G4Media.ro

Șapte clădiri din Sibiu și Rășinari vor fi demolate pentru viitoarea centură…

Sursa foto: Turnul Sfatului

Șapte clădiri din Sibiu și Rășinari vor fi demolate pentru viitoarea centură a Municipiului Sibiu / Proprietar: ”Nu aș putea să vând casa fără să spun cumpărătorului ce urmează. Nu pot să fac așa ceva nimănui”

211 este numărul terenurilor – libere sau ocupate de construcții – care vor fi afectate de construirea centurii ocolitoare a Municipiului Sibiu pe teritoriul comunei Rășinari, relatează Turnul Sfatului.

Rășinari este localitatea în care se regăsesc cele mai multe clădiri care vor trebui demolate pentru un eventual viitor drum cu două benzi pe sens.

”Nu aș putea să vând casa fără să spun cumpărătorului ce urmează. Nu pot să fac așa ceva nimănui. Așa că, probabil, urmează eforturi de a ne muta. De a construi alt viitor, în altă parte, pentru că prin ăsta, construit în zece ani de muncă, energie si suflet, se va trece cu buldozerul. Cum nu vom fi expropriați, pentru că centura trece la «doar» zece metri de noi, va trebui să umblăm ani de zile în procese, în care să demonstrăm ce valoare are casa acum, comparativ cu ce va fi peste câțiva ani. Valoarea ei e dată de poziție și curte, și anume în natură, lângă pădure, aer curat, liniște și animale sălbatice în apropiere. Toate avantajele astea vor dispărea, deci va deveni doar o casă lângă o șosea intens circulată, cu aer poluat, poluata fonic și cu un viaduct în fața dormitorului și a bucătăriei”, plânge stins proprietara uneia dintre cele patru clădiri.

Speranța ei (și a celorlalți proprietari din Rășinari) este să convingă autoritățile să aleagă varianta unui tunel pe sub Pădurea Dumbrava (arie protejată), adică un alt traseu.

Pe termen lung, oamenii se pregătesc de procese.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Ăștia-s cu capul, au ditamai centura în regim de autostradă, la ce naiba le mai trebuie una prin casele oamenilor?? Sunt plătiți pe bucata de bordură sau ce?

  2. Cauza de utilitate publica ar fi de inteles daca, pe langa pretul corect (pretul pietei inainte sa apara orice gand despre expropriere) s-ar acorda si o despagubire pentru ca proprietarul e fortat sa renunte la proprietate in conditiile in care el nu doreste.

    Dar, cum statul are monopolul utilizarii violentei … „intra in rand, ia cat iti dam noi si zi merci ca nu te bagam inca si prin puscarie, ca esti indararnic cu privire la binele poporului!”

    Unii si-l mai aduc aminte pe Iliescu, cu a lui „proprietatea e un moft”.
    Copiii lui conduc astazi Romania in timp ce el ranjeste de pe margine, din Primaverii.
    Asta e maxim din ce a putut societatea romaneasca in 30 de ani. Continuam pana la Bingo!

  3. Proiectul acesta s-ar putea rezolva simplu si frumos – pentru ca ORICUM e din bani europeni care finanteaza PREPONDERENT proiecte prietenoase cu mediul printr-un tunel care trece prin Padurea Dumbrava.
    – nu s-ar darama case, nu s-ar trece prin intravilan constructii (nu extravilan cu mentioneaza ei in documente)
    – nu s-ar taia traseele de pastorit
    – nu s-ar inconjura rezervatia cu o centura cu 4 benzi care functioneaza ca o autostrada
    – nu s-ar strica frumusetea zonei

    Doar sa se doreasca!

  4. Centura ocolitoare sud a Sibiului, o speranta pentru cei care ar putea fi scutiti de traversarea orasului sufocat de trafic, va fi de fapt un traseu lung, de aproape 50km dus intors (Selimbar-zona de vest).
    Ce inseamna asta?
    Inseamna ca ocolul va fi asa de mare, dupa actuala varianta, incat parcurgerea sa va fi si mai scumpa si de o durata mai mare.
    Deasemenea autoritatile au gasit potrivit sa NU anunte niciun cetatean din cei aproape 300 de proprietari din satul Rasinari, ca isi vor pierde proprietatile, acestia afland din ziar.
    Varianta ocolitoare are un traseu diferit in documentul intocmit pentru obtinerea PUZ-ului fata de harta afisat pe siteul consiliului judetean Sibiu iar consiliul judetean sustine ca totul este o inflamare.

  5. Varianta cu centura prin tunel – daca e tot facut prin bani europeni ar:
    – proteja zona de transhumnata, care este parte a patrimoniului unescu
    – proteja zona de livezi a rasinarenilor
    – proteja casele si gospodariile afectate (peste 20)
    – proteja natura – varianta este sustinuta si dezvoltata de asociatia animal life special pentru a proteja zona dpdv al faunei si florei zonei, si a evita incercuirea parcului natural cu o autostrada
    – este foarte fezabila financiar datorita faptului ca este facuta cu bani europeni (exclusiv)

    de ce nu se vrea? poate primaria rasiniar urmareste niste interese financiare sau poate ca consiliul judetean are niste contracte de acordat?

  6. daca nu se fac sosele, de ce nu se fac ca ne sufocam in trafic. daca se fac, de ce se fac ca trebuie sa ne mutam…

  7. despagubirea la valoarea de piata mi se pare o aberatie in conditiile in care proprietarul nu vrea sa vanda, sa se mute… Adica eu construiesc o casa cu manuta mea.. valoreaza x lei doar ca eu nu vreau sa o vand pt ca ce sa vezi, ea pt mine valoareza mult mai mult pt ca are valoare sentimentala sau deranjul de a ma muta este mult prea mare… E ca si cum ti-ar da cineva 10 lei pe cerceii pe care i-a purtat la nunta bunica ta … atata fac pt ca is niste tinichele… cam asa e cu valoarea de piata.

  8. Sau dus vremurile când o autostrada sau o centura te îmbogățească. Boșii s-au rezolvat problemele cu coridorul IV sau alte lucrări de interes public si au negociat si cerut cat au vrut ei si li s-a dat. Acum statul da cât vrea el. Vezi autostrada Sibiu -Pitesti cât au primit o nimica toată pentru un pământ arabil super roditor. În concluzie mafia politica din tara noastră si-a îndestulat averea. Acum dam legi pentru ceilalți muritori de rand „democratice”. Politica aceasta este unica pentru toate partidele de stânga sau de dreapta. În schimb are de suferit omul de rand care din munca cinstita a făcut ceva și acum este furat „legal”. Toată lumea vrea sa circule cât mai lejer pe drumuri fără ambuteiaje. Știm ce probleme sunt în cartierul Arhitecților din Cisnădie dar nu cred ca i-ar conveni cuiva sa ai treacă prin curte autostrada sau centura ocolitoare mai ales când este o zona verde protejata. Va dați seama cât se pierde din valoare când zona se poluează sonic și cu gunoaie și își pierde din farmec. De ce suntem rai și ne gândim numai la interesul nostru. Oricare dintre noi ar reacționa la fel ca cei din zona Rășinari dacă i s-ar intâmplă acesta situație. Și încă o întrebare, de ce nu va luați de primarul din Cisnădie care a aprobat un PUZ nerealist în zona cartierului Arhitecților pentru care nu a creat infrastructura adecvata și l-a interesat doar impozitele și taxele la primaria Cisnădie. Cartierul Arhitecților este o rușine pentru comunitatea care o locuiește, o bătaie de joc la adresa demnității umane, o îngrămădeala de construcții fara o logica lăsată în voia sortii în degradare înainte de amortizare. Faceți diferența între orașul Cisnădie și asa zisul cartier rezidențial Arhitecților aparținând de Cisnădie.