandemie când numărul de călătorii a scăzut s-au făcut multe angajări. Drulă a indicat că în ultimul an la Metrorex s-au angajat 1300 de persoane, și că salariul mediu ar ajunge la peste 10.000 de lei.

„ (…) Numai salariile/cheltuielile salariale prevăzute în 2021 la Metrorex sunt mai mari cu 200 de milioane de lei, față de 2020. A fost o creştere de 18%,  prevăzută în contractului colectiv de muncă, aprobat şi înregistrat la Inspectoratul Teritorial de Muncă”, a adăugat Drulă la Digi24.

Replica a venit la scurt timp din partea șefului uniunii sindicale din cadrul Metrorex, Ion Rădoi, tot la Digi24. Acest a precizat că nu știe la care perioadă se referă ministrul atunci când vorbește de creșteri salariale.

Rădoi a precizat că nu s-au operat majorări salariale și că acea creștere semnalată de Drulă survine din renegocierea contractului colectiv de muncă, care expirase anul trecut.

„Nu este vorba de o creștere salarială, ci de venitul legal care-i vizează pe anumiți salariați ai noștri care lucrează și noaptea și ziua, sâmbăta, duminica, de sărbători și așa mai departe. Noi am făcut negocierea contractului colectiv de munca, pentru că cel vechi expirase. Venitul mediu pleacă de la 4000 de lei și cu sporuri ajunge cam pe la 7000 de lei. (…) Da, pentru că la Metrorex nu putem lucra online.  Angajații noștri trebuie să conducă trenuri, să facă permanent reparații, intervenții (…)”, a comentat Ion Rădoi.

Sindicalistul a mai subliniat că nu s-au făcut angajările suplimentare de care vorbește ministrul Drulă, deși ele ar fi necesare. „În utlimele luni, 500 de oameni au plecat în pensie. Oameni care lucrau în condiții grele de muncă.  Cu cine să ținem metroul în picioare? Aceștia trebuiau înlocuiți. (…) Avem de întrețiunut zece stații de metrou și un depou.  (…) Nu s-au angajat 1300 de oameni, dar am avea nevoie de atâția”, a spus Ion Rădoi.

Acesta a mai adăugat că așteaptă cu nerăbdare să vadă că ministrul Drulă va realiza tot ceea ce a promis, cu un număr mic de angajați.

„Îl aștept pe domnul ministru cu toate promisiunile, să văd cum le face făra oameni”, a spus Rădoi.

Sursa Foto: G4 Media

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

39 comentarii

  1. Și tu, Brutus?!
    Înseamnă că toți sunteți o apă și-un pământ!

    • Nu mai spune nimeni nimic de pensiile speciale ? Care intamplator au un buget de 100 ori mai mare decat subventia pt metrou si pt caldura Bucurestiului la un loc . A , nu aveți voie sa deranjați justiția si serviciile de cacat 🙂 .

    • Un judecator are salariul mai mic decat un salahor de la metrou. Dar va avea pensie speciala, daca apuca.

    • Pentru dobitocul care a spus ca judecătorul are salariu mai mic ca ăștia de la metrorex, puișor nu exista judecător în România cu salariu sub 10000 de lei, iar pensia speciala medie e de 19000 de lei!

    • Sindicat la Metrorex.. astia se cred mai importanti decat metropolitul in era WFH-ului.
      se adreseaza unui segment super redus de … vietiutoare.
      L-am vazut pe Ciolos cum „utiliza” metroul – mi-a fost suficient

      Daca USR PLUS nu performeaza cu PNL sau fara… Metrorex e balast

  2. Prin ce furci caudine ar trebui să treacă un tartor ca să se poată angaja la voi, că văd că plătiți regește, iar trenurile par a fi dotate cu suficienți senzori cât să poți să tragi și un pui de somn la o adică…? Haideți, că aburul de pucioasă scos pe nări ar putea constitui un avantaj in Pandemie, având in vedere necesitatea dezinfectării garniturilor după fiecare cursă…

  3. sunt platiti cu 7000 cand de fapt salariul corect ar fi 2500 ron tinand cont de piata salariala din bucuresti.dar asa e cand primesti pe mana sa faci ce vrei metroul facut de romania.

    • Nu ne aburi cu piața salarială din București de 2500!
      Și da, o piață salarială normală, într-o țară UE, cu costuri de UE, ar trebui să fie minimum 800 €!
      Dar nu e bani, patronatele…
      La „stat” cât e media?! 2500?
      Vrajă de mitică.

  4. am vazut salariile inclusiv conductori de tren in Londra (da singular, unul singur, nu doi) – as spune ca sunt comparabile cu cele platite de metrorex, dar la metrorex sunt 2 pe tren, plus paza. singura diferenta majora este ca in londra se plateste taxiul pt cei care sunt in tura de nopte. nu stiu daca este cazu pt metrorex. inteleg ca cei de la metrorex sunt frustrati ca controlori de zbor din buc sunt platiti mai bine decit cei din londra. sa traiti bine

  5. 10.000 brutul si 7000 in mana?Bun!Inseamna ca numai politistii sunt platiti la coeficientii din 2009, media lor e undeva pe la 4000-5000.

  6. L au acceptat toate guvernele dar dosarul lui are vreo doi metri liniari,! Oare de ce?

  7. În orice tara civilizată un asemenea dezastru se plătește penal și politic. Penal va plăti o infirmiera iar politic nimeni. Auzi ce scuză :greaua moștenire! Politic cine plate?

  8. Radoi politruc comunist,santajist ordinar cu grevele la Metrorex,corupt pana in maduva oaselor.Ar trebui trimis un audit la Metrorex care sa vizeze si posturile de acolo!

  9. „În utlimele[sic] luni, 500 de oameni au plecat în pensie”

    Adica la Metrorex, care are ~4500 de angajati, se pensioneaza mai mult de un sfert din angajati in fiecare an!???

  10. Nu inteleg de ce nu se fac publice statele de salarii . Fara nume, sa nu fim acuzati de incalcarea GPDR, doar functiile si salariile detaliate. Sunt bani publici, faceti-le publice.

  11. Este un articol să bage ura intre noi, e mare salariul față de milioane de români care câștigăm minim pe economie care este o mizerie. Normal ar fi ca toți să câștigăm peste 1000 de euro să avem o viață decentă dar cum sindicatul patronatelor este mâna în mâna cu PNL de unde să câștigăm mai bine.

  12. Vai de voi, saracutilor

  13. ,,Societatea Comercială METROREX S.A., denumită în continuare „METROREX”, este persoană juridică română, cu capital integral de stat ”

    Sa curga subventiile…..

    Art.27 Atitudinea orientată spre client presupune identificarea cerinţelor şi necesităţilor beneficiarilor interni (colegi, unităţi organizaţionale) şi externi (cetăţeni sau persoane juridice).

    Mai intii salariatii si apoi clientii ( protectia sociala a salariatilor pe bani publici ) . In mediul privat este fix invers .

    Asta scrie in ROF-ul lor .

    Subventiile pentru capusele astea imbuibate le platesc nu numai cetatenii din Bucuresti ci si cei din tara .

    Sa functioneze numai pe incasari din vinzare bilete si abonamente . Punct .

    • Dupa logica lui Drula trebuie să nu mai construim noi linii de metrou pt ca trebuie să angajăm oameni si sa-i si platim , ca nu sunt rentabile , baiiii Drula , transportul public in comun nu e rentabil in nici o țară din lume , pt asta sunt inventate subventiile , a ca e umflată schema de personal sau că sunt salariile prea mari asta se poate rezolva usor daca se vrea , dar tu fa in asa fel incat sa dezvolti reteaua de metrou, nu mai baga bețe în roate, pt ca acest mod de transport public este viitorul . Nu face si tu ca băsescu care spunea ca Romania nu are nevoie de autostrăzi, fi baiat destept !

    • @prespalatul … o companie de transport se poate face profitabila daca are un management bun… un mic exemplu e inlocuirea caselor de marcat cu solutii inteligente ( aplicatie de telefon cu reiinoire automata a abonamentului, cu posibilitate de a cumpara cartele, vizualizare in timp reala a locatiei metrourilor, etc ), gestionarea mai buna a resurselor ( cumparaturi facute la preturi corecte, vanzarea de spatiu publicitar, etc ) pus accent pe calitate ( curatenia metrourilor si statiilor de metrou…

      Asta ca sa nu mai zic ca nu are nici o legatura ce zici tu fata de ce zice drula si ii bagi cuvinte in gura doar sa bifezi inca o postare contra

  14. Nu va mai legati de metrou! Metroul merge bine. E o ancora de normalitate si de stabilitate. Metroul este la standardele la care era CFR-ul odinioara, in vremurile bune. Daca ar merge in Romania si alte sectoare asa cum merge metroul am avea motive temeinice de fericire. Si de ce merge bine? Pentru ca are oameni bine platiti. Cine vrea sa puna pe butuci metroul, unul din putinele sectoare care merg bine in Romania , incepe prin a-i arde la salariu pe acei oameni. Calea cea mai sigura de a strica ceva care functioneaza este aceea de a-i plati prost pe oamenii de acolo. Si ori de cite ori ceva functioneaza bine, nu se poate sa nu apara si niste imbecili care sunt incapabili sa sesizeze cit de bine functioneaza acel ceva. Dar se pricep de minune sa propuna masuri care sa distruga acel ceva.

  15. De curiozitate, m-am uitat și eu la interviu. De-abia așteptam să-l văd pe ministrul „olimpic” făcând în sfârșit o gafă pe sticlă :))

    Am verificat rapid și informațiile…Când încolo, ce să vezi?

    1. Un articol din septembrie 2019, de altfel singură informație recentă în presă despre salariile din Metrorex, menționează că salariul mediu brut este de 8.600 RON.
    „Începând cu 5 decembrie 2019, potrivit Metrorex, salariul mediu brut lunar în cadrul companiei a ajuns la circa 8.600 de lei . Suma include contribuțiile pe care fiecare salariat le plătește reprezentând cca 45% din salariu mediu brut. De asemenea, include și sporurile aferente condițiilor specifice de muncă.”

    2. Cu 18% majorări, conform contractului colectiv de muncă, aprobat şi înregistrat la ITM , rezultă un salariu mediu brut de:
    8.600RON + 1560 RON (18% creștere) = 10.148 RON.

    Ca să vezi! Chiar și când este acuzat în mod agresiv că greșește, ministrul nu greșește.

  16. Verificarea informației prin 2 metode diferite arată că domnul Drulă are dreptate, detașat.
    S-a informat din situații oficiale cu privire la salariul mediu lunar in Metrorex:

    În Bugetul de Venituri și Cheltuieli pe 2020 al Metrorex, publicat în Monitorul Oficial din 8.9.2020 (deci o situație oficială!!),
    se menționează pe ultima pagină, X 3. Nr. rd 52:

    Câștig mediu lunar pe salariat = 10.234 RON.

    Această diversiune cu presupusa gafă a ministrului vrea să distragă atenția de la ideea de ansamblu formulată în interviu:
    „Nu este în regulă ca, pe timp de pandemie, când Metrorex a avut din nou pierderi financiare (de data această de ~328milioane RON), managementul să majoreze salariile.”
    Salariile vor fi acoperite în mare parte din subvenții/bani publici, întrebarea „de echitate” fiind: de ce sa fie acei 5000 de indivizi în continuare privilegiati din fonduri publice, comparativ cu alți români?

    • Total de acord cu ce spui , dar cu pensiile speciale ce facem , ca in campania electorală ne tot laudam ca vom schimba legea . Vad s-a pus batista pe tambal cand asta trebuia sa fie prioritatea nr 1 a noului guvern . Această situație miroase a blat.

  17. Ministrul Transporturilor este vizibil sabotat.
    Iar dlui comunică mult prea diplomatic și implementează măsurile reformatoare într-un mod mult prea gingaș  pentru cât de agresiv ar trebui să fie, țînând cont cât de mult s-a capusit din banul public prin intermediul instituțiilor subordonate MTI  …iar această capuseala orice detectiv corporate bun poate să o depisteze!

    Și nu e vorba predominat de ineficientele operaționale gen: 300 salariati (din cei 5000) sunt angajați pe pile deci genereaza un cost de 300 x 5000 RON  x 12 luni = 1.800.000 RON. Aceștia tot produc ceva, macar de fațada, 30% din timp. Este vorba si de cheltuielile cu „furnizorii de capital intelectual” care au ținut aceste companii de stat pe pierderi in timp ce incasau sume enorme!  Este doar un exemplu.

    Contractele de consultanta de SUTE DE MILIOANE de EURO la Metrorex, Tarom, CFR Marfa, oferite de-a lungul anilor unor indivizi mediocri intelectuali si privilegiati ilegal, pot fi încadrate lejer la categoria „delapidare /capusare a banului public”, pentru că acea consultanță nu a adus niciun rezultat!!!
    Dimpotrivă, pierderile acestor instituții s-au menținut sau chiar agravat după ce au primit consultanță inutilă care, culmea, a mai fost și facturată de sute de ori peste valoarea livrată care a fost zero.

    Nu mai zic de cei numiți în funcții de management general a căror mandat este să eficientizeze companiile, care încasau salarii mari și, în plus, mai ofereau contracte (tot bani publici) către consultanți externi ca să scrie niște rapoarte banale pe care ar fi trebuit să le scrie ei, că pentru aia erau plătiți.

    Deci a existat o distribuire discriminatorie a fondurilor bugetare către anumiți indivizi; vorbim de bani de la bugetul de stat, din taxele plătite de români.
    Când redistribuirea din banii plătiți de toți românii se face înspre conturile DOAR a anumitor indivizi (membrii CA cu salarii nesimțite, patroni, consultanți mediocrii care câștigă contracte de milioane de RON finantate din banii românilor, și nu aduc nicio valoare) si DNA închide ochii la aceste furturi masive este nevoie de …?

    • @Diana Rd
      Felicitari stimata Doamna !
      Informatiile pe care le oferiti sunt foarte pretioase pt noi.
      Astfel de informatii am dori sa le citim in presa noastra asa-zisa libera, scrisa de jurnalisti profesionisti care investigheaza. Din pacate nu avem asa ceva sau foarte putini. Majoritatea se limiteaza la scris sau copiat articole, care relateaza un fapt sau eveniment, fara nicio analiza critica. Pt a atrage consumatorii mai adauga si o intitulare bombastica gen , « X sterge pe jos cu Y », « X l-a contrazis pe Y » si in final lasa la latitudinea cititorului sa inteleaga ce doreste.
      Masse media romaneasca a dezertat de la misiunea ei de informare, s-a transformat in instrument de politizare, consecinta inevitabila fiind dezbinarea societatii.

      Va doresc succes si sper sa va citesc la cat mai multe articole.

    • @Diana Rd
      Felicitari pt comentariile pe care le postati pe G4 media !
      Am scris un comentariu mai lung, dar G4 nu il publica.

  18. Vent mediu de 7000 lei net intr-o companie cu pierderi?

  19. @Diana Rd. Apreciez meticulozitatea de care ati dat dovada documentandu-va temeinic in vederea spulberarii afirmatiilor acestui lider sindical, care ca o adevarata hiena, a sarit la bergata ministrului, incercand prin dezinformare, sa-l umple de ridicol, in ciuda evidentei. Ati reusit prin cele doua postari sa demonstrati fara tagada ca ministrul este bine informat si are dreptate, iar acest politruc made in PSD, incearca sa manipuleze opinia publica. Felicitari, si mult succes in sustinerea adevarului!