G4Media.ro

Remus Pricopie, rectorul SNSPA, critici pentru legile educației elaborate de Sorin Cîmpeanu:…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. D-l Pricopie este la randul lui la al treilea mandat (conform CV). Toata conducerea de la SNSPA (recomand curiosilor sa intre pe site si vada conducerea) este analist de serviciu la un post de televiziune. E adevarat: deservesc toate posturile deci per total SNSPA este neutru politic.
    De fapt d-l Pricopie nu are o problema cu legea educatiei (pentru ca daca ar crede in observatiile puse nu ar fi rector mai mult de 2 mandate, nu ar fi fost inregimentat politic, nu ar accepta expunerea politica a SNSPA), ci pentru ca este oaia neagra a Consiliului Rectorilor si a ajuns marginalizat. Este frustrant pentru un fost ministru sa fie ignorat de actualul ministru.
    Asta nu inseamna ca legea e buna, ci doar ca d-l Pricopie nu o critica din convingere, ci din interes.

  2. Cui servește brambureala făcută prin mutarea instituțiilor de educație non-formala de la minister la primării, după care vor funcționa cu aceeași destinație doar 10 ani, apoi primăriile le pot desființa ?
    Cui servește desființarea inspectoratelor școlare și a CJRAE/CMBRAE și înființarea altor instituții, cu alte denumiri, sub o altă umbrela, cu aceleași atribuții sau atribuții combinate între ele ? Ce mai „reforma” !
    Guvernul promite prin noua lege, lefuri mai mari profesorilor, de știm că nu va fi așa !
    Timpeanu, un cărător de genti pe la toate partidele, este complet deprofesionalizat și nu înțelege nimic nici din pedagogie, nici din psihologie, propunând aberații inclusiv la nivel ante/preșcolar, cum ar fi organizarea creșelor pe trei nivele de vârstă, când acolo accentul se pune pe dezvoltarea continuă și holistica a copilului. La creșă nu se da „examen” sau test de „promovare” din grupa „bebe” în grupa „copil mic”, evaluarea progresului facandu-se continuu și, de obicei, trimestrial conform unor criterii de dezvoltare specifice.
    În preșcolar legea pune accentul pe evaluarea finală cognitiva, când, de fapt, evaluarea dezvoltării limbajului și cea psihomotrica sunt esențiale, ca premise ale cognitivului, și care nici nu sunt enumerate în lege. Un copil nu poate învăța nimic dacă nu știe/nu poate să vorbească sau daca nu este suficient de dezvoltat fizic, iar aceste evaluări sunt complet scoase din lege la evaluarea de la sfârșitul grădiniței !
    Este cea mai buna dovada că dl ministru habar nu are despre ce este vorba.
    Rolul psihologului in evaluarea copiilor este diminuat, aceasta sarcină urmând a fi preluată de educatoare, care nu are competența necesară pentru a înlocui psihologul scolar, nici pentru a pune diagnostice și a stabili scheme de recuperare pentru copiii rămași în urma.
    Sunt foarte multe hibe în aceste legi, iar ceea ce este foarte curios este că principiile enumerate în primele articole sunt încălcate în articolele imediat următoare, iar fiecare modificare făcută vechii legi nu are le baza nicio argumentație sau justificare a rațiunii pentru care este operata.
    Cum se poate ca un adolescent sa fie ținut 4-5 ore într-un examen scris de Bac în care i se testează cunoștințele de la 7-8 materii ?
    Ministrul nu observă probabil că copiii nu sunt calculatoare care să poată reproduce sau recunoaște prin bifa cunoștințe dintr-o plaja atât de largă de informatii, într-o singură zi, pentru că, pur și simplu capacitatea de memorare umană are limitele ei.
    Mă întreb dacă dl ministru ar fi capabil să dea un asemenea examen, urmat de doua ! examene de limbi străine la nivel B1 !
    Oare dl ministru cunoaște el însuși doua limbi străine la nivel B1 ?
    Se spune că nu trebuie cs profesor sa ceri elevilor să facă și să știe ceea ce tu însuți nu ești capabil să înveți și să știi !

    • Nasty Vesel, multumesc. Ai spus ceea ce as fi spus si eu. Pacat ca mai multi profesori si fosti dascali nu iau atitudine impotriva aberatiilor produse de aceasta nulitate care e Cimpeanu. Nenorocirea e ca incompetenta a ajuns sa conduca in toate domeniile.

  3. Ce directori de colegii sa vorbească? E mai rău ca pe vremea lui Ceaușescu. Doar el și “blonda” au dreptate. Sunt surzi la sesizările acestor oameni. Ce expertiza are doamna (secretar general)? Zero!!! Și cu o aroganta superioară și-a permis sa contrazică și își permite in continuare, oameni care au ținut scoala românească pe umeri. Ii dor umerii doamna! Proiectul acesta ne este fluturat de 5 ani, ați lăsat-o moarta și acum dati vina pe noi. Vreau ca fiul meu, care acum este in clasa întâi, sa învețe de la profesori respectați, bine pregătiți și bine plătiți. După ce faceți asta, apucați-va de experimente, ca ceea ce faceți e doar joaca cu focul. Eu nu va susțin, este adevărat ca unele lucruri trebuie schimbate, dar gradual și nu radical cum o faceți. Am dori un studiu de impact, sa vedem, cu experții pe care-i fluturati, sa-și asume enormitățile pe care le spun. Ca și dumneavoastră. Vrem examene, vrem NOTE, care sa ne arate unde este copilul in acel moment, vrem egalitate pentru toti copiii.

  4. Ce directori de colegii sa vorbească? E mai rău ca pe vremea lui Ceaușescu. Doar el și “blonda” au dreptate. Sunt surzi la sesizările acestor oameni. Ce expertiza are doamna (secretar general)? Zero!!! Și cu o aroganta superioară și-a permis sa contrazică și își permite in continuare, oameni care au ținut scoala românească pe umeri. Ii dor umerii doamna! Proiectul acesta ne este fluturat de 5 ani, ați lăsat-o moarta și acum dati vina pe noi. Vreau ca fiul meu, care acum este in clasa întâi, sa învețe de la profesori respectați, bine pregătiți și bine plătiți. După ce faceți asta, apucați-va de experimente, ca ceea ce faceți e doar joaca cu focul. Eu nu va susțin, este adevărat ca unele lucruri trebuie schimbate, dar gradual și nu radical cum o faceți. Am dori un studiu de impact, sa vedem, cu experții pe care-i fluturati, sa-și asume enormitățile pe care le spun. Ca și dumneavoastră. Vrem examene, vrem NOTE, care sa ne arate unde este copilul in acel moment, vrem egalitate pentru toti copiii. Va rugam, va imploram, lăsați scoala pe mâna celor care știu ce ne trebuie.