G4Media.ro

România la PISA – rezultatele la cele 6 testări, din 2006 până…

Rezultatele Romaniei la PISA / Foto: Edupedu.ro

România la PISA – rezultatele la cele 6 testări, din 2006 până în 2022, arată ca o pâlnie inversată care conservă mediocritatea într-o zonă a analfabetismului funcțional

România stagnează față de precedenta sesiune, în privința rezultatelor la testarea standardizată internațională PISA, potrivit datelor publicate marți de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică pentru ediția din 2022 a programului. Țara noastră a obținut 428 de puncte la toate cele trei domenii testate, Matematică, Lectură/Citire și Științe, fiind, în raport cu ea însăși, aproape la același nivel cu cel atins în 2018, considerat cel mai slab din 2009 încoace.

Poate fi observată o scădere a punctajului la Matematică, două puncte față de 2018, același punctaj la Citire/Lectură cu precedenta testare și o creștere de două puncte la Științe.

Autorii raportului menționează, însă, că „tendința generală, din 2012 încoace, la aceste două domenii, Citire și Științe, poate fi descrisă ca fiind „nici de îmbunătățire, nici de scădere“. Cu toate acestea, tendința este în creștere atunci când se ia în considerare și extinderea învățământului secundar (n.red. gimnaziu și liceu) la populațiile anterior marginalizate. Într-adevăr, între 2012 și 2022, numărul de copii de 15 ani eligibili pentru a susține testul PISA a crescut în România. Acest lucru sugerează că înscrierea în învățământul secundar a crescut semnificativ. De asemenea, aceasta sugerează că rezultatele PISA pentru elevii mai avantajați, cei a căror situație școlară nu s-a schimbat ca urmare a extinderii învățământului, nu au scăzut la nicio materie“, notează raportul OCDE – PISA Country Notes.

Prin comparație, între 2018 și 2022, decalajul dintre primii 10% elevi cu cele mai bune rezultate și cei mai slabi 10% elevi în privința acelorași rezultate „nu s-a schimbat semnificativ la matematică și citire, în timp ce s-a mărit la științe“, se mai arată în document.„La matematică, performanțele au rămas aproape de nivelurile anterioare atât pentru elevii cu performanțe ridicate, cât și pentru cei cu performanțe scăzute“, potrivit raportului.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează