G4Media.ro

Secretele firmelor Primăriei București: Compania Turistică dă zeci de mii de euro…

Secretele firmelor Primăriei București: Compania Turistică dă zeci de mii de euro pentru un ghid al Capitalei, dar nu vrea să spună cine e beneficiarul. Deși are 41 de angajați, compania nu poate realiza singură proiectul

Compania Municipală Turistica Bucureşti SA, una dintre cele 22 de firme ale Primăriei București înființate la inițiativa Gabrielei Firea, a pus la bătaie 90.000 de euro pentru realizarea unui ghid „Turistic, Cultural şi Spiritual” al capitalei. Câștigătorul proiectului este ținut la secret. Primăria susține că proiectul ar fi de trei ori mai ieftin.

La rubrica „Proceduri în desfăşurare” de pe site-ul oficial, Compania Municipală Turistica Bucureşti SA face o invitaţie pentru depunere de oferte. Este dispusă să dea 342.310 lei fără TVA, echivalentul a 90.000 de euro cu TVA, firmei care realizează un ghid „Turistic, Cultural şi Spiritual” al capitalei.

Mai exact, proiectul prevede realizarea a o mie de fişe ale celor mai importante obiective turistice din Bucureşti, crearea unei rubrici pe website-ul companiei şi etichetarea fizică a celor o mie de obiective turistice cu etichete care au gravat însemnul QR. La scanarea acestora cu telefonul mobil, se face conexiunea informatica automată cu fișa corespunzatoare din website, prezentată pe telefonul mobil în una dintre cele 35 de limbi internaționale.

Contractul are trei etape, iar criteriul utilizat pentru achiziţie este „preţul cel mai scăzut”. Pentru fiecare etapă este prevăzută suma de aproximativ 30.000 euro. În invitaţia pentru depunerea ofertelor mai este precizat faptul că pragul contractului nu este condiţionat de publicarea acestuia în SEAP. Data limită pentru depunerea ofertelor a fost 22 august 2019.

Într-un răspuns remis G4Media.ro, Primăria Generală susține că valoarea contractului ar fi de trei ori mai mică, și anume de 112.900 lei fara TVA, si nu de 342.310 lei așa cum apare chiar în documentele care se găsesc pe site-ul oficial al companiei municipale. Suma vehiculată de către primărie nu apare însă nicăieri.

La fel ca și numele firmei care a câștigat proiectul. Contactat telefonic, directorul general al companiei turistice, Mihai Bogdan Tudose, a refuzat să ne comunice cum se numește acesta.

În ceea ce privește întrebarea „De ce acest ghid nu a fost realizat de cei 41 de angajați ai companiei municipale?”, Primăria București arată că proiectul trebuia făcut repede: „Pentru ducerea la îndeplinire cu celeritate a proiectului QR Code și pentru respectarea termenelor scurte de finalizare a acestuia, am procedat la contractarea unor servicii care sa asigure implementarea cat mai rapida si în mod unitar a acestui proiect complex”, se arată în răspunsul remis G4Media.ro.

„Compania Municipală Turistica nu face notă discordantă între companiile ilegale ale asa-zisului „Holding municipal” imaginat de doamna Firea. Şi activitatea aceastei companii este netransparentă, şi aici se fac achiziţii bizare, şi aici mare parte din fondurile publice se toacă pe salarii. Totodata, nu vad de ce Compania Turistica achiziționează servicii de etichetare a monumentelor când, cel puţin pentru conţinut, ar fi putut apela la specialiştii Muzeului Bucuresti”, a declarat pentru G4Media.ro Cătălin Deaconescu, consilier general PNL.

Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, în primul semestru din 2019, Compania Municipală Turistică București SA a înregistrat pierderi de 350.000 de euro, iar în 2018, de 480.000 euro.

Legat de acest aspect, Primăria Capitalei a comunicat G4Media.ro că are o „justificare”: „orice afacere are initial o perioada de investitii (inclusiv în dotari), dupa care putem vorbi de o alta perioada de recuperare a investiției. Companiile municipale au avut o prima etapa de operationalizare, prestarea de servicii sau executarea de lucrari fiind etapa ulterioara. Reamintim, totodata, ca principalul scop al companiilor municipale este oferirea de servicii de calitate cu costuri rezonabile”.

Ce face Compania Municipală Turistică (extras din prezentarea de pe site-ul companiei):

Punem în valoare potențialul Bucureștiului ca destinație turistică atât pe plan național cât și internațional.
Dezvoltăm un domeniu cu un potențial extraordinar, pe care dorim să îl valorificăm în primul rând în interesul economic și cultural al cetățenilor orașului București.
Promovăm și cultivăm valorile autentice, competența, interesul pro activ și responsabilitatea socială.
Ne dorim creșterea notorietății destinațiilor și produselor turistice și culturale bucureștene.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

12 comentarii

  1. Am intrat pe saitul lor. Cuvantul de ordine: nimic. Strict nimic. Nimicul nimicului. 41 de oameni. Nu mai inteleg nimic, la randul meu.

  2. Ce se mai aude de masinile cumparate de Energetica? Stiti voi, acele Hyundai-uri sau ce erau, pe care Fifi le-a pus in vedere conducatorilor Energetici sa le vanda…

    Unde s-au dus masinile alea? Nu s-a mai auzit nimic de ele. S-au vandut? Le-a luat cineva pe un leu? Au ramas tot acolo, in bunul simt al companiilor primaritei?

  3. Reducem democratia vine la pachet cu reducem transparenta.
    Ăia din Focșani si-au tras in oras o statuie cu Don Quijote.
    Va legati de ce e mai usor g4media. Banii aia sunt alocati legal chiar daca infiintarea a fost avuziva si trebuiesc si pot fi cheltuiti.
    Presa are o placere in a-si alege anchetele fara finalizare

    • Nu este asa.
      Nicaieri NU se vad rezultatele asa zisei promovari turistice.
      Exista un birou de info in zona Rosetti.
      Cenusiu,neatragator,cu program ca de alaptare bebelusi!
      Comparati cu orice birou de info.dintr-un oras turistic european-nu capitala!
      Si site-ul?
      Cand orice vizita sau excursie incepe cu o cautare pe net!
      Intre a cheltui banii legal si puțină moralitate este o oarecare diferență…

    • da, apare si IPul

    • niculina besciu- somitatea care ggestioneaza banul public si interesele unui clan
      fost la
      administratia monumentelor
      dinu lipatti
      acu aici
      E bestiala Niculina asta

  4. Incurcatura naibii nu era adevarata. Pace tuturor. By Bye !

  5. ai filtru , nu publica

    am fost unde stiam eu ca erau mai demult, probabil gresit. La aia mare nu ma duc, este mult peste nivelul meu, nu am eu ce cauta pe acolo.

    ce vroiam sa spun :

    1. Va rog dezinstalati echipamente audio video , nu-mi mai dati mandate etc
    2. m-au urmarit de 4 ori moldo-transnistreeni , vedeti sa nu aveti probleme
    3. m-am intalnit de 2 ori cu droga , 1 data a fost echipa de bataie despre care scrisese o doamna pe blogul ei, m-am ascuns prin magazine , am scapat
    4. este un baiat de la droga la 2 blocuri distanta care a avut misiune sa ma fotografieze, ma urmareste din cand in cand.

    La institutia mare nu merg , e prea mare pentru mine.

    Daca mai vreti date de la mine putem sa comunicam pe email sau orice mijloc

    Va stau la dispozitie

  6. Administrația pesedista din București colcăie de tot felul de viermi si muște care încearcă să sugă tot ce se mai poate înainte de a fi striviti
    Pramatiile astea scatofile au dat de banii contribuabililor și lucreza cu disperare la transferul acestora in buzunarele lor, trebuie să își asigure banii pt zilele negre care vor veni pt putorile astea incompetenta.
    Sper sa se dea legea ilicitului, să se confiste averile enorme ce nu pot fi justificate plus să zaca in pușcării până se recuperează toti banii furati ( nici gand de eliberare condiționată sau anticipată daca nu se recuperează daunele).

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.