G4Media.ro

Revista Nature: De ce școlile nu sunt, probabil, puncte de răspândire intensă…

Revista Nature: De ce școlile nu sunt, probabil, puncte de răspândire intensă Covid-19

Datele culese prin studii din diverse părți ale lumii sugerează tot mai mult că școlile nu sunt puncte de răspândire a infecțiilor cu noul coronavirus, scrie revista Nature într-o sinteză în care reia multe dintre cercetările și observațiile făcute pe această temă, din vară până acum. Publicația trece în revistă documentarea relevantă care ar putea să explice de ce, ca regulă generală, nu au existat explozii de cazuri determinate anume de redeschiderea școlilor, în condițiile în care s-a constatat că e puțin probabil ca elevii cu vârste mici să răspândească virusul, dar cei mari au un grad mai mare de infecțiozitate.

Potrivit Nature, atunci când există răspândire în școală, numărul de îmbolnăviri este de obicei limitat. Pe de altă parte, cercetările existente arată că și copiii se pot infecta, iar cei mari au un risc mai mare decât în cazul celor mici să transmită virusul către alte persoane. Revista citată arată că nici acum nu le este limpede oamenilor de știință care este cauza acestor tendințe, cu implicații semnificative pentru copiii mari și pentru cadrele didactice.

Este citat Walter Haas, epidemiolog la Institutul Robert Koch din Berlin, potrivit căruia infecțiile Covid-19 sunt mult mai reduse în rândul copiilor, decât în al adulților la nivel global, deși în mod normal școlile și centrele de îngrijire ar fi mediul ideal de răspândire a virusului, deoarece presupun multe persoane adunate timp îndelungat în spații închise. Dar copiii “mai degrabă par să vină în urma celorlalți, în loc să determine ei situația”.

Citește articolul complet pe EduPedu.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

11 comentarii

  1. Degeaba publicati articole din Nature, fiindca aceasta situatie se aplica Germaniei unde conditiile din scoli sunt cu totul altele decat in RO. Ei nu au 35 de copii inghesuiti in clasa.

    • Plis aglomerația din metrou si STB. Plus lipsa dezinfectarii mijloacelor de transport.
      Plus băi insalubre în școli.

    • @Cipper Avem bai in scoli? 😀

    • Gorge, mare dreptate ai.
      Tocmai de aceea, in mod traditional ar trebui sa protejam copiii si adolescentii acasa, deoarece la noi scolile ca si festivalurile nu prezinta nici o garantie.

    • Și au autobuze dedicate! Acesta fel de transport al elevilor este de fapt cheia.

  2. Aceste studii nu sunt valabile și pt Romania. La școlile de stat nu exista distanțare fizica. De exemplu la școala unde învață copilul meu, toată clasa merge la ore. Nu se asigura distanțare. Stau copiii care doi în banca că înainte de pandemie. Au pus panouri de plexiglass între copii insa acele panouri sunt o bătaie de joc. Sunt scurte cat blatul biroului :):)
    Așa că nu mai citați diverse studii din țările civilizate care nu au nicio legătură cu dezastrul din cadrul învățatului de stat de la noi din țară.

  3. Bun articolul. Sugereaza nevoia aplicarii graduale a restrictiilor, pe masura ce situatia se agraveaza. Universitati, urmate de licee, urmate de clasele 5-8, si intr-un final clasele 1-4.

    Dar cum noi nu avem decat doua trepte la 1,5 si 3, e mai complicat.

  4. Cand un articol intr-o revista stiintifica are “probabil” chiar din titlu, putem sa mergem la culcare. Nici nu inteleg de ce au mai publicat asa ceva. Sau de ce e preluat un astfel de articol. Asta e un titlu de cancan. Nu i se poate reprosa nimic. Au spus de la inceput ca habar nu au despre ce vorbesc

  5. Astfel de studii vor mai apărea care, chiar dacă au mult adevăr, au și un substrat economic. Nici un stat, oricât de puternic economic ar fi, nu-și permite să plătească luni în șir 75% salariu părinților. Eu cred că de aia nici Italia nici Franța și mai ales Germania n-au închis școlile. Plus că, oricât ne-am strădui, școala online nu are aceeași eficiență că cea clasică.

  6. În concluzie, dacă poți, ține-l acasă.”Probabil” nu înseamnă „Sigur”.Asta e…

  7. Nature este cea mai prestigioasa revista din domeniul stiintelor biologice (cam ce e Science in fizica si stiintele conexe). Dar Nature nu are de unde sa stie ce inseamna scolile din Romania. Evident ca in clase si in spatiile scolii diseminarea virusului e minima. Sunt reguli, cei mai multi profesori au autoritate, lucrurile se pot gestiona. Problema e turma de parinti si bunici din fata scolii. In drumul spre munca trec printre 2 licee situate fata-n fata de o parte si de alta a strazii. E ingrozitor. Fiecare copil e insotit de cel putin un adult; nici o distanta si nici o masca (ca doar e in spatiu deschis). La fel si la iesirea de la scoala. In primul rand e vina parintilor si bunicilor. Generatia mea mergeam singuri la scoala din clasa 1 pana in a 12-a. Copiii de azi sunt handicapati de propriii parinti prin limitarea autonomiei. Cunosc cazuri de baieti pe care ii lua taticu’ de la scoala si in a 12 (poate pustiu’ ar fi plecat la drum povestind cu o fata; el saracu’ nu stie nici cum sa composteze un bilet pe troleibuz, ca n-a vazut troleibuzu’ decat pe dinafara). Dar sa lasam paranteza. Acesti parinti si bunici hiperprotectori ingesuiti unul in altul, stand la povesti fara masca sunt vectorii virusului. Si mai sunt si romani, iar pentru romani regulile sunt facultative.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.