G4Media.ro

Șeful companiei care va livra trenuri pentru metroul din Drumul Taberei: Bucureştiul…

Șeful companiei care va livra trenuri pentru metroul din Drumul Taberei: Bucureştiul va avea trenuri de metrou similare celor din Sydney, dar nu s-a optat pentru varianta „fără mecanic”

Trenuri Metropolis, produse de Alstom, sunt asemănătoare celor din Sidney și vor circula pe magistrala 5 de metrou din Bucureşti (Râul Doamnei – Eroilor). Prima garnitură urmează să fie livrată în mai puţin de 30 de luni de la semnarea contractului, a declarat într-un interviu pentru AGERPRES directorul general al Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova, Gabriel Stanciu.

Alstom a câştigat un contract scos la licitaţie de Metrorex, în valoare de peste 100 de milioane de euro, cu posibilitatea de extindere până la valoarea totală de 240 milioane de euro. Contractul are ca obiect livrarea iniţială a 13 trenuri, însă poate fi extins cu 17 trenuri, ceea ce ar însemna 240 milioane de euro. Anunţul privind câştigarea licitaţiei a fost făcut în octombrie, însă contractul cu Metrorex nu a fost încă semnat.

Potrivit lui Gabriel Stanciu, trenurile vor avea o configuraţie specifică, personalizată pentru metroul din Bucureşti, respectiv caroserie din oţel inoxidabil, 114 metri lungime şi 3 metri lăţime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/ tren.

AGERPRES De ce durează atât de mult să înceapă să circule? Noi am vrea să le avem imediat, dacă se poate…
Gabriel Stanciu: Mă bucur că m-aţi întrebat, ca să clarificăm câteva lucruri care sunt prea puţin cunoscute. Producţia de material rulant are nişte etape foarte clare, care nu se pot nici ignora, nici comprima. În primul rând, nimeni nu produce trenuri pe stoc. Nu te duci la magazin, vezi un tren pe raft şi zici „vreau şi eu 10 exact aşa, vă rog”. În toată lumea, trenurile se fac la comandă, conform unor cerinţe clare care trebuie întâi confirmate cu clientul în cele mai mici detalii, apoi se face proiectarea astfel încât toate aceste cerinţe să fie integrate în viitorul tren. În al doilea rând, un tren nu poate intra în circulaţie fără să fie testat temeinic şi omologat pentru piaţa respectivă. Testele respective sunt foarte importante, ele sunt gândite pentru a asigura o circulaţie în deplină siguranţă, o compatibilitate totală cu infrastructura pe care circulă, indiferent de cât de mult utilizate sunt trenuri similare în alte reţele. Omologarea are nişte cerinţe şi etape standard. Toate aceste demersuri – care sunt, în sine, separate de etapa propriu-zisă de producţie – sunt esenţiale şi durează. Referitor la achiziţia de piese în vederea producţiei trenului, furnizori specializaţi sunt puţini, comenzile de aprovizionare nu pot fi lansate decât după încheierea fazei de design, iar componentele critice ale trenului care au impact direct în siguranţa de operare au termene de livrare mari, în funcţie de gradul de încărcare al furnizorului. De exemplu, roţile se pot furniza în 10-12 luni, iar rulmenţii de osie pot ajunge şi la 14 luni.

AGERPRES: La ce perioadă de timp vor fi livrate garniturile?
Gabriel Stanciu: Prima garnitură este prevăzut a fi livrată în mai puţin de 30 de luni de la semnarea contractului. După ce procedurile de testare şi omologare vor avea un rezultat satisfăcător, celelalte unităţi vor fi livrate imediat după această validare.

AGERPRES: Cum vor arăta viitoarele trenuri de metrou care se vor regăsi pe magistralele din Bucureşti?
Gabriel Stanciu: Aceste trenuri vor circula pe recent inaugurata Magistrală 5. Conform cerinţelor beneficiarului, trenurile au o configuraţie specifică, personalizată pentru metroul din Bucureşti: caroserie din oţel inoxidabil, 114 metri lungime şi 3 metri lăţime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/ tren. Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală şi asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi. Configuraţia finală, culorile şi finisajele vor fi complet personalizate în conformitate cu cerinţele clientului, în etapa de proiectare. (Foto: Alstom)

Citește tot interviul pe Agerpres

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

3 comentarii

  1. sigur, cu mecanic, ajutor de mecanic, bodigarzi, de la sri, de la politia locala si reprezentantul bisericii. Toti bineiteles salarii ca de bugetari

    • E o tara libera, daca nu iti plac serviciile de stat, poti sa mergi cu metroul privat, sau cu masina privata pe drumuri private. Poti sa folosesti paznici cu pulan privat si pompieri privati, ambulante private, scoli private. Poti sa editezi perfect cateva fraze.

      Statul e doar un furnizor ca oricare altul. ba chiar cel mai prost, ca nu are valoarea ta. Cum iti plac spitalele private in perioada asta, in care lumea chiar face boli?

  2. 30 de luni = 2 ani jumate!!!! Avansul s-a cerut? Cat a fost? Cand vine primul tren in Romania? Productia, ca si omologarea se poate face in 3 schimburi in mare parte si nu este o scuza acceptabila pe termen lung… La cat se fura Metrorex, salariile conductorilor sunt o nimica toata. Si oricum tehnologia fara sofer o sa prinda intre usi vreun turmentat, o sa calce tot ce si cine ajunge unde nu trebuie…