G4Media.ro

Primii profesori sancționați pentru că au refuzat să predea online: o învățătoare…

Primii profesori sancționați pentru că au refuzat să predea online: o învățătoare din Dâmbovița și-a “abandonat” elevii de pe 11 martie, iar un profesor din Vrancea a refuzat scenariul hibrid, spun inspectorii școlari

Primele cazuri de profesori sancționați pentru că au refuzat să predea online au fost înregistrate în județele Dâmbovița și Vrancea. “Doamna învățătoare, de când s-au suspendat cursurile, în martie, nu a făcut nimic. Nimic însemnând absolut nimic”, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar general din Dâmbovița, Ion Sorin. Acesta a precizat că în luna octombrie învățătoarei i s-a desfacut contractul de muncă. Al doilea caz este din Dâmbovița, unde un profesor “nu a vrut să-și facă orele online și i s-a tăiat salariul, la nivel de școală”, a precizat pentru Edupedu.ro inspectoarea școlară generală din Vrancea, Gabriela-Daniela Marchitan.

De la începutul anului școlar și până în prezent, doi profesori au fost sancționați pentru refuzul de a le preda online elevilor. Cei doi sunt din județele Vrancea și Dâmbovița, iar inspectorii școlari generali din cele două județe au explicat pentru Edupedu.ro cum s-au desfășurat lucrurile.

Ion Sorin, inspectorul școlar general din Dâmbovița: Doamna învățătoare, de când s-au suspendat cursurile, în martie, nu a făcut nimic. Nimic însemnând absolut nimic

Ion Sorin / Foto: Facebook.com

Contactat de Edupedu.ro, Ion Sorin, inspectorul școlar general al ISJ Dâmbovița, a declarat că “doamna învățătoare de când s-au suspendat cursurile, în martie, nu a făcut nimic. Nimic însemnând absolut nimic. Directoarea a încercat să facă alți colegi ore cu copiii aceia, iar doamna învățătoare a fost la mine și mi-a spus că a încercat să facă ceva după Paște, s-a dus la școală. Dar cursurile s-au suspendat pe 11 martie și s-a dus la mijlocul lui aprilie. Școala s-a oferit să îi dea un laptop, să o ajute, degeaba”.

Învățătoarea era “trecută de vârsta de pensionare, era în prelungire”, a precizat inspectorul școlar.

Oficialul a declarat că “și la începutul anului acestuia școlar, a făcut la fel. Aproape că nici nu înțelegea că acei copii au fost abandonați. Luni de zile să nu încerci să iei legătura cu acei elevi? A refuzat orice ajutor de la școală. S-a întrunit comisia de disciplină din școală, au făcut toți pașii și au desfăcut contractul de muncă”.

Învățătoarea a făcut apoi plângere la inspectorat, “noi am constatat că totul este făcut legal și am mentinut sancțiunea. Doamna a dat școala în judecată, dar nu văd ce instanță ar fi de acord să dai salariu fără nicio muncă, iar să-ți abandonezi copiii total nu e în regulă”, a afirmat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar general din Dâmbovița.

“În octombrie i s-a desfăcut contractul de muncă”, a explicat inspectorul Ion Sorin. Acesta a adăugat că acesta este “singurul caz de la noi din județ”.

În județ, din 67.000 de copii de la grădiniță și până la liceu, 5.143 au fost identificați ca neavând niciun device pentru școala online, iar tabletele urmează să vină săptămâna aceasta, făcând parte din loturile câștigate din licitația lansată de Ministerul Educației. La acestea se vor adăuga încă 1.300 de device-uri aflate “în procedură derulată de Inspectorat”, a precizat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar general din Dâmbovița.

Acesta a adăugat că “din cele aproximativ 150 de școli din județ, am făcut o analiză cu primariile și acolo unde primaria nu a depus proiect pe fonduri europene pentru achiziționare de device-uri pentru școala online, intervenim noi să luăm noi școlile în parteneriat. Cam 40 de școli le avem definite bine și proiectul merge bine”.

Gabriela-Daniela Marchitan, inspector școlar general Vrancea: “Omul nu a vrut să-și facă orele și i s-a tăiat salariul, la nivel de școală”

Și în Vrancea un cadru didactic a fost sancționat, de data aceasta pentru că a refuzat să facă orele în sistem hibrid. Contactată de Edupedu.ro, inspectoarea școlară generală din Vrancea, Gabriela-Daniela Marchitan, a declarat că “omul nu a vrut să-și facă orele și i s-a tăiat salariul, la nivel de școală. În momentul în care nu îți faci ora, aceea nu e plătită. E o chestie normală”

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

 

Foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

1 comentariu

  1. Am citit tot articolul pe Edupedu.
    Sistemul hibrid e cel mai dificil de realizat. Cadrul didactic trebuie sa fie „cu un ochi la faina si cu unul la slanina”, iar eu nu cred ca-i ajung doi ochi (mentionez ca am experienta orelor online la nivel universitar).
    Ce sa mai zicem de zonele fara semnal, fara dotari. Crede cineva ca o învatatoare care „se duce acasa la copii” va realiza în 8 ore macar 1/2 din ceea ce facea la scoala în 3 ore? Câte îmbolnaviri s-au înregistrat în zonele alea?
    Vai de copiii nostri!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.