G4Media.ro

Protecția Consumatorilor a împărțit amenzi de 1,4 milioane de lei mai multor…

sursa foto: Pexels.com

Protecția Consumatorilor a împărțit amenzi de 1,4 milioane de lei mai multor service-uri auto din cauza practicilor incorecte

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a dat amenzi de 1,4 milioane de lei, în urma unor controale făcute la service-uri auto, fiind constatate abateri precum practici incorecte, lipsa autorizaţiilor de funcţionare, a informaţiilor privind garanţia pieselor de schimb sau a lucrărilor, nerespectarea timpului de remediere pentru defecţiunile acoperite de garanţie, transmite News.ro.

Controalele ANPC au avut loc în toată ţara, în perioada 15 iunie – 10 iulie, vizând respectarea prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la service-urile auto şi la comercializarea/promovarea autoturismelor şi pieselor auto în showroom-uri.

Astfel, din rezultatele centralizate până în prezent, au fost controlaţi 766 de operatori economici, constatându-se abateri la 500 (65%) dintre aceştia.

”Ca urmare a neregulilor constatate, comisarii ANPC au dispus aplicarea a 318 avertismente şi 309 amenzi contravenţionale în valoare de 1.407.000 lei pentru încălcarea reglementărilor privind protecţia consumatorilor, fiind oprite definitiv de la comercializare mărfuri neconforme în valoare aproximativă de 49.198 lei”, arată ANPC.

Printre abaterile constatate se numără practici incorecte (constrângerea consumatorilor să accepte condiţiile contractuale, respectiv a renunţării la exercitarea dreptului de proprietate asupra autovehiculului şi anume, a nu putea ridica autovehiculul reparat în cazul neachitării integrale a facturilor de reparaţie aferente acestuia indiferent dacă aceste facturi sunt achitate de către consumator sau de către o firmă de asigurări care a acceptat devizul de reparaţie; prezenţa în contract a penalităţilor doar din partea consumatorilor), lipsa totală sau parţială a autorizaţiilor de funcţionare, prestarea serviciilor de reparaţii auto fără prezentarea informaţiilor referitoare la timpul de realizare a lucrărilor, folosirea notelor de comandă incomplete sau neeliberarea bonului fiscal, lipsa totală sau parţială a precizărilor cu privire la garanţia pieselor de schimb sau a lucrărilor realizate, nerespectarea timpului de remediere al defecţiunilor acoperite de garanţie, neinformarea privind timpul de realizare a lucrărilor, lipsa totală sau parţială a elementelor de informare-caracterizare de pe eticheta produsului sau etichete netraduse în limba română pentru piesele de schimb auto de import, afişarea tarifelor fără să conţină TVA conform legii, lipsa afişării sau afişare neconformă a preţurilor şi tarifelor orare, utilizarea aparatelor de măsură fără dovada verificării metrologice, comercializare de produse cu data ieşirii din uz depăşită sau cu termenul de valabilitate nespecificat.

Totodată, au fost constatate abateri privind promoţiile, nespecificarea duratei imobilizării autovehiculului sau prezenţa devizelor nesemnate de clienţi, condiţii insalubre de lucru şi depozitare, lipsa certificate ISCIR pentru elevatoare, lipsa autorizatiei de mediu sau a reînnoirii acesteia pentru camera de vopsit, desfasurarea de activitati fara existenta autorizatiei RAR.

”Comisarii ANPC supraveghează permanent modul în care operatorii economici respectă drepturile consumatorilor, aşa cum este normal să se întâmple într-o piaţă civilizată. Totodată, mă bucur să constat că şi cetăţeanul ţine pasul cu modificările legislative care privesc aceste drepturi şi este din ce în ce mai informat şi mai atent în timpul actului comercial, gradul său de exigenţă situându-se aproape de cel de dezvoltare a societăţii”, a declarat Eduardt Cozminschi, preşedintele ANPC.

sursa foto: Pexels.com

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. Pai si RAR ce face?

    amenda pentru „lipsa autorizaţiilor de funcţionare” ar insemna ca firma de la locatia respectiva sa fie inregistrata la registul comertului avand ca si activitate „reparatii/service auto” – inregistrarea acelei autorizatii (si expirarea perioadei de valabilitate) fiind in baza de date a RAR care ar putea sa le trimita amenda si prin posta (daca ar vrea) – altfel daca studiezi afli ca „legea nu permite” lui RAR sau ANPC sa faca ceva daca cel de la locatia respectiva NU E FIRMA). De activitati comerciale neinregistrate creca se ocupa politia locala (or something)

    Daca-i intrebi pe cei de la ANPC daca au dat amenda pe persoana fizica sau juridica pun pariu ca nici ei nu stiu… doar se prefac, amenda oricum e jumatate din minim, cei care au pile oricum nu le achita pe motiv ca „produc instabilitate financiara” in bugetul firmei si pe urma ii da afara pe angajati, ANAF le ignora pv-urile de amenda

    • *locatia respectiva NU E FIRMA = o firma a inchiriat un spatiu (hala) unei persoane fizice – nimic ilegal, e treaba persoanei fizice ce activitati desfasoara acolo!

  2. Sunt încă departe de realitate, nu au atins problema celor care încearcă să execute reparații în plus, care nu sunt necesare…sunt și greu de dovedit.

    • Ar mai fi si problema competentei.Masinile s-au inmultit iar mecanicii buni au disparut.
      Nu poti deveni mecanic cu un curs de cateva luni ,electronist auto curs de cateva saptamani ,tinichigiu curs dde 3 luni etc.

    • Normal ca ANPC sunt departe de realitate: de ce nu apare o stire despre propuneri noi legislative?
      Daca te uiti in istoric si RAR si ANPC repeta an-de-an aceleasi informatii in loc sa ne spuna ca au „o idee” sa imbunatateasca sistemul actual (vezi mai sus partea ca nu pot obliga pe cineva sa nu desfasoare o activitate fara sa emita facturi)
      Da’ stii cum e: singura idee a unui PSDist e cum sa fure mai multi bani