G4Media.ro

Producătorii şi importatorii de automobile din România au lansat un ghid pentru…

Sursa foto: CCECAR

Producătorii şi importatorii de automobile din România au lansat un ghid pentru obţinerea finanţării prin „Rabla” 2025

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) a lansat, în premieră pentru România, Ghidul APIA pentru obţinerea finanţării prin Programul „Rabla” 2025, un document dedicat, în egală măsură, persoanelor fizice şi celor juridice, conceput pentru a clarifica fiecare etapă a procesului de înscriere.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media

- articolul continuă mai jos -

„Acest demers realizat de APIA vine ca reacţie la contextul dificil în care se află piaţa auto românească, de la începutul anului 2025. Potrivit analizelor realizate de APIA pe baza datelor oficiale DGPCI, înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat o scădere accentuată în primele patru luni din 2025 (-5,1%), iar segmentul maşinilor full electrice a fost cel mai afectat, cu o prăbuşire de 70% în luna aprilie 2025 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Lipsa predictibilităţii legislative şi întârzierea fără precedent a lansării programului Rabla Auto au accentuat acest blocaj, în opoziţie cu evoluţia marilor pieţe internaţionale”, se arată într-un comunicat de presă al organizaţiei profesionale.

Potrivit sursei citate, având în vedere că, anul acesta, este pentru prima dată când beneficiarii români se pot înscrie direct în platforma online pusă la dispoziţie de Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), Ghidul APIA devine un instrument esenţial pentru sprijinirea consumatorilor finali în înţelegerea rapidă a paşilor de urmat pentru participarea la Programul „Rabla” 2025 şi susţinerea achiziţionării de autoturisme noi, moderne, prietenoase cu mediul.

„Folosind un limbaj clar, accesibil publicului larg, Ghidul APIA pentru obţinerea finanţării prin Programul Rabla Auto 2025 centralizează într-o formă uşor de urmărit: informaţiile oficiale comunicate de AFM, documentaţia necesară înscrierii, termenele-limită de respectat, dar şi recomandări ale specialiştilor APIA menite să evite erori de procedură sau riscul de a pierde acordarea finanţării. Documentul urmăreşte în paralel procedura de înscriere pentru persoanele juridice şi pentru persoanele fizice, aflate încă în expectativa datei de start a sesiunii dedicate lor”, precizează asociaţia de profil. 

Statisticile Asociaţiei Europene a Constructorilor de Automobile (ACEA), citate de APIA, relevă faptul că înmatriculările de autoturisme full electrice au avut o creştere susţinută de 26,4%, în primele patru luni ale anului acesta, comparativ cu perioada similară din 2024. Astfel, interesul pentru maşinile 100% electrice este pe trend ascendent în majoritatea ţărilor europene, atingând cifre-record în Cehia, cu o creştere de 131,4%, în Italia cu 79,4% şi în Spania cu 71,2%, raportat la perioada de referinţă.

În acelaşi timp, România a înregistrat una dintre cele mai dramatice scăderi din Uniunea Europeană (UE), respectiv de 42,4%, transmite Agerpres.

Programul „Rabla” 2025, destinat persoanelor juridice de drept privat, a demarat pe data de 29 mai şi este preconizat să se încheie pe 27 noiembrie 2025 sau până la epuizarea bugetului alocat, a transmis AFM. În primele două ore de la debutul programului, aplicaseră pentru finanţare 4.253 de persoane din categoria vizată.

Suma totală alocată sesiunii „Rabla” pentru operatorii de drept privat este de 670 de milioane de lei, din care 60 de milioane de lei pentru achiziţionarea autovehiculelor cu sisteme de propulsie termică (inclusiv GPL/GNC) sau hibride, precum şi motociclete, şi 610 milioane de lei pentru achiziţionarea autovehiculelor 100% electrice, plug-in hibrid sau cu pilă de combustie cu hidrogen.

AFM a anunţat, totodată, că sesiunea de înscriere dedicată unităţilor administrativ-teritoriale (UAT) şi instituţiilor publice va începe pe data de 4 iunie, în timp ce persoanele fizice pot aplica începând din 19 iunie.

Cuantumul ecotichetelor, stabilit pentru sesiunea 2025 a programului guvernamental este: 37.000 lei pentru autovehicule pur electrice sau cu pilă de combustie cu hidrogen; 15.000 lei pentru autovehicule plug-in hibrid sau motociclete electrice; 12.000 lei pentru autovehicule cu sistem de propulsie hibrid; 10.000 lei pentru autovehicule cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv GPL/GNC) sau motociclete.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Si era greu un link către ghid sau măcar ceva mai concret?

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.