G4Media.ro

Pro Infrastructura: Şi în 2020, România a fost tot la coada clasamentului…

Pro Infrastructura: Şi în 2020, România a fost tot la coada clasamentului siguranţei rutiere, cu 85 de victime la un milion de locuitori, peste dublul mediei europene/ Aproape jumătate din victime sunt pietoni şi biciclişti

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura arată că, şi în anul pandemic 2020, România a fost tot la coada clasamentului siguranţei rutiere, cu 85 de victime la un milion de locuitori, peste dublul mediei europene, transmite Nerws.ro.

„Concentrarea discursului public pe autostrăzi nu va schimba radical poziţia codaşă a României din cauză că aproape jumătate din victime sunt pietoni şi biciclişti, cea mai mare pondere din Europa”, afirmă ei.

„Chiar şi în anul pandemic 2020, România a fost tot la coada clasamentului siguranţei rutiere, cu 85 de victime la un milion de locuitori, peste dublul mediei europene. Comisarul Adina Vălean cere investiţii în domeniu. Suntem de acord, cu menţiunea că banii trebuie cheltuiţi cu cap. Fără o schimbare radicală de strategie şi de atitudine faţă de factorul uman, vom rămâne repetenţii Europei (şi) la acest capitol”, afirmă reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura, într-o postare pe Facebook.

Ei arată că adăugarea de benzi la bulevardele urbane, „preferată de mulţi primari deoarece aduce voturi”, face acele drumuri mult mai greu de traversat de către pietoni.

„Concentrarea discursului public pe autostrăzi nu va schimba radical poziţia codaşă a României din cauză că aproape jumătate din victime sunt pietoni şi biciclişti, cea mai mare pondere din Europa”, adaugă aceştia.

Reprezentanţii asociaţiei vorbesc despre Viziunea Zero pentru siguranţă rutieră „care porneşte de la ideea că oamenii nu sunt perfecţi şi că pot greşi” şi susţin că niciun efort de a preveni eroarea umană prin infrastructură nu este prea mare întrucât „numărul acceptabil de vieţi umane pierdute pe şosele este zero”.

„Deci siguranţa poate fi crescută preponderent prin infrastructură, nu prin legislaţie. Aşadar, propunerea legislativă recentă de a impune o viteză maximă pe bicicletă este caraghioasă. Ce urmează, viteza maximă la mersul pe jos? În spiritul Viziunii Zero, pietonii şi bicicliştii sunt participanţi la trafic neprotejaţi, deci trebuie protejaţi cu infrastructură, şi nu blamaţi regulat cu expresii de tipul „indisciplina pietonilor”. Remarcăm că politicienii nu se gândesc la aceştia pentru că mulţi dintre ei se deplasează exclusiv cu maşina”, adaugă Pro Infrastructura.

Potrivit sursei citate, Viziunea Zero presupune şi ţinte clare, precum reducerea cu 50% a victimelor din România într-un deceniu.

„Ea nu poate fi aplicată de un singur minister, ci la nivel guvernamental, iar responsabilul cu siguranţa rutieră din guvern trebuie să fie tras la răspundere dacă ţintele parţiale la 2 ani nu sunt atinse. Investiţiile necesare trebuie derulate la mai multe niveluri, de la separare de sens pe drumuri naţionale la măsuri de protecţie a pietonilor şi bicicliştilor în localităţi. Observăm zi de zi dificultăţi de coordonare între autorităţi şi implementarea Viziunii Zero ştim că va fi o provocare, dar trebuie luat taurul de coarne”, conchid reprezentanţii asociaţiei.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Asta vor useristii in timp ce primesc șpăgi ca sa promoveze pistele de biciclete.

  2. Cum incep zilele lucratoare, cum apar postacii intesati prin institutiile de stat. Cel putin in orasele de campie, cu clima blanda, cum e Bucurestiul, trebuie ca prioritara sa fie deplasarea pe jos sau cu bicicleta.