
Proiectul parcării Park&Ride de 11 etaje de la Hala Laminor din Sectorul 3, în valoare de 145 mil euro, intră joi în Consiliul Local, după ce a fost respins de Comisia de buget / Consilier USR: „O risipă de bani publici în context economic dificil”
Proiectul „Park&Ride – punct intermodal Republica” de la Hala Laminor, inițiat de Primăria Sectorului 3, va fi supus joi, 30 mai, votului Consiliului Local Sector 3, dar a fost avizat negativ de Comisia de buget, o respingere care poate arăta o schimbare în majoritatea primarului PSD Robert Negoiță.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Consilierul USR Adrian Buduroi, membru în Comisia de buget a Sectorului 3, a criticat inițiativa de a face o parcare pe 11 etaje, întrucât o consideră „o risipă de bani publici într-un moment economic dificil”, mai ales în contextul în care alte proiecte esențiale pentru școli sau rețele edilitare sunt blocate din lipsă de finanțare.
„145 de milioane de euro pentru o parcare e prea mult. Asta înseamnă cam 70.000 de euro per loc de parcare”, a afirmat Buduroi pentru G4Media, cu o zi înaintea ședinței din 30 mai.
Potrivit documentației tehnico-economice adoptate recent de Consiliul Local Sector 3, construcția Park&Ride de pe Șoseaua Dudești-Pantelimon nr. 3 va avea 11 niveluri (Sth+2S+P+8E), o suprafață desfășurată de peste 100.000 mp și o capacitate de 1.895 de locuri de parcare. Dintre acestea, 10 sunt destinate vehiculelor electrice și 100 persoanelor cu dizabilități.
Investiția este estimată la 728,9 milioane lei (aproximativ 145 milioane euro), iar proiectul este justificat de administrația locală prin „presiunea în creștere asupra infrastructurii rutiere din estul Capitalei” și dorința de a facilita trecerea de la mașina personală la transportul public.
Consilierul USR susține că proiectul nu este oportun și acuză administrația locală că a ignorat priorități reale. „Este nevoie de o schimbare de viziune. Să prioritizăm investițiile esențiale pentru cetățeni, nu proiecte care arată bine pe hârtie”.

Proiectul, care se vrea un model de intermodalitate urbană, este gândit pentru a fi un hub de transfer între mașinile personale și transportul public. În parter, peste 65% din spațiu este destinat autobuzelor STB, inclusiv cu stații de încărcare electrică rapidă.
În ședința comisiei de buget, proiectul a primit aviz negativ, ceea ce sugerează o posibilă respingere în Consiliul Local. Adrian Buduroi spune că va cere public stoparea investiției: „Sper ca mâine consilierii să voteze responsabil. Avem datoria să gestionăm cu grijă banul public”.
Proiectul urmează să fie votat în ședința Consiliului Local Sector 3 joi, 29 mai.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii