G4Media.ro

Şeful MOL avertizează că decizia Ungariei de a plafona preţul carburanţilor ar…

Sursa foto: Facebook/ MOL

Şeful MOL avertizează că decizia Ungariei de a plafona preţul carburanţilor ar putea provoca o penurie

Plafonul introdus de autorităţile ungare la preţul carburanţilor ar trebui ridicat deoarece va conduce, „mai devreme sau mai târziu”, la o penurie în aprovizionare, a declarat duminică seara directorul general al grupului petrolier MOL, Zsolt Hernadi, într-un interviu pentru postul de televiziune ATV, preluat de Reuters.

Potrivit lui Hernadi, Ungaria se confruntă cu o situaţie „extrem de periculoasă” în condiţiile în care plafonarea preţurilor la carburanţi a stimulat consumul.”Apare întrebarea cât timp poate dura situaţia aceasta?”, a spus Hernadi.

MOL, care deţine cea mai mare reţea de benzinării din Ungaria, a cerut şi în trecut eliminarea plafonului la preţul carburanţilor. Acest plafon, care a fost introdus în luna noiembrie a anului trecut, fixează o limită de 480 de forinţi (1,20 dolari) pentru litrul de benzină şi motorină.

Guvernul condus de Viktor Orban a introdus acest plafon, care conform planurilor actuale ar urma să înceteze la finele lunii octombrie, în ideea de a proteja consumatorii de efectele inflaţiei, care a atins cel mai ridicat nivel din ultimele două decenii. Ulterior, Guvernul de la Budapesta a decis că de preţurile plafonate vor beneficia numai automobilele înmatriculate în Ungaria, o decizie care a provocat o dispută cu Uniunea Europeană.

Luna trecută, MOL a decis să limiteze, la 50 de litri pe zi, cantitatea de combustibil care poate fi achiziţionată în fiecare zi la benzinăriile sale de automobilele înmatriculate în Ungaria, înjumătăţind practic limita anterioară.

Duminică, Zsolt Hernadi a mai spus că Ungaria ar trebui să înceapă să stocheze carburanţi încă de pe acum deoarece 65% din capacităţile rafinăriei MOL din Ungaria urmează să fie oprite în luna august pentru lucrări de mentenanţă în timp ce rafinăria MOL din Slovacia nu funcţionează în prezent şi urmează să fie repornită după data de 20 iulie, când se vor încheia lucrările de mentenanţă. Din aceste motive, refacerea stocurilor va fi mai lentă decât se preconiza, ceea ce înseamnă că MOL va cere autorităţilor ungare să elibereze o parte din rezerva strategică de carburant a ţării, a precizat Hernadi.

Luna trecută, Gergely Gulyas, directorul de cabinet al premierului ungar, a spus că în condiţiile în care lanţurile globale de aprovizionare nu mai sunt la fel de sigure ca înainte, o penurie de carburant nu poate fi exclusă. Dar Gergely Gulyas a spus că o astfel de penurie este puţin probabilă având în vedere că Ungaria are rezerve de carburant suficiente pentru o perioadă de până la şase luni.

Grupul MOL, companie internaţională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie şi retail, cu sediul central în Budapesta, are operaţiuni în peste 30 de ţări, 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia.

De asemenea, compania deţine o reţea de aproape 2.000 de staţii de servicii în zece ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est.

Sursa: Agerpres

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

8 comentarii

  1. Ce mai contează? Orbán a câștigat alegerile, s-a văzut cu sacii în căruță, acum ducă-se dracu’ votanții

  2. Liniste la asemenea stiri… nu mai vezi picior de „suveranist” care sa spuna ca mare lider este Orban, cum el si Putin isi iubesc popoarele spre deosebire de occidentali si asa mai departe… oricum, o sa-i muste de fund „genialitatea” politicilor lui Orban, e doar o chestiune de timp (apropo de deprecierea forintului cu vreo 15% in doar 3-4 luni).

  3. lasati lasati ca mai da orban un tun cu putin si va descurcati voi! daca nu, nu e paguba.

  4. Deja e problema cu motorina, nu se găsește tot timpul la unele stații.

  5. Nimic nou… plafonarea preturilor duce la penurie/ raționalizare mai devreme sau mai târziu.

  6. Azi mâine şi Orban numai din buncăr mai măcăne.